"Představa, že Rada pro rozhlasové a televizní vysílání v případě nevypnutí některých
analogových vysílačů bude moct odebrat kompenzační licenci Nova Cinema, pramení ze
skutečnosti, že provozovatel tohoto programu byl podle zákona povinen doručit Radě
písemné prohlášení, že vrátí soubor technických parametrů vysílání stanovený v licenci v
souladu s TPP, a písemný závazek ukončit zemské analogové televizní vysílání do 10. října
2010, případně do pozdějšího termínu stanoveného v TPP [přechodná ustanovení čl. IV. bod
4. písm. a) zákona č. 304/2007 Sb.]. V zákoně však žádná sankce za porušování tohoto
prohlášení a závazku není, nelze patrně vydat ani upozornění na porušení zákona, protože
zákon stanovil pouze povinnost učinit takové prohlášení a takový závazek (což bylo splněno),
aniž by ale upravil právní následky porušení prohlášení nebo závazku Podle přechodných ustanovení čl. IV. bod 8. zákona č. 304/2007 Sb., kompenzační licence
zaniká:
a) dnem dokončení přechodu zemského analogového televizního vysílání na zemské digitální
televizní vysílání,
b) uplynutím lhůty 360 dnů ode dne jejího udělení, nezahájí-li její držitel v této lhůtě vysílání,
nebo
c) z důvodů uvedených v § 24 zákona č. 231/2001 Sb.
Neukončí-li držitel kompenzační licence zemské analogové televizní vysílání nejpozději 10.
října 2010, kompenzační licence uplynutím této lhůty zaniká. Tato kompenzační licence
nezaniká, stanoví-li vláda v nařízení, kterým se vydává Technický plán přechodu zemského
analogového televizního vysílání na zemské digitální televizní vysílání pozdější den
dokončení přechodu zemského analogového televizního vysílání na zemské digitální televizní
vysílání a nemožnost ukončit zemské analogové televizní vysílání nejpozději 10. října 2010
byla vyvolána okolnostmi nezpůsobenými držitelem této kompenzační licence.
Z výše uvedené právní úpravy vyplývá, že úvaha o zahájení řízení je předčasná, neboť
zákonné důvody zániku kompenzační licence podle přechodných ustanovení zákona č.
304/2007 Sb., ani zákonné důvody odnětí licence podle zákona č. 231/2001 Sb., nejsou v této chvíli dány."
A já si myslel, že tohle u komerční TV nehrozí, že jí řídí jen neviditelná ruka trhu. A mají členové RRTV jisté židle i když "jejich" strana volby prohraje? Nebo tou neviditelnou rukou trhu se myslí skrytá finanční injekce protistrany? Takže v celkovém kontextu nám Nova svojí sledovaností nejen určuje kulturní úroveň občanů diváků, ale podle svých not i politický systém? Popravdě řečeno, já ty otazníky za větami neužívám omylem, to jen vyjadřuji svůj pocit, že za peníze nás všech si platíme něco, co třeba ani nechceme.
Pokud nebyly splněny parametry přechdu na digitální vysílání tak, jak jsou uvedeny v TPP, je třeba hledat viníka někde jinde a ne u televize Nova. Případně se měla uzavřít nová smlouva nebo dodatek, který už by odpovídal skutečnému rozvržení kmitočtů a výkonů.
Tím bych se moc neoháněl. Ono se totiž nebude vůbec nic dít ani kdyby Nova vysílala analogově ještě v roce 2020. Prostě česká klasika-pohoda klídek tabáček.
Tohle není o penězích. Členy RRTV nominují (a v jistém smyslu i řídí) politické strany. Kdyby si před volbami rozzlobili nejsledovanější televizi, byli by blázni. Stačí jedna šikovná reportáž na Nově a celá volební kampaň je v řiti. Tak je to.