To se dá vyřešit třeba tím, že se moderátor snímá třeba z předního úhlu nebo poloprofilu. Tím vznikne 2D postava, kterou pak software různě deformuje a zmenšuje či zvětšuje tak, aby zapadla do počítačově generovaného prostředí a vypadala přibližně tak, jak by vypadala, kdyby se kamera, která ji snímá reálně pohybovala.
Dokud je všechno v pohybu a nejedná se o nijak extrémní úhly, může to vypadat docela přesvědčivě.
31. 5. 2021, 14:50 editováno autorem komentáře
fotogalerie fajn, ale neobsahuje to hlavní co by mne zajímalo, dva za sebou jdoucí snímky (původní studio / virtuální studio) se stejnou moderátorkou a podobným záběrem. Takhle nevím jak moc se přiblížili klasickému studiu.
(pro rýpaly, nemůžu to porovnat na TV protože jejich zprávy jsem už 1-2 roky neviděl)
Vždyť se to pořád střídá. Když má TV fyzické studio, za pár let ohlásí, že vybuduje úplně nové studio, plně virtuální, kde se vše bude klíčovat. A pak zase za pár let, že mají nové studio, fyzické, protože nechtějí diváky klamat nějakými lacinými montážemi, ale chtějí jim ukázat reálný svět. A takhle se to každých pár let obmění, akorát ty technologie ve fyzickém i virtuálním studiu toho umí čím dál víc.
Popravdě moc nechápu, proč vyráběli studio znovu ve virtuální podobě, když dosud virtuální studio používali zcela běžně s předtočeným reálným prostředím.. Vypadá to znatelně hůř a kdo není úplně slepý, si toho musí všimnout. Dále nechápu, proč je nutné, aby moderátor Sportovních novin stál, když ve vedlejších relacích během dne v reálném studiu seděl - občas i během večerního vydání. Nikomu by to nepřišlo divné a ještě by odpadla zbytečná starost s posunem stolku. Vymýšlení náplně do vysílání mezi TN a SN bylo taktéž zcela zbytečně - stejně tou dobou běžela reklama, která překračovala 3 minuty. Jak známo, Nova používá(la) pro tvorbu Počasí Kinect, který snímal gesta. Kinect pracuje s prostorem a nezáleží mu na barvě pozadí, takže by mohl bez problémů pracovat i v zeleném virtuálním studiu.
Co se týče grafiky do obrazovek, bez problémů by se dalo použít i klíčování vyklíčovaného pozadí, takže by kolem moderátorů bylo vidět studio, ale místo obrazovek by v grafice byla další zelená. Vzhledem k tomu, že je na obrazovky obsah stejně renderován předem, by se přes obraz pouze přidaly distanční mezery mezi jednotlivými zobrazovacími panely, aby obraz vypadal realističtěji. Pokud si dobře pamatuji, Nova měla už od roku 2014 ve studiu techniku kompletně ve 4k, takže by zoomy na začátku každé zprávy mohli pouze cropovat tak, aby byl výstup v FHD. 3D efekt je v tomto případě zbytečná blbost.
Co se týče Počasí, Kinect by dodával data jako doposud, na klíčovací plochu by se naklíčovala klasická obrazovka. Přes obraz by se pomocí alpha kanálu nebo greenu vložila grafika Počasí.
Nechápu kalibrace kamerovych pozic - kdyby se s kamerami nehýbalo, což je lehce proveditelné, nebylo by třeba s kamerami jakkoli pohybovat. (viz zpravodajství TV Prima před stěhováním do Strašnic)
Nova dělá tuto akci zcela zbytečně složitě a výsledný efekt je horší než kdyby to dělala podle výše popsaných principů.
https://youtu.be/iKso4buDWH8. Legendary pribeh baba pod korenem, 100ky remixu, natoceno nez klicovani, UI atd, jen divocina a trempici