Tak jsem se, tak nějak zasekl hned ze začátku článku:
"Skutečnost, že systém datových schránek funguje zdarma, by podle Řepky mohla vést k nadužívání schránek. Cílem ministerstva prý je, aby uživatel schránky odeslal datovou zprávu jen tehdy, pokud věc skutečně potřebuje poslat doporučeně. V opačném případě by měl využít e-mail s elektronickým podpisem."
a pan Peterka s tím souhlasí...
Předpokládám, že se většina lidí snaží mít elektronickou komunikaci shromážděnou na jednom jediném místě. Uživatelé kteří tedy nevyužijí různých nadstaveb pro Outlook či jiné e-mailové klienty, pro přístup k datové schránce, patrně budou mít proti vašemu názoru oprávněné výhrady. A já jsem jeden z nich.
Také to je podle mne podstatná část důvodu a opatření "proč nepoužívat datové schránky vůbec". Schránky jsou předražené, budou ještě dražší a například malé firmě či živnostníkovi žádné vylepšení oproti současnému stavu nepřinesou. Tak proč se zatěžovat dalším komunikačním kanálem, stále více drobit komunikaci, pak stejně platit za konverzi a "celkově mít papírování navíc"...
V okamžiku kdy je stát donutí datové schránky používat, tak je patrně začnou používat na veškerou komunikaci a náklady na jejich provoz promítnou do ceny zákazníkům.