Trapne jsou ovsem predevsim jejich protiargumenty. Zastupuji vubec sve volice nebo nekoho uplne jineho?
Na druhou stranu tam najdete lidi, kteri se konecne probouzeji, prestoze prave jejich partaj ma na soucasnem marasmu lvi podil. Kupr. pan Bratsky je ve svem projevu mozna az prilis korektni, ale miri spravnym smerem.
To je vtip? Jak si, krucinal, muze dovolit politik prohlasit
"Tady jsme u ochrany spotřebitele v jedné sekci. Tu sekci zastupuje jeden úřad. ČTÚ. Prostě tady je. Co ty dva roky dělal, jestli ten zákon je tak špatný? Co udělá ČTÚ a jeho rada?"???
CTU je urad a jako takovy se MUSI ridit zakonem. Ze je zakon ******? To je snad vysledek prace posrancu a sen[il]atoru, ne CTU.
"Vedl diskuzi"? Jenom jste uvedl odkaz na § 8 ZEK, který upravuje podmínky pro podnikání v elektronických komunikacích (co to má s Vámi tvrzenou nečinností ČTÚ společného?) a paragrafy týkající se analýz trhů a cenové regulace. Pokud činnost ČTÚ sledujete, víte, že ČTÚ analýzu relevantních trhů (a případně cenovou regulaci) provádí, stačí se mrknout na web ČTÚ. To, že ne vždy po provedené analýze shledá důvody k uplatnění regulace, mi připadá jako zcela normální. ČTÚ nepřistupuje (a ani nemůže přistoupit) k regulaci jenom proto, že mají lidi dojem, že "je v ČR moc drahé volání". Jsou na to stanovena jiná pravidla.
Nezlobte se na mne, ale kdybych byl clenem CTU nebo z kolegia operatoru, tak napisu presne to co vy. Lidi vsak maji dlouhodobe na pusobeni vsech operatoru i samotneho CTU jasny nazor a tento pocit zmaru u nich nevznikl z niceho. Mne zase tohle pripada jako zcela logicke s ohledem na to, co vam nebo CTU pripada jako zcela normalni. Jinak ty paragrafy rikaji kdo/co je predmetem, kdo to ma sledovat a jak, a tykaly se hlavne toho, ze paka na operatory je CTU a ze pan senator miri spravnym smerem.
OK, dejme tomu, že ČTÚ neanalyzuje trhy a neuplatňuje cenovou regulaci. Jakou pravomoc má ale v případě uplatňování výpovědních dob při přenosu čísla? Ano, může podávat podnět na změnu zákona, ale na to, zda a v jaké podobě bude novela zákona schválena, má pramalý vliv.
V kontextu příspěvku pana senátora Bratského mi přijde podivné, že se sice odvolává na úkoly ČTÚ, ale když už má možnost hlasovat o návrhu, se kterým podle jeho názoru měl přijít samotný ČTÚ, hlasuje proti. Mám jeho vystoupení chápat tak, že kdyby s tím návrhem přišel právě ČTÚ, hlasoval by pro? Myslím, že kritériem rozhodujícím o tom, zda bude zákon schválen, je osobní přesvědčení zákonodárce o správnosti a potřebnosti daného zákona. Nikoli to, kým byl tento návrh podán.
CTU predevsim za leta ztratil respekt a duveru. Navrhy na zlepseni (vyvazeni) sve pozice mel predkladat davno, politici tomu sice vetsinou nerozumi, ale take nejsou uplne hloupi. Stejne tak mel byt CTU uz se stavajicimi paragrafy tvrdy a rychly, operatori by z nej nemeli legraci. Pak by si nedovolili riziko klickovani v takovych banalitach jako prevod cisla. Jenze pozde bycha honit.
Pristup pana Bratskeho je spravny v zamereni na CTU. Neni mozne, aby byl na kdejakou prkotinu paragraf. Daleko hodnotnejsi je, aby v CTU byly osobnosti s respektem a autoritou, a ne nekonfliktni amorfni urednici. At opravi CTU, opravi tim i Telco.
Jak chcete neco vymahat, kdyz vase pravomoc konci u 2M/rok (protoze vic pres vsechna odvolani a dovolani nestihnete) pricemz operator vydelava 2M/min.
Prevedeno na "prumernou" mzdu je to zhruba na tema pokuty 50 haleru jednou rocne. Co myslite, kolik % lidi bude neco takoveho brat vazne? Predplatim si, na 30 let dopredu.
Tak se to musi zmenit. Doporucil neco takoveho nekdy CTU s tim, ze bez toho je jeho postaveni neudrzitelne? Nefunguje jina statni instituce, ktera muze davat vetsi sankce? Hledalo se aspon nejake jine reseni nebo se jen panove na CTU alibisticky utvrdili, ze podle zakona nic nemuzou a tak se opravdu ale opravdu neda nic delat...a tudiz radsi nebudou delat nic?
Jeste ze ti odbornici nehlidaji stav prehrad na ceskych tocich. Zajiste by po protrzeni prehrady povidali, ze maji jen sledovat stav hladiny a nemaji nikam hlasit, ze se v telese prehrady objevuji trhliny a voda zacina prosakovat.
Pramovoci CTU vymezuje zakon, citoval jsem ho. Povinnost provadeni analyz, vyvozovani zaveru a ukladani sankci je mocna zbran, kdyz se uchopi spravne a ne vystrasenym urednickem. Zbytek je ryze technicka vec na pravniky jak pripadne preformulovat aktualizovane paragrafy, je-li skutecne stavajici osazenstvo CTU omezovano ve vykonu spravedlivych pozadavku vuci opum.
Nedavno iDnes prisel s tim, ze nadnarodni operator nabizi orezanou sluzbu v CR za 1500, a v Nemecku plnou za 1000 (dokonce po prepoctu nezohlednujicim koupeschopnost obyvatel). Jestli je tohle skutecnost, tak at jdou panove z CTU hrat rovnou marias s velkou trojkou opu, to uz by byl vylozene absurdistan.
Je to sice extrém, ale už jsem ho zažil, když jsem přecházel z Go karty na Bleskmobil. Ten extrém byl dán tím, že Bleskmobil byl virtál O2, takže ten přenos byl relativně jednoduchý, ale fakt to tenkrát bylo od poslání SMSky na generování ČVOP do aktivace blesčí SIM karty s tímtéž číslem do 10 minut hotové.
Dneska mám prostřednictvím zaměstnavatele tarif, o kterém se obyčejným smrtelníkům může jen zdát. Je tak levný, že neplatím měsíčně ani korunu, protože paušál je nízký a volám tak, že se mi to všechno vejde do těch pár drobných, co mi přispívá zaměstnavatel. Internetu k tomu mám v ceně jen 600 MB na měsíc, ale umím s tím v pohodě vyjít.
Takže to jde, ale nechce se. Hlavně operátorům, ale tak trochu i těm lidem. Kolik lidí běžně dělá to, že když přijde jednou za rok složenka na povinné ručení, tak ji prostě zaplatí - imho většina (jen hádám). A přitom stačí zajít, pojistku zrušit a uzavřít novou - i u téže pojišťovny snad bez výjimky dostanete lepší cenu (i kdyby to byla ta nejlevnější). Hlavně je pak čas zhruba tři měsíce a ne pár týdnů na vyhledání lepší nabídky. Ale musí se pro to něco udělat. A lidi jsou líný, strašně neradi něco dělaj. I pro sebe. Ale je to jejich volba.
Pojišťovnu pro povinné ručení měním rok co rok, protože být ,,věrným" klientem se nevyplácí. Loni jsem byl u pojišťovny A. Když mi chtěli zvednout pojistné o tisícovku, dal jsem okamžitě výpověď a utekl k pojišťovně B a teď jsem zaplatil o tři stovky méně, než loni. V červnu jedu na týden na Slovensko, pořídím si SIMku od Čtyřky a budu vysmátý, protože budu volat za 70 hal/minutu s čistě sekundovou tarifikací a bez paušálu po/z celé Evropě/y.
Kdo by si byl pomyslel, ze jeste v roce 2016 ucitime v politice dozvuky opozicni smlouvy. Senatori z dotcenych stran opet ukazali, kdo je ma na neverejnych vyplatnich paskach. A zaroven potvrdili, ze senat, jako odkladovna vyzilych politiku, je misto zaruky demokracie, jen smesne panoptikum, ktere ovsem porad jeste muze skodit.