1. Zákazník je vždy v nevýhodné pozici, protože nahrává opačná strana (kdo z normálních lidí má telefon s nahrávacím zařízením?) a ta navíc může s nahrávkou libovolně manipulovat. Střih na nějakém mp3 souboru nemá šanci nikdo poznat, pokud je proveden opravdu odborně (a zase, vybavení k něčemu takovému bude mít spíš firma šmejdů, než normální člověk). A i kdyby stála nahrávka proti nahrávce, tak šmejdů coby svědků hovoru, bude zcela jistě víc.
2. Asi rozumný přístup je: Natvrdo říct komukoli, kdo nás telefonicky kontaktoval, že vzhledem k ustanovením nového občanského zákoníku, umožňujícím uzavírat po telefonu podvodné smlouvy, ho považujete za nedůvěryhodného partnera a potenciálního podvodníka. Seriózní firmy mohou poslat nabídku poštou nebo e-mailem.
Faktem je, že pokud to takto začne dělat víc lidí (že by všichni, v to nedoufám), tak budou mít různé obtěžující firmy s "úžasnými" nabídkami po žížalkách.