Vše závisí na psychologii. Každý člověk trochu jinak vnímá realitu a trochu jinak nahlíží na svět svůj a svět jiných. Někdo chce po spuštění webového prohlížeče jen vyhledávat a tak má defaultní stránku jen s vyhledávacím okénkem. Jiný chce k tomu okénku ještě přehled zpráv a mailů a tak volí něco jako úvodní stránku Seznam nebo iGoogle. Někdo chce jen maily. Někdo z Microsoftu např. chce jen přehled údálostí a tak je defaultním vstupem do Live nějaká stránky s agregátorem sociálních sítí zobrazující What is new. Nemůžeme říci TOHLE JE TO SPRÁVNÉ a TOHLE JE KRAVINA. Každý jsme jiný a máme jiné potřeby. Co ale lze, je stavět logiku a vzhled určité služby s ohledem na většinové požadavky. Lze vycházet z průzkumu zvyklostí a požadavků a pak nabídnout TO CO JE "VHODNÉ" pro většinu. Pokud začne někdo tvořit NĚCO co je dobré jen pro něj a na ostatní KAŠLE. "Však oni si zvyknou a budou pak myslet jako já" ... pak může na své pýše také ztroskotat. Myslím, že zrovna nové pojetí Facebooku (byť vypadá možná i pro mě zajímavě) osloví jen pár lidí, kteří si na něj zvyknou a ostatní budou postupovat v následujících krocích.
1. Koukám na to jako zjara - jak to vlastně funguje a k čemu to vlastně je
2. Hledám v tom to co jsem měl v té předchozí verzi a nějak se v těch např. SUPER MRKVOSOFTÍCH RIBBONECH nevyznám.
3. Hledám jestli se můžu vrátit k TOMU STARÉMU v čem se vyznám
4. Přejdu jinam KDE TO JEŠTĚ funguje normálně
Jen tím chi říct, že každý USER se počítá a musíme počítat i s kvantem těch, kteří berou jen malé změny. K velké změně je třeba je tlačit POMALU a postupně - aby si zvykli. Velké a zásadní změny mohou službě naopak uškodit protože se na ně chytne jen pár userů ale zbytek NE. Pro úspěšnost služby je třeba hledět na celkovou strukturu uživatelů a jejich způsob vnímání služby. Zejména pokud existuje konkurence ke které se dá přejít a která své uživatele netestuje CO VYDRŽÍ.