Hlavní navigace

Názory k článku O globálních a lokálních elektronických obchodech

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 6. 1. 2000 15:33

    Jiří Donát (neregistrovaný)
    Rád bych upozornil na tradiční materiál IDC Predictions 2000. Kromě opětovné předpovědi rozpadu Microsoftu tam najdeme zajímavé informace, které mají přímý vztah k naší diskusi. Můj osobní názor je, že předpovědi 5 a 6 jsou vzájemně v mírném rozporu (asi musí být - aspoň jedna se pak musí vyplnit) Tvrzení v bodu číslo 8 podle mě nedává smysl - ale to vyplývá ze skutečnosti, že neuznávám dělení obchodu na B2B a B2C.
  • 5. 1. 2000 17:10

    Housik (neregistrovaný)
    Bohuzel mame dve velke nevyhody, ktere znemoznuji porovnavat ceske a zahranicni e*obchody. Jednak je to maly trh a za druhe velmi nizka rozsirenost internetu mezi beznymi lidmi (mluvim o zbozim prodejnem po CR a SR). Proto se u nas uchytili spise el. systemy, ktere nahrazuji telefonicke objednavani z velkoobchodu, protoze kdyz mate ve firme pevnou linku, proc objednavat po telefonu. Prvnimy prukopniky byli zrejme firmy zabyvajici se informacni technikou. V soucasne dobe ma stale smysl investovat do vyvoje kvalitniho systemu, ktery splni pozadavky, jez vyplyvaji z podstaty internetu - tj. udelat system (el. obchod), ktery se da s co nejmensimi naklady spravovat a tak dosahnout atraktivni ceny nabizeneho zbozi a rychle expedice. Rychla expedice je nyni take problem. Drive nebo pozdeji se objevi expedicni firmy, ktere se budou venovat jen rozvozu zbozi objednaneho po internetu. Takova firma vam vsak zbozi doveze jeste tyz den, doba bude zavisla dle povahy zbozi. Nevim, jestli jsou v CR firmy, ktere to dovedou - ale jiste jich neni mnoho. Zatim se muzeme drzet hesla: Pripravenym stesti preje !!!
  • 5. 1. 2000 16:33

    Garry Flink (neregistrovaný)
    Se zájmem jsem přečetl Váš článek, má však několik avšak....
    Trochu se motám v internetovém erot. byznyse, nemám ale na své stránce tisíce bannerů. Šli jsme do toho natvrdo, investice do modelek, softwaru, lidí, atd. Se zaměřením na Česko, ale i s anglickou mutací. Nicméně je to nerovný boj... Potřebovali bychom zhruba 5x více peněz, které bychom investovali zejména na tzv. "provize" webmastrům, kteří by posílali zákazníky ze zahraničí. Český zákazník není ochoten platit za tyto stránky (nepočítaje ty jednotlivce), český zákazník raději píše desítky inzerátů do seznamka.cz a stráví několik hodin či celou noc prohledáváním obrázků zdarma. Že prosurfoval ranec, si neuvědomí.
    Zpět k tématu: náskok zahraničí před VEŠKERÝMI našimi aktivitami na internetu je značný, pokud se však soustředí opravdu DOBRÝ NÁPAD, OPRAVDU VELIKÉ PENÍZE a OPRAVDU SKVÉLÝ TEAM, pak má snad naději uspět. Jinak si nedělejme iluze, že český Honza prorazí do světa... Dej Bůh, aby se to povedlo alespoň jednomu! Úspěch firmy Net Beans budiž motivací nám všem!
    Garry Flink
  • 5. 1. 2000 11:23

    Sokrates (neregistrovaný)
    Bublina ako taka nevadi. Nejaka tu bola vzdy a casto priniesla tzv. pokrok. Problem je v tom, ze podstata eCommerce je niekde inde. Internet vobec nie je dolezity - kludne ho moze nahradit napr GSM. Dolezita je zmena procesov (business procesov) v obchodujucich firmach. Zmena ich organizacie. To je to co zmeni svet. A tam sme prave pozadu. Aj CZ aj SK. My uz celkom slusne zvladame ten Front end, ale nevieme organizovat tu pracu na pozadi a ta tvori 90% uspechu.
    B2B aplikacie visia vo vzduchu na kazdom kroku. Ale pri dnesnej organizacii firiem nikomu neprinesu prinosy. A bez prinosov je to cele nezmyselne. To je podobne ako jazdit na Harley Davidsone po uliciach Prahy.
    V TV som pred casom zaregistroval reklamu na vlozky ALLDAYS. Maju sa nosit stale - aj ked tie klasicke netreba. Verim, ze do roka tuto potrebu zenam natlcu do hlavy. To iste sa prebieha s mobilmi (kazdy musi byt neustale v kontakte so svojimi blizkymi) a to iste sa deje s Internetom.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).