Hlavní navigace

Názor k článku Jste na špatné adrese, příteli: o selhání projektu Naseadresa.cz od vzjp - Nebudu se navážet do toho projektu v osobní...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 2. 9. 2010 20:26

    vzjp (neregistrovaný)
    Nebudu se navážet do toho projektu v osobní rovině, byť vím své, a bylo dost důvodů ke skepsi. Je mi toho líto, kvůli všem lidem, kteří té vizi naletěli. Co se konceptu hyperlokálního zpravodajství týče, má zásadní ekonomickou vadu na kráse, v hyperpracnosti, jde o sbírání drobných kapiček. I z kapiček může vzniknout povodeň, to ano. Jenže, aby bylo finančně únosné vytvářet obsah, musí se bezplatně zapojit místní dobrovolní autoři, dílo musí vznikat jakousi asistovanou svépomocí komunit, na jejichž píli a čilé návštevnosti se vozí poskytovatel prostoru a redakčního prostředí, případně i kávy, jsa hlavně obchodníkem s inzercí nad mumrajem. Tak funguje Facebook. Potíží je legislativa v Evropě, která, na rozdíl od Ameriky (!) číní vydavatele odpovědného za dílo každičkého vydaného autora. Nelze tedy jen tak nechat lidi psát do mého periodika nebo webu, může to být i provokace a mít soudní dohru. Musím tedy platit vlastní novináře. Vysoká režie, konec srandy. Tohle samo o sobě je dostatečný důvod takový projekt v Evropě odpískat ještě před startem, natož v zemi velikosti ČR. V Americe jsou velké a komplexní komunity lidí, zeměpisně daleko od sebe, takže každá lokalita je zároveň pestrá a početná komunita. Tady ne. Ono totiž nejde o zeměpis, jako takový, jde o zacílení komunit, třebas i zeměpisně roztroušených zájmových skupin. Komunity musí být jen dostatečně velké a aktivní, aby byly vhodným cílem inzerce. Facebook na to jde chytře, záběrem celosvětově, obsahem a tříděním samozvaně a zájmově. Kolik má pracovníků? Řádově jednoho na půl milionu aktivních uživatelů. Howgh.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).