Hlavní navigace

Obchod roku 2008: kde jsou peníze až dvou set e-shopů?

9. 12. 2008
Doba čtení: 6 minut

Sdílet

 Autor: 29
Aktualizováno: Přidáno vysvětlení Proseckého (10. 12. 2008 9:00)
Obchod roku 2008, Miroslav Prosecký coby organizátor, několik renomovaných společností jako partneři, možná až 200 přihlášených shopů. Čas plyne, soutěž není a Miroslav Prosecký zmizel. Bude to obchod roku jen pro organizátora?
Na českém Internetu se schyluje k dalšímu zajímavému dramatu. Soutěž Obchod roku 2008 (viz Jak se volí obchod roku 2008 na blog iDnes.cz) měla už mít vyhodnoceno a dokonce i vyhlášeno. A se stoupajícím zpožděním se účastnicí i partneři shánějí nejprve po pořadateli, Miroslavu Proseckém, následně ale také po penězích, které mu dali jako „startovné“.

Nepřehledná rekapitulace spletitého vývoje

Začněme na samém začátku: „Naše firma letos uspořádala první ročník soutěže o internetový obchod roku, přináším Vám zajímavé informace vyplívající z dosavadního hlasování uživatelů i našich zkušeností a zároveň si Vás dovoluji pozvat k hlasování.“ – takto začíná Jak se volí obchod roku 2008, případné chyby jsou čistě z pera Miroslava Proseckého.

Logo Shop roku 2008

Jde také o jednu z mála zmínek přímo od pořadatele, protože ShopRoku 2008 je sice stále platná doména, ale nic na ní nenajdete, dokonce ani webový server. Stejně jako zjistíte, že je nefunkční www.prosecky.cz, což by měl být „firemní“ web. Na mailech, vázaných k této doméně, se také odpovědí nedočkáte, stejně tak ani na miroslav.prosecky @gmail.com – což by mohl být také jeden z mailů tajemného Miroslava Proseckého.

Další, co je asi vhodné zmínit, je Soutěž Shop Roku 2008 – pouze do 10.7. můžete přihlásit váš internetový obchod a ještě více jej zviditelnit, což je jedno z několika oznámení o zahájení soutěže, v tomto případě na www.shopcentrik­.cz, webu služby jednoho z partnerů soutěže (NetDirect).

Jde o PR prohlášení Proseckého, takže jsou tam takové klasické perly jako pořádanou renonomovanou firmou Prosecký Consulting s.r.o (hanba autorovi článku, v životě o této renomované firmě neslyšel), ale hlavně jsou tam definovány nějaké důležité datumy. Například ukončení hlasování 15.října 2008, zveřejnění přehledu přihlášených obchodů 15.7.2008. A výs­ledky „v podobě žebříčků a odkazů na internetové obchody“ do 1.2.2009. A sou­částí je i odborná porota, složená převážně z lidí z partnerských fi­rem.

Partnerské firmy, mimochodem, jsou dnes zjistitelné jenom z google cache a minimálně jde o tyto firmy: H1.cz, Nexum Trilog, Spring Design, AMI, Acomware, netdevelo, NetDirect.

A na témže místě najdete asi i jednu z posledních „živých“ informací: Hlasování bylo ukončeno, výsledky budou zveřejněny do 25.11.2008!. A aby zmatků nebylo dost, v jiném google cache je prozměnu uvedeno, Od 15.10.2008 budou zveřejněny výsledky hlasování odborné poroty

Do hry můžeme ještě zamíchat původní Interactive Orange 9 s.r.o., což je (podle obchodního rejstříku i podle cache záznamů v google) dřívější název pro Prosecký Consulting. A přes tyhle dva názvy pak můžete dojít i k dalším doménám – například www.ceskeshopy.cz (taktéž nefunkční), www.orange9.cz, www.netklik.cz a další (a samozřejmě také nefunkční).

Pořadatel se ztratil, i s penězi?

Věřte tomu nebo ne, ale do soutěže Shop Roku 2008 se, podle některých účastníků, přihlásilo až 180 shopů (někteří hovoří o 200), přičemž každý shop zaplatil, podle samotných přihlášených,1200Kč „startovné“ (bez DPH). A v listopadu přichází zlatý hřeb programu.

Miroslav Prosecký už několik měsíců nekomunikuje a jeho weby, včetně webu soutěže, přestávají fungovat. Mobilní číslo (607 733 327), na kterém ještě v létě s některými účastníky komunikoval, se v prosinci jeví jako neexistující, pevná linka 255 739 299 sice vyzvání, ale nikdo nezvedá. Pak je tu ještě jedno, starší číslo (602 459 695), které ovšem také (už) neexistuje.

A dvě stě krát tisíc dvě stě korun? Neznámo kde i s Miroslavem Proseckým. Člověkem, kterého mimochodem většina účastníků a partnerů ani neviděla. A většinou si s ním vyměnila pouze pár e-mailů.

Mít tak čas, organizuju hromadnou žalobu, říká Adam Kurzok (www.metalshop­.cz), jeden z účastníků. Platil jsem mu registrační poplatek a nejsem sám… bylo nás víc… cca 180shopů. A když si to vynásobíme cenou za registraci tak si pán příšel na pěkný balik, komentuje situaci vlastník elektronického obchodu Skořupa nářadí a nástroje.

Partnery akce jsme se sice stali, ale jsme na tom stejně jako všech ostatních 180 subjektů. Napáleni (jak to dnes vypadá) byli i Ti, kteří měli o výsledcích rozhodovat, napsal mi Karel Černoch z OK Business s.r.o.. A dodává, Vybíral peníze i za další sluzby, na které nasledne nevystavoval ani finanční doklady atd.

BRAND24

A další z již zmíněných partnerů, NetDirect s.r.o se, podle Jana Svobody, ředitele společnosti, chystá zapojit právníka a je ochoten pomoci všem ostatním postiženým.

Společnosti NetDirect a ACOMWARE se rozhodly podat pomocnou ruku všem poškozeným soutěžícím a nabídnout jim společné právní zastupování v rámci řízení, jež bude následovat po podání trestního oznámení na organizátora soutěže. Obě společnosti tímto vyzývají poškozené, aby se v případě zájmu obraceli na společnost NetDirect (zastupovani@net­direct.cz), prostřednictvím které bude učiněno podání směřované k prošetření možné trestněprávní odpovědnosti organizátora soutěžem, uvádí se v tiskové zprávě.

Samozřejmě je možné, že Miroslav Prosecký má ke ztracení se nějaký životně důležitý důvod a vše se může ještě vysvětlit a soutěž „zdárně“ pokračovat až do spokojeného konce všech zúčastněných. O „renomované“ firmě Prosecký Consulting toho moc nezjistíte, přes vyhledávače se dá najít pár referenci (převážně SEO zpracované nad veřejně dostupnými šablonami), ale to je asi tak všechno.

Aktualizace: po vydání článku do redakce dorazila reakce Miroslava Proseckého, v níž uvádí, že vše je v pořádku, pouze byl dočasně nedostupný a soutěž nadále pokračuje, byť v posunutém termínu. Redakce je potěšena, že se komunikační problémy podařilo vyřešit nejenom nám, ale snad i ostatním partnerům a účastníkům soutěže, servery i telefony oživit a soutěž proběhne vlastně tak, jak bylo přislíbeno.

Miroslav Prosecký v odpovědi uvádí:

  1. Považuji za doslova nehorázné přijít se článkem v době kdy přestane fungovat náš server a tím i všechny projekty, server je od včerejší noci mimo provoz a tak si můžete „psát“ co chcete, protože pravdu nikdo na vlastní oči vidět nemůže…
  2. Miroslav Prosecký zmizel? Děláte si legraci? Neodpověděl jsem na Váš jediný email do 24 hodin a z toho vyvozujete že jsem zmizel? Kdepak, po třech letech jsem si udělal 14ti denní dovolenou a emaily vyřizuji jednou až dvakrát týdně… Čísla která uvádíte jako neexistující byly dávno zcela veřejně na firemním webu nahrazeny novými kontakty! Dohledete si číslo v google cache chytráku…
  3. O zpoždění s vyhlášením výsledků a jeho důvodech byly všichni účastníci hromadně emailem informování, komu email nedorazil sám napsal a já odpověděl… Lze jednoznačně prokázat.
  4. Na adrese nic nenajdete? Ano v termínu dvou denního výpadku na žádné doméně nenajdete nic… výpadek řešíme, je spojený s pronájmem serveru a mou dovolenou, kdy jsem nebyl schopen ho aktivně řešit v řádech hodin.
  5. Motáte informace z google cache nahrazené informacemi na webu, to že si je google nesebral není můj problém a pro článek dost slabý základ.
  6. Vámi uvedená telefonní čísla byly dávno (již cca před dvěma měsíci) veřejně nahrazeny novými! Kde prokazatelně kontaktujeme se VŠEMI zákazníky!!!

a v poslední řadě, zapomeňte na to že by registraci zaplatilo 180 nebo 200 obchodů, to jsou sprosté lži… včetně informace, že na nějakou platbu by nebyl vystaven finanční doklad. Jak jsme informovali všechny účastníky, konstatuji znovu, s ohledem na nemožnost časově zorganizovat hodnocení poroty jsme prodloužili výsledky odborné poroty do 1.1.2009 a výsledky hlasování veřejnosti byly dávno zveřejněny.

Takže abych to shrnul, účastníci kteří zaplatili, platili účast v soutěži, kterou dostali, to že zorganizování partnerů nedopadlo dle předpokladů znamená, přesun odborných výsledků na jiný termín, neznamená to však že soutěž neproběhne tak jak má nebo měla.

Jak to podle vás dopadá se soutěží Shop roku 2008?

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Konzultant a publicista, provozuje www.pooh.cz. Podle některých si myslí, že rozumí všemu, sám je však přesvědčen o pravém opaku a ani v 30+ letech nedokázal přijít na to, jak mít peníze a nepracovat.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).