Hlavní navigace

Vlákno názorů k článku Obchodní podíl Google na internetovém trhu v ČR je malý od Yuhů - Patricku, podle transakcí se spřízněnými stranami nic zřejmé...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 4. 5. 2010 13:49

    Yuhů
    Patricku, podle transakcí se spřízněnými stranami nic zřejmé není. Jasně, že Google Czech Republic s.r.o. má příjmy od Google Ireland, které pocházejí od klientů AdWords. Ale nejsou to všechny příjmy.

    Nebo si snad opravdu někdo myslí, že například H1, která na AdWords kupuje reklamu ročně 45 za MKč, dává do českého Google polovinu jeho prostředků?

    A nebo si někdo myslí, že skoro všechny příjmy, které Google v ČR realizuje, vzápětí investuje do provozu pobočky a do platů?

    Já spekuluju jinak. Oddělení financí v Google nejsou amatéři (například správně sídlí v Delaware) a nechtějí platit moc velké daně v ČR (jsou o 7,5 procentního bodu vyšší než v Irsku). Na druhou stranu česká pobočka generuje náklady, které se dají od zisku odečíst. Proto se pobočce připíšou takové příjmy, které umožní odečíst náklady, ale nevygenerují moc zisku. Nějaký zisk se vygeneruje, aby se neřeklo. Kdyby se pobočce nepřipsaly z Irska žádné příjmy, skončila by pobočka ve ztrátě, což je škoda (pak nejdou náklady od ničeho odečíst a daně se neušetří).

    Ostatně porovnejte daňové základy za roky 2009 a 2008. Liší se o jediný milión (mimochodem přesně).
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).