Hlavní navigace

Názor k článku Od kdy si operátoři smí účtovat nejvýše pětinu při předčasném ukončení smlouvy? od Drom - Nevím, jaké možnosti nabízí konkrétně Vás poskytovatel, ale...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 19. 11. 2013 13:25

    Drom (neregistrovaný)

    Nevím, jaké možnosti nabízí konkrétně Vás poskytovatel, ale zkuste se zamyslet nad následujícím příkladem:
    Pan Škudlil si chce pořídit připojení, ale nechce platit instalační poplatek související se zřízením služby, ani vysoký paušál. Využije nabídky poskytovatele, kdy závazek na 12 měsíců je vyvážen cenou instalace za 1,- Kč včetne všeho nezbytného. Poskytovatel na své náklady pana Škudlila připojí, což ho bude stát řekněme 2000,- Kč za klientské zařízení, wifi router, kabeláž, koncovky a zásuvky, čas technika na instalaci a také konfiguraci zákazníkových zařízení (často v pochybném stavu funkčnosti) a naftu na dopravení všeho (a to jsem z levnýho kraje, opomíjeje náklady na agendu). Pan Škudlil bude platit měsíčně 300,- korun, tj. náklady na nového zákazníka se vrátí za asi 7 měsíců, než na tom poskytovatel vůbec něco vydělá. Pan Škudlil ale za 6 měsíců přejde k někomu jinému, protože tam bude mít paušál 280,- Kč a náš milý operátor z celé srandy namísto předpokládaných 3600,- Kč (12x300), ze kterých 2000,- padne na zřízení a zbytek (1200,- Kč) na konektivitu a zisk poskytovatele, získá jen 2160,- Kč (6x300 + 1/5 z 6x300), čímž pokryje instalaci a za 160,- Kč mu 6 měsíců poskytoval služby (což nepokryje ani náklady na Škudlilovu konektivitu, natož na technickou podporu nebo nějaký zisk pro budoucí investice). Hm?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).