Pracoval jsem 2 roky v DN a věru nedoporučuji. Co je platné mít mimořádně nadstanadartní plat, když zjistíte, že už nemůžete trávit čas s lidmi, kteří jsou technologicky v roce 1998. Na druhou stranu musím přiznat, že DN dává šanci nováčkům, ale jinak je DN Plzeň věru chaos a u seniorních lidí není znalost procesů a jak vést lidi, spíše si většina 40 letých manažerů myslí že to ví a podle toho to také vypadá. Takže 1 rok na zkušenou a pak rychle do normální firmy :-) Asi Vám pomůže vědět, že za 3 roky v DN byli 4 hlavní šéfové, prostě to kulturně nedávali ten chaos.
Zdravím, přečetl jsem si váš komentář a mám tedy zřejmě nyní o starost méně.
Původně jsem do menší firmy chtěl místo stávající routeru zakoupit Kerio Control Box, ovšem když se podívám na vývoj aktualizací (cca 3 za minulý rok) a reakce na oficiálním fóru jsem kosternován ...
Pravděpodobně vybereme Zyxel USG60.
Myslíte, že se ještě může GFI zmátožit ? Nebo vybírat v současné době Kerio je nesmysl ?
Díky za odpověď !
S odstupem času pár měsíců zhodnotím situaci, která je ale poněkud odlišná od toho co popisujete. Nyní lze asi už zhodnotit, že Váš pohled byl možná trochu naivní:
1) vydání aktualizací (nových verzí) produktů Kerio Control a Kerio Connect klesla tento rok na minimum - od převzetí GFI se prakticky vývoj zastavil...
2) Kerio Connect ve verzi 9.2.5 dokonce vydali až na 3. pokus, protože ani jedna z verzí (přestože nebyly označeny jako Beta) nebyla 100% funkční - buď nešla nainstalovat nebo jsou případy, kdy dokonce vyřadila Mailserver, nebo aktualizace obsahovala zcela nefunkční antivir...
3) Technická podpora Keria byla ukončena, resp. přesměrována na nadnárodní support GFI, který co do znalostí produktů Kerio, tak i doby reakce je ve výsledku poklesem kvality služeb. O reakcích na diskusních fórech Kerio ani nemluvě.
4) pár dní po akvizici jsem se zúčastnil webináře výkonného ředitele GFI, který mluvil o tom, jak chtějí dělat vše pro zákazníky, a jejich první krok je začlenění produktů Kerio do struktur mateřské firmy GFI a proto potřebují nějakou minimální dobu (pár týdnů hájení), než se vše podaří. Ano, to znělo samozřejmě logicky, ale necelý rok po odkoupení Keria je jeho vývoj v troskách a lze konstatovat, že nové verze se nevydávají, nebo jsou nestabilní.
Doba hájení už skončila - nyní začnou zákazníci Keria hledat jinou alternativu, které nejde jen o rychlé krátkodobé dividendy akcionářů, ale o kvalitní rozvíjející se produkt, který poroste. Zákazníci nejsou tak naivní, aby platili tučné Maintenance poplatky za nic...
Nevidím v tom problém.
GFI je mnohem větší firma, než Kerio. Portfolio se částečně překrývá. GFI má na trhu mnohem kvalitnější a komplexnější antiviry a antispamy pro mailserver, než to co je v Keriu. Toto asi dokáží udělat lépe jejich stávající vývojáři, než ti co seděli v Keriu. Mají produkty pro archivaci mailserverů atd. Ale nikdy co si pamatuji neměli žádný kompletní mailsever. Tímto si doplní portfolium produktů a uvidíme, kam Kerio posunou. Pokud se jim do Keria podaří integrovat to dobré, co má v sobě například MailEssentials od GFI, tak to posune Kerio kvalitativně vpřed.
Neutopí. Ona ta firma totiž během dvou let začne masivně ztrácet zákazníky a příjmy se začnou propadat.
Jenže to nevadí: kořen problému je totiž v akciovém trhu. Tyhle firmy skupují krátkodobí akcionáři, kteří požadují, aby firma zvýšila cenu akcií během cca. 2 let, pak je prodají - a po nás potopa.
Pan Dell moc dobře ví, proč svou firmu stáhl z burzy. Akcionáři jsou záhuba pro kvalitu, protože mamon a "vysoká časová preference".
Nevím jestli to bylo myšleno ironicky nebo vážně ale ani v jednom případě mi to nedává smysl.
Pokud děláte vývoj software tak musíte v první řadě myslet na zákazníka. Technologie jsou jenom prostředek, ne cíl.
Jinak z toho vznikne paskvil, který je sice plný nejnovějších technologií ale použitelný stejně jako když pejsek s kočičkou dělali dort ;o(.
Firma se bude tvářit jak je úžasné moderní. Až dojdou peníze ze zdroje, který je financuje, tak bude velice rychle následovat krach. Takových "moderních" firem už skončilo v propadlišti dějin spousta.
On je hlavně problém v tom, že vám zaměstnavatel řekne: "Messenger? Ale jo, klidně si během dne vyřiďte, co potřebujete." A pak po čase zjistíte, že security tým se baví vaším osobním životem, jelikož mají přesný přehled, s kým si co příležitostně píšete. Že se zaměstnavatel dívá, co dělám? Ať se klidně dívá, je to jeho mašina a platí mě za práci. Ale když si partička klaunů čte cizí soukromou komunikaci, tak je čas jít jinam.
V práci se sice pracuje, ale pomalým šmírováním, resp nedůvěrou ve vlastního zaměstnance to začíná. Tenhle názor je podobný jako když se argumentuje bezp.kamerami . Vždyť se přece jedinec nemusí bát kamery když vlastně nic nezákonného nečiní... To je pomalý nárůst k totalitě, sledování, prostě Orwell by se divil. A to napsal román 1984 na konci 40-tých let. Přijmete-li tohle za své, tak časem si tu laťku budete posouvat dál a dál. To je to špatné. Věřím ve svobodu a zároveň i odpovědnost jednotlivce, ne v masovou pravdu většiny. Protože i ta se může mýlit.
Procento odchodů je více než 80%. Nakonec to bude kolem 97%. A cena byla podle mně opravdu nízká. Hodnota firemního software bývá podhodnocená: https://www.ferschmann.cz/cs/firemni-software-a-hodnota-firmy/