ono taky záleží na tom, co všechno se vejde pod termín "vedení". pokud do toho zahrnete i vedoucí směny v kuchyni, pak je vedení jistě velmi početné....
Hlavne me nudi nejake rozhovory s managmentoidnimy nulami. Nemuze Lupa udelat rozhovor s nekym, kdo nejaky vyhledavac opravdu naprogramoval? Mam na mysli opravdu rozhovor o architekture a vnitrnostech cele te veci, nikoliv dalsi blaboleni o tom, jak casto kdo co indexuje a ostatni SEO-nesmysly.
Spousty lidi zase nudi podobne priblble komentare. Uvedomte si, ze tyto managmentoidni nuly ridi bezejmenne nymandy, jako jste vy. Kdo shrabne vetsinu penez je vam snad jasne, ne ? :)
Do vedení se vejde lecos. Třeba člověk, který namísto toho aby něco dělal, řeší zdali je barva na stěně dost oranžová a svými organizačními schopnosmi vyvolává chaos.
To bude mít vedení velice brzy 20 lidí. Stačí lézt do správného zadku.
Mám lepší:
David bude určitě pracovat spíše s managementem Internet Tradingu a nikoliv s každým obchodníkem zvlášť, ale je to prakticky to samé
To jsem nevěděl, že management Internet Tradingu je tak neschopný, že ho musí řídit obchodní ředitel Centra. Panečku, to jsou věci! To jsou v tom Internet Tradingu takové lopaty?
Což o to v IT jsou velmi schopní lidé ale spíš to vypovídá o neschopnosti Centra vybudovat si vlastní a hlavně kvalitní tým obchodníků. No i když je to možná výhodnější, připravit vlastní firmu o pár milionů na zisku vůči starostem spojeným s vlastním týmem lidí.
Pokud nemáte lidi, kteří by pro Centrum vybudovali síť, pak je lepe mít síť outsourcovanou. Většinou to funguje docela dobře.
To, že Centrum je pokud jde o budování síťě impotentní, to se ví. Svoji zavřelo a nyní prodává firemní segment zřejmě jenom přes Internet Trading a své call centrum.
Z toho člověka, mám dost rozporuplný pocit. Je to typický manager šmrncutý strýčkem Skrblíkem, který si o atmosféře v Centrumu myslí, že je to láskyplné Google.
Programovat v Praze (při cenách bytů...) za +-20k hrubého je prostě síla.
"
specializovaly a lidé u nás získali a stále získávají větší odbornost, firma se profesionalizuje.
Kromě toho, že posílil management, tak se vytvořila i struktura produktového workflow. Dříve nám operativa
"
prostě typický manager
"
je problém najít člověka, který má perfektní životopis a zkušenosti a minimálně evropský nebo světový rozhled a navíc je to člověk, kterému můžete věřit.
"
a z tohodle přímo číší, "chci člověka co má hodnotu 100k/měsíc",... "ale dám mu 15k" :) :
"
Mzdy jsou konkurenční k většině ostatních nabídek na trhu
"
Je opravdu pro firmu lepší platit člověku minimum, a tím ho stresovat? Řekl bych, že hodně lidí na to přistoupí (protože se prostě potřebují kvůli rodině nějak živit (nebo jsou slaboši)) a budou se vevnitř užírat, že nemají peníze. Ale ta pravá špička na tohle nikdy nepřistoupí.
Je to absurdní tohle. Chtít po lidech výkony a přitom je odmítat motivovat.
tohle nechápu, je tam přece napsáno, že to bylo dřív, teď jsou podle něj mzdy srovnatelné s jinými nabídkami na trhu.kdo je říká přesně, jiný portál? ale kdyby platili míň, tak by tam programátoři nebyli. to, že řekl, že dřív platili míň, je navíc a je vidět, že nekecá. ta firma prostě musela vyrůst a to se jí podle všeho povedlo. obrat přes 250 milionů v česku moc portálů nemá. nehraje si na něco, neútočí na jiný a nebojí se ukázat, jakým vývojem prošla. kdyby se tam bralo 20 hrubýho, tak tam nikdo pracovat nebude a maj přes 200 lidí.
Takový mám z něho pocit.
Už jsem pár podobných lidí potkal... Vyžadují maximální nasazení, znalosti a nejsou ochotni za to adekvátně platit. Je to prostě pořád stejná písnička :). Jistě můžu se mýlit, ale na lidi mám čuch.
Byl jsem tam nedávno na pohovoru, když jsem jim řekl kolik chci přetočili se slečne personální panenky a zamlžilo před očima a řekla že to je věcí jednání, pravdaže jsme se nedomluvili, u konkurence jsem dostal ješte víc + bonusy (a ne bonus že mužu finančně přispívat na charitu, to dělám i bez charita teamu!)
Mě se protáčí panenky z jiných věcí. Zatímco jiné firmy mají propracované systémy motivace zaměstanců, HR Centra si myslí, že je bude motivovat jako v mateřské školce. Takže pokud chcete dostávat Mikuláše a máte dětinskou povahu, tak víte kam nastoupit.
To snad ne. Vsechny firmy co mely obrat 250 milionu s vice nez 200 zamestnanci uz jsou snad v konkurzu ne? Tedy pokud se jak byva u malych firmicek s velkymi rameny mezi zamestnance nezapocitava i studentik pracujici dve hodiny v tydnu jako cestak.
Příjem okolo 100 000 Kč měsíčně na zaměstnace není nic moc. Zvlášť když budeme uvažovat, že polovinu z toho sežerou bonusy pro mediálky, Internet Trading apod.
lidi prece muzu taky zrat travu a brouky... ;-] pri odecteni odpovidajichich mzdovych nakladu a rezii, stezi zustane neco na zisk nebo nedejboze rozvoj...
ale nejspis nejsou jedini, kteri jsou schopni prezit s tak minimalnim obratem na zamestnance. podivejte se na prijmy "nejvetsiho software hauzu" - unicornu (http://www.unicorn.cz/cz/ospolecnosti/profil.php) 779 mil. na 900 zamestnacu.
vic takovych firem a budeme na socilace potkavat vedle nasich multikulutrnich spoluobcanu jeste informatiky...
A kolik by podle Vas mel byt obrat na jednoho zamestnance v oblasti systemovych integratoru? Je to prumerny obrat 72.000,- mesicne na zamestnance, od asistentky ucetni po generalniho reditele. Z 72.000,- mesicne se da zaplatit rezie firmy i solidni plat pro absolventa/studenta, kterych je v Unicornu vetsina.
Konkurence nedovoli mit majitelum takovych spolecnosti stamilionove zisky pri takto nizkych marzich, to se zadari jen v Seznamu.
A Centrum berme spis jako medialni spolecnost - tam ma byt ukazatel ne kolik stoji programatori/kolik vytvorili hodnot, ale kolik je schopna firma utrzit za reklamu - to je jeji core business.
Jak uz tady padlo. Vetisna "zamestnancu" UNICORNu jsou studenti pripadne absolventi velice casto pracujici na zkracene uvazky (kdyz zacne zkouskove, tak se nam u open space kde sedi UNICORNi skoro vylidni a stane se z nej opravdu open). Proto jsem predpokladal, ze Centrum dela nejake podobne cachry a napocitava do zamestnancu cokoliv co alespon jednou za ctvrtleti prekroci prah firmy a dostane nejake drobne. U nas je nejaka nepochopitelna moda se vytahovat poctem zamestnancu jako kdyby to bylo kdo vi jak dobre jich mit co nejvice.
ta poznamka o konkurzu je vtipna. centrum melo obrat nejmin 290 milionu a to loni, kdy tam bylo min nez 200 lidi. je logicky, ze portal dava nejvic penez do lidi. vedle toho taky investuje a porad slusne vydelava. asi si to nekdo spletl s vyrobni firmou. portal s takovymi cisly v konkurzu? blbost. naopak, dal by se treba vyhodne prodat, v dalsich letech to bude vynaset jeste vic
Vyrobni firma na tom muze byt paradoxne lepe. Zrovna u portaloveho business bych cekal pomer obrat vs. zamestnanci spise vyssi, protoze maji velke naklady na technologie a zamestnance s vetsim vzdelanim tudiz drazsi nez nejake lopaty.
Na druhou stranu nekupuji zadne suroviny nebo polotovary. Zdaleka nejvetsi obrat vs. zamestnanci maji distributori, kteri pracuji s minimalnimi marzemi. Napriklad takovy Czechcomputer je diky tomu obratem jeden z nejvetsich IT podniku v republice, ackoliv ziskem a poctem zamestnancu je to vicemene prcek.
Obrat 250 milionu, vice jak 200 lidi. To moc na rozhazovani neni:
200 lidi - prumerne naklady na cloveka budou alespon 500 000Kc na rok a hlavu, t.j. 100 000 milionu naklady na lidi. K tomu nejake naklady na technologie (udrzba plus rozvoj novych). A z neceho se to musi financovat - investori take chteji navratnost svych penez. Proste prijem okolo milionu na hlavu rocne je docela malo v branzi, kde jde nebo by melo jit o hitech.
Obrat 250 milionu, vice jak 200 lidi. To moc na rozhazovani neni
Nějak jsem v článku informaci o tom, že by obrat Centra byl 250 mil nenašel, pochopil jsem to jenom jako určitou hranici.
rozhovor jsem precetl jen rychle, ale tohle jsem tam fakt nevidel. pripada mi to jako placani vody. ja se v centru nedavno taky uchazel o jednu pozici (a to mam slusny cv - vs i praxi) a prachy nabizeli vic nez dobry. nakonec jsem sice dal kvuli jazykum prednost zahranicni firme, ale co se penez tyce, jsou tyto komentare pomerne mimo.
Mám jinou zkušenost a moji kamarádi co se tam ucházeli o práci dopadli úplně stejne. 20 000 Kč nenabízeli, ale když jsem řekl co chci, tak zavládlo ticho.
nojo holt další představitel kindermanagementu, kterej dvakrát přelítnul améériku a už všemu rozumí, jestli to chtějí vézt takhle, tak je google a seznam rzsekají do ěpti let tak, že z nich zbyde pár blogů, kde si budou tyhle rádobymanageři léčit spleeny a vzpomínat na zašlou slávu,kdyby radši šli něco dělat, howgh
takový kinder bych chtěl být taky, mít ve 32 takovou firmu :-) možná, že za 5 let bude mnohem dál než to vypadá, soudě aspoň podle toho, jaký skok udělal za posledních pět let.
No po přečtení některých odpovědí si nejsem jist (citace):
Šéfovat takovému kolektivu je už mnohem složitější a ten původní vedoucí malé skupinky na to nemusí být vždy vhodný. Tím chci říct, že když firma ztrácí dlouholeté zaměstnance, neznamená to, že ztrácí ty, kdo jsou ideální pro dnešní dobu. Lidsky mne to hodně mrzí, ale musím říct, že v některých situacích se to mělo stát už dřív.
Ne, to opravdu neznamená, že firma ztrácí ty kteří jsou ideální pro dnešní dobu. To znamená, že není schopna personálně řidit a rozvíjet své zaměstnance. Jinak by se to nedělo.
To, že je Vám to líto je milé. Ale líto by to mělo být především těm, které takto nahrazujete. Maskovat stav věcí tim, že se negativa mění v pozitiva je velice vtipné.
Jo mate pravdu je to klasicky premoudrely trouba. Mne stacila jedina veta: "před chvílí jsem měl schůzku se šéfem Nokie" a bylo jasno. Normalni clovek totiz rekne, "mel jsem s chuzku s panem XY z Nokie, nebo kdyz uz titul tak "... panem XY, reditelem Nokie", pripadne pokud je zamestnani zcela irelevantni ke sdeleni (jako v tomto pripade) tak "...s panem XY". Pouziti uvedeneho obratu "se sefem Nokie" v konverzaci jasne doklada, ze si dotycny misto podani informace chce primarne honit triko ve stylu: "cumte jaky jsem king, prave jsem se sesel se SEFEM NOKIE".
Ja fakt nechapu co je na tom Malem Namesti ti Amici uci.
Jak neudelat ze sebe vola hned v prvnim interview by snad melo byt zakladni soucasti know-how z MBA studia. :)
slovo PRÝ je pro názory podobného typu příznačné. Oceňuju, že Dramenbejs aspoň přizná, že šíří něco, čím si není jistej. Technický ředitel Centra je tam totiž už několik let, je jeden z klíčových lidí Centra, do nováčka má teda hodně daleko a co vím, vůbec nikoho nevyhodil
Tak to se pletes, vyhodil. Ovsem je spravna take otazka, zda to bylo na miste. Nevim uplne presne koho vsechno, nicmene u nekterych lidi bych tento krok klasifikoval jako spravny...
Teď nevím jestli úmyslně lžete, nebo jestli jsem se trochu spletl v pracovním zařazení onoho blba.
Daný člověk nováček není, to máte pravdu, postoupil totiž z nižší pozice. Pak povyhazoval veškerou potenciální konkurenci, to znamená lidi, co byli schopní.
Já z vás čuchám zainteresovanost, nejste náhodou onen blb osobně?
Tim "potencialni konkurenci" ted myslis koho konkretne? Nejak me momentalne nikdo nenapada... kdo by odesel a byl potencialnim konkurentem.
Jiste, ze postoupil z nizsi pozice, protoze vyssi byla jen generalni reditel, pokud se nepletu :) takze pokud na tu pozici nastoupil nekdo z firmy, tak z nizsi pozice prijit musel - leda ze by teda technickeho reditele sel delat treba marketingovy reditel, coz by asi moc stastne nebylo :))
Hele, to uz bych zabihal do osobnich detailu, takze jmena lidi ti rikat nebudu.
Ale PR tolerovat nehodlam. Informacni zdroje si musi najit jinou obzivu, nez lhat za penize.
K tematu: Pravda je, ze kdyz mam informace jen od 2 vyhozenych, tak jsou trochu s biasem, ale s tim se nejak vyrovnam.
Jen tak mimochodem, uz maji obchodaci z centra komu zadavat projekty, kdyz uzavrou smlouvu se zakaznikem? Slysel jsem, ze projektovy management je v kyblu, obchodaci se nemaji s kym bavit.
OFF-TOP: To je hezke, pretrasat vnitrofiremni bordel na diskusich, co? V dobe tistenych medii byly PR mnohem bezpecnejsi.
blbost. Vyvojari a administratori se nevyhazuji. Rekl bych, ze kazdy odchod z tehle pozice je v dusledku vetsi ztrata nez odchod obchodniku, reditelu a jim podobych.
Jo a technicky reditel je jeden z mala, kteremu jde o firmu ale zaroven i o lidi. Je tu spousta jinych, kterym jde jen o sebe. Smula pro nej je, ze je to nadsenec. A ta restrukturalizace byla jeho praci pouze z casti - slo vetsinou o kompromisy a jestli me pamet neklame, tak nikdo o misto neprisel (spise se vytvorily nove pozice).
V NetCentru maji vetsi slovo lide, o jejichz pochybnostech osobne pochybuju - kuprikladu HR oddeleni, ktere by se melo starat o "firemni kulturu". Jejich hlavni statistika je kolik pohovoru provedli a na druhem miste kolik novych lidi prijali. A ze by meli kontakt se zamestnancema? lol
ze vsichni co to zakladali a delali to z nadseni s tim, ze jednou to prece neco vydela, byli odejiti? A kdyz uz to zaclo vydelavat, tak se tam nasrali manageri tohoto typu, kteri sice maji furu skol, ale jinak je to pro ne jen firma s velkym obratem, takze se ztrati jejich platy? A ti tam zacnou tahat sobe podobne, takze nekde nahore vznikne vrstva ujistujici se vzajemne, ze jsou neskutecne dobri, pod nimi budou kratsi ci delsi dobu prezivat ti, kterym zalezi na tom, aby firma bezela a kdyz jich odejde prilis mnoho na to, aby to nebylo videt, tak vrcholny management povysi do nejake jine firmy s jeste vyssim platem a zbytek se necha uhnit.
Mimochodem byt ve 32 bezdetny a svobodny ukazuje na patologickou osobnost.
hm, pravdu díš, proto má "Lukašenko" ze seznamu taky všude hlavní slovo a svoji vizi, a jak je vidět, tak mu to funguje a vydělává, oni jsou ty manageři fakt kolikrát spíše na škodu, spousta keců a žádná práce
Rozumim tomu, ze to zacalo vydelavat, ale uz ne tomu, jak se vrcholny management dostane do jine firmy s jeste vyssim platem a nechat firmu vyhnit. Kdo by vzal managery z firmy, ktera uhnila? Ty to urcite vis, podle toho, co pises...nejsi politik? tam by to asi slo, ale v byznyse bud umis, vydelavas firme a mas dobrej plat nebo mas smulu. Kdyz mas za sebou spatny vykony, tak se sance na dobrej plat hodne zmensuje.
musíš vystudovat vejšku, třeba peďák, pak alespoň chvilku dělat něco se jménem !manager" ,klidně v pekárnách na lince, a pak přes říťozelezctví a ostré lokty ranného kapitalismu se prokousat do pozice, kde jebeš už ty( dle hesla,silnější pes mrdá),musíš na to mít žaludek,čas, musíš bejt nezranitelnej,chodit po rautech,známý starší (nejlépe komouše starý,maj prachy a kontakty), pak někoho kdo za tebe bude přemejšlet,toho pak sjmeš až ho nebudeš potřebovat , od začátku jen !koluješ,mesidžíš,písni mi!, a pak už jen měníš fleky, od banky,všude tak dva roky,služebáka,dovolený, sekretářky, odbory ti ale musej jít na ruku........stačí? a proč to neudělá vština lidí? protože každej na to nemá žaludek, má závazky,někdo to dělat musí, a protože přeci jen kousek toho štěstí potřebuješ (revoluce,ožralej investor,a občas i super nápad, ale takový lidi jsou hodně velký vyjímky,a to jsou ty lidi, kterejm by se mělo říkat manager.............)
To bych netvrdil, nepamatuju si jmena, ale urcite uz jsem cetl o nekolika pripadech kdy byl z jedne firmy managor "vyhozen" a do jine jej nadsene uvitali.
Oni se totiz managori vetsinou prave jen "vyhazuji" a v tom je ten problem.
Zduvodni se to trebas tak, ze odchazi z osobnich duvodu, pripadne ac je/byl pro firmu prinosem, jeho vize nejsou v souladu s aktualni politikou firmy ...
No a protoze ho jinam bude prijimat taky managor, tak to ve finale vypada jak skatulata hejbejte se. Neni nijakou vyjimkou, ze se "vyhozeny" managor po par letech vrati do stejne firmy - samo na vyssi pozici a za nekolikanasobek platu.
Pravdepodobne jste si jeste ani necichl k pracovnimu procesu, kdyz se muzete divit, jak je mozne, ze firma nabira na nejdulezitejsi mista debily a lemply.
Prominte, nechci to davat jako flame, ale ťal jste do ziveho, schopnych manazeru je v CR malo a z ceskych firem uz je davno vyluxovaly zahranicni (napr. americke) firmy.
Zmrdismus na ridicich mistech v CR kvete, ale uz se to zacina pomalu procistovat.
Cetl jsi D-Fensovu zmrdologii? Kde to smrdi prachama, tam se zacnou natahovat zmrdi, pac ty prachy cejtej... tak nejak to je IMHO i v tomto pripade. Asi ne vsichni, ale urcite by se taci nasli. To ovsem ukaze az cas..
Dfens ma nektere velmi sverazne a velmi podivne nazory, ale Zmrdem rozhodne neni. Jeho zmrdozpyt je stezejnim dilem, ktere by mel znat kazdy zamestnanec - miri totiz 100% do cerneho a vyborne popisuje soucasny stav fungovani sveta.
Odborne se tomu rika Zmrdizace firmy.
Tento proces ma nekolik fazi, myslim, ze vami popsany stav byl popsan jako faze 3 - tedy faze tesne pred koncem, kdy Zmrdi vytesni vsechny normalni zamestnance a zacnou zamestnavat Zmrdy. Nevim, zda je to pripad Centra (to neznam), pisi obecne a i na zaklade jedne vlastni zkusenosti.
Pokud mate zajem o studium Zmrdozpytu, zde jsou materialy: http://www.dfens-cz.com/search.php?rstext=all-phpRS-all&rstema=10
konecne to nekdo napsal tak, jak to je - pracanti jsou v tahu, namachrovany MBA mozky a jim podobny titulisti bez opravdovych dovednosti shrabujou jejich praci a know how a vydelaj na tom. az je to prestane bavit pujdou s klidem dal a do zivotopisu si napisou, ze byli ve vedeni velkeho portalu :-)))
A nechtej v Cenetru jenom lidi s Ph.D? Nebo si to pletu s Googlem? Asi jo - v Google ma Ph.D kazdej treti, kolik takovych je asi v Centru nebo Seznamu (a Atlasu)? Nebo na to obslehnuti sluzeb "zapadni" konkurence zadny poradny mozky neni treba? ;-)
aktualne se povedlo, je videt ze slonkova je pro
vyhledavani je horsi, nemam rad seznam, nikdy jsem ho moc nepouzivalm vzdy jsem protezoval centrum,
centrum mail je daleko lepsi (chybky se najdou, nekdy celkem vadi, proto primarne uz pouzivam gmail), ale vyhledavani slo ke dnu, nahledy webu dost pomahaji s orientaci, je to pak pouzitelnejsi, relevance mi nepride dobra, fulltext by potreboval predelat
dle mě: aktuálně jde, email je šílenej, nepřehlednej,pomalej,vyhledávání ujde,jinak služby nic moc,spíš nic, než moc, reklama mizerná (bobika sice dobra,ale kdo ví,že to bylo na centrum?) takže slabota, až sem vstoupí natvrdo Google, budou to jedni z prvních, který odpadnou.....a to si pište.....bohužel...
já myslím,že koupí cemtrum, kvůli tomu, aby mohl zničit seznam, centrum je jediná konkurence pro seznam, dneska, a google má tolik peněz,jasný,je to spekulace, ale ta možnost tady je,ne? a kdyby nechala managery a majitele na "svých" místech a zvedla jim plat? já jen, že když se kouknu kolem ČR, tak nikde ve východních zemích nemá google dneska konkurenci, jen v ČR, lidi jsou na seznam zvyklí.......
zajímavý bude sledovat, co se stane v dalších měsících, podle rozhovoru to vypadá, že centrum něco chystá, ale zatím nemůže prozradit víc, takže třeba přijdou změny.
Způsob práce s lidma je katastrofální a lidé odchází silně demotivovaní.
Vše začalo vznikem Aktuálně, které rozdělilo firmu a slavná reorganizace na tom nic nevyřešila.
Lidé z boardu se odtrhli od ostatních a přestala s nimi být rozumná řeč. Někteří z nich vypadají jako pouhé loutky, které bojují o funkci a kašlou na vše ostatní.
HR, které by to mělo vyřešit, se stalo terčem posměchu a svými amorálními pokusy dostat některé lidi z firmy to jen dorazilo.
kdyz mail zmenili v podobny dobe jako byl spusten gmail; celkem se mi libil; vadi mi spis kosmeticky nedostatky co se tyce firefoxu; rychlost mi pride ok
drtiva vetsina bfu ma nastaveny seznam jako homepage
drtiva vetsina lidi hleda pres seznam
z mych logu (weby dohromady okolo 1500pristupu denne, nemusi to byt super reprezentativni vzorek) je videt ze pres seznam chodi na weby velka vetsina; ano google je druhy...ano druhy
koupit centrum; byla nadsazka; ale google bude chtit byt prvni
centrum ma pekny aktualne.cz;)
a ma kolik milionu uzivatelu jeho mailu? co kdyby z nich byly gmailaci?;)
Jiste Google vytrhe tech par uzivatelu na mailu. Taky hardware chudacek Google musi kupovat z druhe ruky. A desne Google stve ze ten Velky Seznam ho v CR pripravuje o uzivatele. Jste ve svych predpovedich uplne mimo. Google je o rady jinde nez lokalni Seznam. Podporte sve nazory a ukazte, ktery jiny portal Google uz koupil.
AFAIK Google nepotrebuje ziskavat uzivatele ciziho e-mailu (navic pusobiciho lokalne).
AFAIK Google nepotrebuje ani hardware. Maji ho plne telehousy.
A nakonec AFAIK Google nepotrebuje ani lokalni zpravodajstvi.
Je legracni, ze si myslite, ze Google pracuje na urovni jednoho piditrhu. Oni hraji ligu, nas trh je na urovni okresniho preboru. Pro Google neni Seznam nic, cemu by se meli koukat na zoubek. Mozna jim to vadi v nejakem ukazateli, jako "procento emerging markets, kde nejsme #1" - kde ted neni 90%, ale treba jen 89.2 :-)
Pro ne je zajimave vytahnout z mistniho reklamniho trhu penize. A na to nepotrebuji Centrum.
Tyhle uvahy tise predpokladaji fakt, ze Googlaci uz si alespon nasli Ceskou republiku na mape, coz je neco co mi prijde jako vcelku optimisticky predpoklad.
No, je zajimave, ze tady vsichni spekuluji nad tim, jestli google koupi centrum, aby znicil seznam. IMHO je to kravina.
Kdyz bude chtit google znicit seznam, koupi seznam. To tady ale evidentne nikoho vubec nenapadlo (coz fakt nechapu proc)
Obavam se, ze Google by behem 1/2 roku zlikvidoval jak Centrum, tak Seznam, stacila by na to nejaka vetsi reklamni kampan, ktera by IMO vysla levneji nez nakup firem.
Je otázkou, jestli by skutečně stačila "nějaká větší kampaň". Když se podíváte na služby Seznam.cz a Google, tak jsou to zcela jiné produkty.
Google nabízí primárně vyhledávání. To je služba, které se Google nejvíce věnuje a vynáší mu i peníze (z prodeje reklamy v Google AdWords).
Portál nabízí velké množství různých služeb a mimo jiné i vyhledávání. Kampaň by musela naučit uživatele, že nepotřebují služby typu Novinky.cz nebo Lide.cz.
Kolik vynasi Seznamu vyhledavani a kolik ostatni projekty? Kolik navstevnosti prinasi ostatnim projektum Seznamu jeho homepage?
Pokud Seznam ztrati hlavni zdroj prijmu, jen tezko bude financovat dalsi sluzby :-)
Já jsem odpovídal na názor diskutujícího, který se týkal případné reklamní kampaně Google.
Nicméně odhaduji, že vyhledávání u Seznam.cz netvoří hlavní jádro jeho byznysu. Příjem Seznamu je založen na prodeji klasické reklamy (bannery), "zlatých stránek" a dalších formách inzerce na všech jeho službách.
Velkou část příjmů může skutečně tvořit homepage. Spíše se přikláním k názoru, že jsou příjmy vyrovnané. Pokud by příjmy tvořila převážně hlavní stránka portálu, jistě by Ivo Lukačovič nepřikročil k možnosti personalizace této části.
Pokud by Google chtěl pomocí reklamní kampaně "převálcovat Seznam.cz", musel by uživatelům nabídnout podobné služby. Těžko si lze představit teenagera, jak přestane chodit do chatů Lide.cz a začne místo toho používat Gtalk. Je to úplně jiný typ služby.
Google nemusi prevalcovat Seznam. Staci mu sebrat jeho prijmy :-)
Pokud se tyce srovnani objemu prijmu, rozdelte to na vyhledavani a to ostatni. Do vyhledavani muzete klidne zahrnout i ony zlate stranky :-) HP funguje v pripade Seznamu jako lakadlo na ostatni sluzby - to je jeji hlavni vyznam (i kdyz nejake drobne z ni Ivos jiste ma take).
Kam si date reklamu, na Seznam, kde se zobrazi sice znacne, ale precijen omezene casti obyvatel CR nebo na googla, kde se zobrazi komukoli po celem svete. Navic pokud pro googla udelate alespon zakladni jazykove varianty, muze kazdy videt reklamu ve sve materstine.
Tudiz kdyby Google rozjel marketingovou akci v TV/radiu/novinach, dal nejake pekne akcni ceny specialne pro zakazniky z CR ....
Nemluve uz o tom, ze me osobne prijde reklama na google tak nejak duveryhodnejsi nez kdekoli jinde. Nedokazu presne rict proc, ale je to tak. Jestli ono to nebude tim, ze kdyz hledam sekacku, zobrazi se placeny odkaz na prodejce sekacek a ne jako u seznamu na prodejce kombajnu.
Proto taky seznam ani jine cz portaly nevyuzivam, kvalita jejich hledacich enginu je natolik uboha, ze to nema smysl. Seznam jsem prestal pouzivat v okamziku, kdy se na prvnich strankach vsech sekci zobrazovaly jen nesmyslne placene odkazy, necitim zadny duvod se vratit.
Pro české firmy je většinou důležitý zákazník. Pokud vlastní firma dostatek peněz, na Seznam.cz osloví určitě více zákazníků než na Google - beru to podle pozice na trhu.
Vyhledávač Seznam.cz také používá více Čechů než vyhledávač Google. Taková je v současné době pozice Seznam.cz vs. Google.
Když chce firma ušetřit nebo investovat efektivně do reklamy, může si zakoupit reklamu ve výsledcích hledání jak na Google, tak na Seznam.cz a v jiných systémech. V úvahu připadá i kontextová reklama.
Musím uznat, že poslední rok a půl v Centru jsem si vydělávala opravdu slušné peníze, ale především proto, že jsem přestala říkat ne, a dělala od rána do noci - a to hned několik funkcí najednou. S mými penězi rostly ale i zisky firmy. Svůj plat jsem si tedy plně zasloužila. systém byl dle mého fér. V podstatě v Centru šlo vždy o to - co si sami za sebe vybojujete - to máte. Neumíte-li si říci - dostanete málo, ale to je váš problém. Ale to je tržní hospodářství. Vše se změnilo příchodem Aktuálně - to je naprostá pravda. Najednou z lidí, kteří doposud přinášeli firmě peníze se stali laici a neprofíci. Je pravda, že mnozí z nich nebyli "novináři" - byli to projektoví manažeři - na takové funkce byli i přijati - starali se o služby od A-Z - nejen o obsah, ale i o produktový rozvoj služby, včetně podpory obchodu a marketingu - budování brandu navenek - včetně tvoření věcí v html a základních programátorských zásahů.Zasahovali všude tam - kde jiná oddělení nefungovala. Dnes jsou zaměstanci u konkurence - mnohdy na vyšších postech a zaměstnavatelé si jich - nás váží. Ondra tvrdí, že bychom nezvládli současný trend nastavený v Centru - pravda je ta - že všichni určitě ne - nicméně nelze říci, že to zvládali oni zmínění profíci novináři - však návštěvnosti některých služeb mluví samy za sebe. Z firmy jsem odešla z vlastní vůle - nepodepsala jsem novou pro mne nevýhodnou smlouvu - dostala odstupné, tak jak je v zákoníku - ale protože sem si to vydupala. To že na mne zprvu pan Gallo zkoušel to, že mi dá max. 2 základní platy s nejrůznějšími výhrůžkami je jiná věc..Prý se ještě nikdy nesetkal s tím, že by v nějaké firmě, kde on pracoval, dostal někdo víc než ony dva zmíněné základní platy... natož 5 platů a to z průměru za poslední čvrtletí ...Tak už to zažil:) Nicméně přestože mi Centrum hodně vzalo, hodně mi i dalo - mám z čeho vycházet a na co navazovat :)
Moc hezky a i vyrovnaně napsáno. Kéž by byly takové všechny příspěvky a všichni přispěvatelé.
Zamrazilo mě při čtení toho jak Vás Gallo chtěl natáhnout. Zažil jsem podobné chování na vlastní kůži a bylo to poučné. Teprve pak se člověku otevřou oči a uvidí jaký byl naivka a idealista.
Od té doby si dávám velký pozor jak se zaměstnavatel chová k zaměstnancům, kteří odchází. A je jedno zda sami nebo neceně. Pokud vidím, že je začne očerňovat, snaží se vyhnout své zákonným povinostem, můžu si být jist, že se stejně jednou zachová i ke mě a v tomto již nechci nikomu dávat příležitost.
Růžových brýlí jsem si užil až až a s nimi i manažerské nezralosti.
Asi vim kdo jsi. To co pises je v podstate pravda, snad s vyjimkou toho, ze ty platove zmeny v souvislosti s tim, jak firma roste/neroste je v zisku/propadu se tykaji pouze nekolika malo lidi (obchodnici maji samozrejme provize, ale ty do toho nepocitam), takze IMHO tvuj pohled na realitu v centru je v tomto ponekud zkresleny. Ver mi, ze vim o cem mluvim.
Prijde mi, ze kdyz lidi odchazi z Centra dobrovolne, tak se firma snazi, jim to co nejvice zneprijemnit, aby i to dobre, co tam bylo, bylo zapomenuto. Nezazil jsem za posledni dobu cloveka, ktery by odesel uplne v pohode. A to pamatuji docela dost.
Pracoval jsem v Centru od roku 2002 a když vše s odstupem času hodnotím, musím zdůraznit dvě věci:
1) na Centru se v začátcích nepracovalo dost efektivně (byl jsem svědkem toho, když podstatnou část pracovní doby "pařily" hry po místní síti), ale přesto byla většina zaměstnanců schopna vytvořit velmi zajímavé produkty. Nikdo je ale po nich nechtěl - bohužel.
2)platy byly malé, ale (a to mi nikdo neuvěří) lidé na Centru zůstávali kůli praxi a hlavně z důvodu parádního kolektivu, který byl později bohužel zcela rozprášen špatnou HR politikou (spíše zcela chybějící). To je největší chyba centra - nedostatečná motivace a komunikace se zaměstnanci ze strany HR (personalista dokonce asi 2 roky ve firmě vůbec nebyl a veškeré personální záležitosti řešili ředitelé jednotlivých oddělení)
Dá se v podstatě říci, že za posledních pět let tam kromě zakladatelů nezůstal kámen na kameni. Je taky trošku smutné, že existuje opravdu velká spousta lidí, pro které bylo pracovat v Centru koníčkem, kterému obětovali velkou část svého volného času a po několika letech odcházeli znechuceni, nebo byly odejíti tak, jako kdyby pro portál nic neudělali. Ale to je asi normální pro každou expandující firmu, která rozvoj interně nezvládá.
A nakonec dodatek - většina ex-zaměstanců dnes pracuje na velmi zaajímavých pozicích (pro Centrum bohužel u konkurence) a jsou to schopní lidé, kteří své znalosti umí zhodnotit a proto je mi znovu líto - a mělo by to být líto také Ondrovi Tomkovi, že personálně opravdu Centrum zaspalo a klíčové lidi si neudrželi.
Nestabilni zakladna zamestnancu = vetsinou prvni priznak poradneho pruseru. Sam jsem to zazil, odesel sem dobrovolne z firmy, kde se zamestnanci po te zacali stridat jak ponozky - co 14 dnu uplne jine osazenstvo. Firma ve finale krachla.
Z pohledu pripadneho zakaznika hodnotim to, ze se mnou co 14 dnu jedna nekdo jiny jako znak problemu ve firme a v takovem pripade radsi ruce pryc.
Muze se vyskytnou opravdu neschopny/problemovy zamestnanec, mohou se vyskytnout dva, ale to ze se zamestnanci vyhazuji nekde po letech prace beru jako neschopnost vedeni, nikoli zamestnancu.
Tomkovi to evidentne lito neni a kdo s nim nebo jeho kolegou mel nekdy neco do cineni, mel by uz vedet, ze oni vsechny proste jen vyuzijou, vezmou si, co potrebujou a zbytek vyplyvnou. jakapak litost, oba panove si zaslouzi spis peci psychiatra....staci se zeptat Schneidera, lidi co odesli nebo nejakych obchodnich partneru, kteri uz take vedi svoje
To samé za předposlední dobu, kdy jsem v Centru pracoval já. Odešla spousta lidí, a žádný v pohodě. Někteří byli odejiti i za cenu obrovských ztrát (finančních i partnerů). Odchody zaměstnanců a používané metody, to by blyo na román. Mimochodem, spoluzakladatelé byli tři a ne dva....
Ve firmě jako Centrum (tj. Netcentrum) jsou lidé klíčový "majetek", podle mých poznatků zacházení s nimi, je a byla klíčová slabina firmy.
Je to asi tím, že vedení uplatňuje agresívní přístup ve všech oblastech. Všichni pro příklad pamatujeme na akvizici Xchatu, že... tedy ne na to jak byla medializována, ale jak ve skutečnosti proběhla a co jí předcházelo.
Netcentrum je prostě poněkud agresívnější firma a hledají podobné lidi. Většina firem má svou osobitou kulturu, a lidé co tam chtějí pracovat, by k tomu měli přihlížet, a vybrat si firmu s kulturou jež jim vyhovuje. Není to nic špatného, tak prostě tento svět funguje.
Byl jsem rád, že jsem tam mohl pracovat. Kdysi jsem zažil spoustu překvapujících okamžiků a získal zajímavé informace, a rozhodl se proto odejít, dnes bych to možná posuzoval jinak. Práce tam byla velmi cenná zkušenost, a odešel jsem "na pohodu" :)
V Centru jsem se ucházel o práci a znám ho i z pohledů partnerů, kteří s ním spolupracuji. Jako agresivní firma mi Centrum nikdy nepřišlo. Spíše na na mě působilo vyčůraně a vypočítavě. Viditelně převalovalo každou korunu 4x a pak ji stejně nedali z ruky. A to i tam kde by to nestálo za to.
Z pohledu člověka prodávajícího nějakou službu na mě Centrum zapůsobilo, že je typem zákazníka, který z vás bude do nekonečna tahat rozumy a pak si stejně nic nekoupí a nebo si koupí nějaký naprostý nesmyl a ten vám po 2 měsících s výrazem vrcholného odporu rozbije o hlavu.
Před dvěma lety jsem pracoval v jedné malé IT softwarové firmě a měla všechny tyto nešvary, takže to asi není nic zase tak zvlaštního u těchto urychlených GŘ.
Kolega charakterizoval firmu takto: "je nutné ušetřit každou korunu, i kdyby to stálo stovku :-("
ono se stačí podívat na obraty, které Internet Trading za ty 3 roky přinesl a kolik udělalo Centrum samo... ještě líp-je dobré se podívat, kolik vydělalo Centrum bez přínosu mediálních agentur, vč. Internet Tradingu... nebýt Milana Hronce a jeho Itradingu, Centrum by patřilo stále k lize typu Quick a nebylo by čs. portálová 2... nyní když na centru probíhají změny je jasné, že se musí Centrum přetransformovat. Ofic. příchod Googlu příliš nic neřeší, ten tu byl přece vždy. Seznam je taky bez konkurence, spíš bych se bál vývojově o druhou pozici a o nedostatek vize-viz. Adfox to je typicky dobrý produkt, za špatnou cenu-zde by mohl být proklik ne 5, ale rozhodně míň kč... howgh!
To je pravda. Centru nejvíce pomohl Ivo Lukačovič tím, že k nim poslal Internet Trading. Možná kdyby si ho držel u sebe, tak by nikdy nevzniklo Aktualne, GigaCentrum atd.
souhlas, jenže Lukačovič se ukázal v "pravém světle"! A Centrum mu dnes může líbat nohy! Nebýt ITradingu, tak je Centrum zcela v jiných-horších dimenzích a oni to ví moc dobře! Milan Hronec postavil početný tým obchodníků, kteří dělají slušné obraty jak pro IT tak samozřejmě pro Centrum-Centrum by mělo trochu překopat produkty, snížit cenu Adfoxu, zlepšit interní vztahy, pročistit ten jejich neschopný sales-resp.mailsales, oni moc "zoči-voči" nejednají... nastavit jasnou koncepci vývoje budoucnosti a to vše velmi rychle.
Nebýt ITradingu? Zrovna tak by se dalo říci, nebýt toho že vyhodili X, nebo toho že nakonec nerealizovali plán Y. I když outsourcing salesu do ITradingu je pro ně výhodná z jiného pohledu: zatímco fluktuace v administrativních a programátorských pozicích se dá unést, velká fluktuace v obchodním týmu by byl problém. Takže se zaměřili na to co umí nejlépe, tj. programovat, a to co jim nejde, tj. řízení lidí (zde týmu obchodníků) svěřili někomu jinému.
Nebýt ITradingu? Zrovna tak by se dalo říci, nebýt toho že vyhodili X, nebo toho že nakonec nerealizovali plán Y. I když outsourcing salesu do ITradingu je pro ně výhodné z jiného pohledu: zatímco fluktuace v administrativních a programátorských pozicích se dá unést, velká fluktuace v obchodním týmu by byl problém. Takže se zaměřili na to co umí nejlépe, tj. programovat, a to co jim nejde, tj. řízení lidí (zde týmu obchodníků) svěřili někomu jinému.
Nebýt ITradingu? Zrovna tak by se dalo říci, nebýt toho že vyhodili X, nebo toho že nakonec nerealizovali plán Y. I když outsourcing salesu do ITradingu je pro ně výhodný z jiného pohledu: zatímco fluktuace v administrativních a programátorských pozicích se dá unést, velká fluktuace v obchodním týmu by byl problém. Takže se zaměřili na to co umí nejlépe, tj. programovat, a to co jim nejde, tj. řízení lidí (zde týmu obchodníků) svěřili někomu jinému.
Google prodává v ČR reklamu zhruba tři roky, tj. jen o málo kratší dobu než jinde na světě. Za tu dobu zde získal asi stejně dlouhodobých inzerentů, jako české vyhledavače, možná ještě víc. Obratem se sice velkým českým portálům asi nemůže rovnat, protože má až o několik řádů nižší ceny, ovšem adekvátně nižší má i náklady na prodej a zákaznickou podporu.
Michale, jak jistě víte, Google neprodává zařazení či pozice v žádném katalagu nebo něčem jiném, co by se podobalo Zlatým stránkám. V tomto se tedy jeho činnost s českými portály nepřekrývá. Google prodává kontextovou reklamu ve fulltextovém vyhledávání a na tomto trhu podle mého názoru opravdu získal v ČR zhruba stejně zákazníků jako největší české vyhledavače a více zákazníků než ty menší.
Připouštím ovšem, že to nemám podložené žádnými věrohodnými daty. Usuzuji tak pouze z toho, kde inzerují firmy, se kterými se potkávám (pár set firem ročně) a z počtu placených inzerátů ve výsledcích hledání Seznamu, Googlu, Centra a dalších (okolo stovky hledání denně).
Marku, jiste vite, ze Seznam netiskne zadne tluste bichle s telefonnimi cisly ci neco podobneho, co by se podobalo Zlatym strankam :-)
Aneb jednu sluzbu muzete zabalit ruznymi zpusoby.
Aha, čili Vy považujete placený zápis do katalogu a kontextovou reklamu ve fulltextovém vyhledávání za jednu službu, jen různě zabalenou. To je pro mne velmi cenná informace, protože mne ani nenapadlo spatřovat mezi nimi nějakou podobnost. Pravda, může je obě poskytovat tentýž subjekt, to ovšem dělají asi jen tři firmy na světě -- Yahoo, Seznam a Centrum :-)
Asi už jsem trochu odtržený od běžné reality a pomohl jste mi zpátky na zem. Děkuji.
A predstavte si, ze povazuju za podobne i sluzby zapisu do tisteneho katalogu a sluzbu vytvoreni zaznamu nakde na Internetu :-)
Z odtrzenosti si nic nedelejte, me se to stava bezne :-)
A kam by internet trading prodaval kdyby nebylo centrum?
Pokud by ten vztah byl pro internet trading nebo centrum nevyhodny, proc by to tak dlouho delali?
INTERNET TRADING je obchodní organizace , co umíme je prodávat , co potřebujeme je stabilní technologický partner - NetCentrum , plané diskuse na téma kde by bylo NC bez IT a naopak jsou k ničemu , realita je taková , že spolupráce je oboustraně výhodná a proto funguje .
Co se týká kauzy "fluktuace v Centru" , tak na mě to dělá dojem uměle vytvořené bubliny . Lidi prostě přicházejí a odcházejí , nahraditelný je každý . Podstatnější je , jestli firma roste obratově , ziskově a podílem na trhu .
A to pokud já vím Centrum roste . Příspěvky noname "manažerů" na téma kvality managementu Centra jsou směšné , na jedné straně vidím firmu , která plynule roste a rozvíjí se a na druhé bezejmenné kritiky za kterými nic nestojí .
...tak se tam nechte zamestnat a uvidite :-) mimochodem, take jste se nepodepsal, tak to nevytykejte jinym... IT + NC stale podavaji mnohem mensi vykon nez Seznam s vlastni obchodni siti, to je fakt, a PR recicky pana Tomka na tom nic nezmeni. PS: nechapu, proc se vubec resi uroven zamestnani v NC - to je snad veci mezi zamestnanci a NC, jinym do toho nic neni. V Centru jsem pracoval a tehdy me to zajimalo, pote co jsem odesel uz me pomery v NC nezajimaji!
Gřunděl se v eTelu ani neohřál a šup do Centra. Co tak rychle? Přestupní stanice?
Nový obchodní ředitel v eTelu - David Gřunděl
Praha, 4. 2. 2005 Novým členem managementu společnosti eTel se od počátku února letošního roku stává David Gřunděl, který v české pobočce předního středoevropského operátora telekomunikačních služeb nastoupil do funkce obchodního ředitele.
David Gřunděl přichází do společnosti eTel s více než desetiletými zkušenostmi z prodeje a marketingu v telekomunikačním oboru i v IT. Pracoval na vedoucích obchodních a marketingových pozicích ve společnostech Digitis, JBA či Nokia v České republice a v Ruské federaci. Před svým nástupem na místo obchodního ředitele firmy eTel působil ve funkci ředitele pro datové a internetové služby v Českém Telecomu. David je absolventem Vysokého učení technického v Brně, hovoří anglicky a rusky.
Společnost eTel Davida oslovila zejména svým technickými možnostmi v oblasti nabídky datových služeb, svojí flexibilitou a firemní kulturou. Ve své budoucí pozici zhodnotí své zkušenosti s řízením obchodu s mezinárodní firemní klientelou a také znalosti telekomunikačních služeb a telekomunikačního prostředí v České republice. Jeho hlavním cílem bude navazování obchodních vztahů s firmami, které chtějí při podnikání využívat výhod moderního telekomunikačního prostředí.
Davidu Gřundělovi je 35 let, je svobodný a bezdětný. Svůj volný čas tráví lyžováním a vyjížďkami na horském kole. Má rád dobré jídlo a kvalitní vína.