Hlavní navigace

Pál Milkovics: Kutil TV spustíme na jaře, zpravodajská Z24 by mohla odstartovat v polovině roku

2. 2. 2018
Doba čtení: 6 minut

Sdílet

Podnikatel Pál Milkovics, který na českém trhu provozuje televizní stanice Mňam a Mňau, v rozhovoru shrnuje důvody, proč většina jeho avizovaných projektů nabrala výrazné zpoždění.

O vzniku asi nejočekávanějšího a nejspornějšího projektu Pála Milkovicse,  plnoformátové zpravodajské televize Z24, se začalo hovořit už v létě roku 2016. Při její přípravě se maďarský podnikatel spojil se zakladatelem televize Nova a někdejším europoslancem Vladimírem Železným, který se stal i menšinovým majitelem stanice

K TÉMATU: Zpravodajskou televizi Z24 chce Milkovics rozjet do dvou měsíců, v květnu vyjde stejnojmenný týdeník

Na tiskové konferenci konané loni v dubnu představili oba jmenovaní základní parametry chystaného kanálu, který měl zahájit vysílání do dvou měsíců. Oba protagonisté také prezentovali ambiciózní plán, podle kterého měl projekt Z24 obsáhnout hned tři mediatypy, kromě televize ještě internet a tisk.

PSALI JSME: Z24 zahájí vysílání v srpnu, od září budou spuštěny nové kanály i HD verze Mňam a Mňau

Loni v březnu navíc Milkovics oznámil vznik dalších tří televizních programů, stanic Kutil TV, Mudr TV a Trhák TV. Prvně jmenovaná kutilská stanice měla odstartovat loni v červnu, zdraví věnovaná Mudr TV pak měla následovat na podzim, stejně jako teleshoppingová Trhák TV. Ani jedna ze stanic ale v daný termín vysílání nezahájila. 

PODROBNĚJI: Milkovics plánuje spuštění tří nových kanálů, stanic Kutil TV, Mudr TV a Trhák TV

Nejdále se dostala Kutil TV, která v loni v říjnu spustila statické promo v pražské regionální DVB-T síti 4. V listopadu ale promoobrazovka opět zmizela, aby se na začátku letošního roku objevila znovu.  


Autor: Rubikon PR

DALŠÍ INFO: Připravovaná Kutil TV spustila statické self promo v pražské regionální DVB-T síti 4

Proto jsme se rozhodli zjistit, jaké jsou aktuální plány Milkovicsovy společnosti S&P Broadcasting, která stojí nejen za chystanými projekty, ale i za již několik let fungujícími televizemi Mňam a Mňau. Také ony ale poměrně často mění distribuční mix a složení platforem, na kterých je mohou diváci přijímat.

Loni jsme konečně opustili červená čísla

O projektech jako Kutil TV, Mudr TV nebo zpravodajská Z24, kterou jste připravoval ve spolupráci s televizním matadorem Vladimírem Železným, nebylo už poměrně dlouho slyšet. Na čem tedy aktuálně pracujete?

Předně musím zdůraznit, že loňský rok byl pro naši společnost jednoznačně úspěšným, mimo jiné proto, že se nám povedlo dostat z červených čísel a naše aktivity se tak po mnoha problémech staly konečně ziskovými. Tato pozitivní změna nastala hlavně díky tomu, že se nám konečně povedlo nalézt fungující byznys model pro naše aktivity.

V čem spočívá?

Rozhodli jsme se opustit segment reklam zaměřených čistě na generování GRPS, ale snažíme se zadavatelům nabízet obsahovou spolupráci neomezenou pouze na samotné on air vysílání. Během druhé poloviny loňského roku se nám povedlo navázat spolupráci s významnými klienty typu Kenwood, DeLonghi, Ahold, Mall nebo Delmart.

Podobné obchodní modely ale nabízí většina komerčních televizí…

Osobně se domnívám, že náš aktuální model je nejlépe charakterizován jako jakýsi hybrid mezi televizním kanálem a kreativní agenturou. Jsme schopni nabídnout odbornost ve spojení s provozováním televizních programů a navíc disponujeme in-house prostorami, které si reklamní agentury od nás s oblibou pronajímají pro další produkci.

Kutil začne vysílat na jaře

Co dál můžete nabídnout?

V našem týmu je spousta úžasně kreativních lidi, kteří jsou zárukou zajímavého obsahu. Proto dokážeme zadavatelům nabídnout výrazně lepší návratnost reklamních investic ve srovnání s ostatními mediálními nebo kreativními agenturami. To se týká hlavně segmentu rychloobrátkového zboží, kuchyňských potřeb, péče o domácí mazlíčky a jejich stravu. V dohledné době se chceme etablovat i v oblasti DIY kutilů.

Jak to vypadá s plánovanou televizí Kutil? V terestrickém vysílání regionálních multiplexů se občas objevuje její promoobrazovka.

Avizovaná stanice Kutil TV zahájí své vysílání v průběhu letošního jara. Potřebnou licenci od Rady pro rozhlasové a televizní vysílání jsme získali již loni v září. V současnosti pracujeme na lokalizaci programových akvizic do češtiny a také na přípravě naší vlastní tvorby. Kutil TV využije stejné distribuční kanály jako Mňam.

Televizi Seznam považuji za hodně slabou…

Dalším slibovaným projektem byla zpravodajská televize Z24.

Co se týče slibovaného spuštění zpravodajské stanice Z24, jsem si samozřejmě plně vědom původních slibů, podle kterých měla stanice zahájit vysílání v loňském roce. Bohužel vyvstaly překážky ohledně její distribuce v souvislosti s nejasnými termíny obnovení licencí pro operátory regionálních multiplexů.

Mezitím se na televizním trhu objevila zpravodajská televize od Seznamu.

Start televize Seznam nám celou situaci samozřejmě zkomplikoval, v souvislosti s jejím spuštěním jsme se rozhodli vyčkat a sledovat, jak se bude její vysílání profilovat. Věřím, že jsme Seznam ke spuštění zpravodajského kanálu inspirovali. Ale musím říci, že výsledkem jsem zklamán a takovou formu programu bychom my v případě Z24 určitě nezvolili. Celé vysílání televize Seznam mi připomíná hodně low-cost verzi veřejnoprávní ČT24.

STANIČNÍ GRAFIKA: Jak bude vypadat nový zpravodajský kanál Z24? Podívejte se na fotogalerii

Čím konkrétně?

Svojí formou není televize Seznam nijak revoluční a její vysílání i zvolené formáty jsou z mého pohledu prostě slabé. Nikdy jsem nebyl více přesvědčený, že je potřeba spustit Z24, než když poslední dvě volby rozdělily tuto zem. Celá polovina obyvatel nemá jasně profilovaný kanál, který by za ně mluvil, a musí se tak uchylovat k různým „alternativním“ médiím. Politická kultura potřebuje jasně vedený dialog, konkrétní argumenty a debatu na úrovni.


Autor: Z24

Staniční grafika chystané stanice Z24.

Co byste chtěli dělat jinak?

Už se prostě nedá promlouvat k lidem z bezpečí slonovinové věže a skončilo i období vynucené politické korektnosti. Skupiny občanů, kterým byl dlouho upírán hlas, se dnes ozývají stále hlasitěji a jsou čím dál početnější. Náš kanál by měl být platformou právě pro ně a obecně pro každého, kdo se nestydí vstoupit do debaty.


Autor: Z24

Podle Milkovicse nastal konec politické korektnosti.

Jaký tedy bude další postup s kanálem Z24?

Na základě všech výše uvedených tvrzení mohu potvrdit, že projekt televize Z24 je stále živý a nabývá na síle. V únoru zažádáme o licenci a v současnosti už probíhají jednání s distributory. Pokud se mě ptáte na datum spuštění, musím přiznat, že oproti původním plánům budeme mít skoro rok zpoždění. Se zahájením vysílání se aktuálně počítá na polovinu letošního roku.

BRAND24

Zajímá nás DVB-T2, staneme se operátorem

Jaké další plány máte pro letošní rok?

Snažíme se také hledat příležitosti v DVB-T2 vysílání, a proto jsme také zažádali Český telekomunikační úřad o licenci, abychom se mohli stát operátorem, což nám bylo schváleno. Stane se jím naše nová společnost S&P Telecom. Každopádně v tuto dobu probíhají ještě mnohá další jednání, která nemohu podrobněji komentovat.

Pál Milkovics.

Na základě osvědčení Českého telekomunikačního úřadu z loňského listopadu oznámila společnost S&P Telecom tyto komunikační činnosti:

  • Veřejná síť pro přenos rozhlasového a televizního vysílání, 
    územní rozsah Česká republika
  • Šíření rozhlasového a televizního signálu, poskytované jako veřejně dostupná služba, územní rozsah Česká republika

Předmětné osvědčení má redakce serveru DigiZone k dispozici.

Prezentace programů S&P Broadcasting

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Od roku 2016 do února 2019 vedl DigiZone.cz. Do redakce přišel z týdeníku Marketing & Media. V minulosti působil jako marketingový manažer Českého rozhlasu, redaktor týdeníku Strategie nebo reportér pořadu Občanské judo.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).