Nepopírá. Jde o něco jiného - i kdyby vydavatel chtěl nasadit na eknihy nějakou akčně příznivou cenu, aby přitáhl zákazníky, tak prostě nemůže. Stejně tak nemůže jen tak vzít už vytištěné a prodané knihy, které si na sebe vydělaly a dát je za hubičku do elektronického prodeje.
To, že náklady na tisk tvoří v ceně nově vytvářené knihy opravdu 15-40 %, je jiná stránka věci. Velký problém českého trhu je, že je prostě malý. Pokud má autor, editor, korektor, sazeč atd. dostat svou odměnu a prodá se málo kusů, tak holt podíl na jednom kusu je vyšší než tam, kde se prodá kusů násobně více. A opravdu nejde kalkulovat s tím, že se kniha bude prodávat deset a více let.
A pochopitelně chápu, že zákazníka to nezajímá. Bylo by sice krásné si myslet, že čtenáři budou coby skupina znalejší a přístupnější, ale bohužel nejsou. Nezájem o to, co, jak a proč dělají ostatní, je bohužel všude.