Navic je provozovatel povinen takovy system (pokud ma zaznam) nahlasit na UOOU (jinak hrozi flastry sesti nul), musi byt presne receno kdo a proc ma pristup k zaznamu, musi se evidovat kazda operace se zaznamem ... a v hospode to UOOU dost pravdepodobne neschvali, protoze takovy system lze provozovat pouze v pripade, ze hrozi vyznamna rizika, coz tech par tisice co si obsluha uleje urcite neni (a navic se da dost tezku splnit pozadavek, ze nebude porizovan zaznam hostu, nebot hospoda je verejne pristupnym mistem).
Evidentně absolutně nemáš ani páru o restauračním trhu, tyhle věci se dějí ve všech hospodách a restauracích, je jedno zda 4ka bez větráku nebo luxuska v centru Prahy, jako návštěvník do toho prostě nevidíš ani nikdy nebudeš vidět, proto je požadování dokladu z kasy jednou z mála možností jak si zajistíš jako konzument kvalitní pití a jídlo.
Mimoto to že odsuzuješ lidi podle toho že pijí vodku (mě osobně taky chutná jen velmi málo vodek ale je spousta kvalitních značek) tak ukazuje na to že jsi nevzdělaný člověk co neví o alkoholu vůbec nic, nebo pozér co si myslí že když pije jenom barevný alkohol je IN nebo něco více jako ty co pijí kvalitní bílý ... ach jo, lidská hloupost je nekonečná :)
Systemy jako "drink control" v ceske republice dela nekolik firem uz minimalne 5 let, ale spis jeste dyl. Restauraterum to skutecne prinasi usporu. Naklady na realizaci jsou celkem vysoke, takze se to vyplati jen vetsim a drazsim restauracim, diskotekam a podobne. Ty pak vsak mohou usetrit i statisice mesicne.
Jak kde :) Tyhle pokladny jsou pro majitele dulezite pro kraceni trzby. Stornuje cele stoly ktere platily v hotovosti(stejne jako pingl). Jenze kdyz ma pingl kamarada ajtaka, tak ten mu muze poradit jak se k tomu dostat.
Da se to resit kamerou, presne namirenou na display. Jenze to musi nekdo kontrolovat a pokud ma majitel byt i na place mezi hosty a delat dalsi veci, ktere souvisi s vedenim podniku, tak toho casu ma zatracene malo.
Vzdyt pisu, ze to hned nepozna. Pozna to az casem, kdyz zjisti, ze ma plnou hospodu a trzba nikde.
Hospoda je atypicka tim, ze se v ni kumuluje nadstandardni procento zlodeju z rad zamestnancu.
Je to dano mnoha duvody. Netyka se to vsech, ale stale jeste porad velke vetsiny.
Hospod je moc a jsou levne-neni dost kvalifikovanych pracovniku a muze to delat kazdy, protoze na kvalitu nejsou davany velke naroky, spis zadne.
Personal je casto natvrdly. Plati: jsi blbej, pujdes na kuchare. A spolecnost zamestnance v pohostinstvi casto take tak vnima. Jako slouzici spodinu. Neexistuje respekt ani z jedne strany. Inteligintnejsi clovek s trochou sebeucty nema duvod skoncit v pohostinstvi. Na jedne strane blbci z rad kolegu a za tu drinu male penize, na druhe pohrdani.
Tlak na nizkou cenu z rad hostu a neduraz na kvalitu poskytnute sluzby se odrazi na urovni naseho pohostinstvi.
K tomu taxikari a jina zlodejska pakaz, ktera si otvira hospody za ucelem legalizace nakradenych penez a mate hned smrtici koktejl z piva pod miru a sragory z pytliku ohrate v mikrovlnce.
Ten nepomer se mu do vyplaty nepromitne, protoze majitel ten nepomer casto hned nepozna. Az po case, kdy uz je to v takovych cislech, ze nasleduje vyhazov dotycneho pingla. Tomu je to ovsem jedno, protoze stejna kavka ma hospodu hned za rohem, kde take shodou okolnosti hledaji nahradu za zlodejskeho pingla...
Software nikoho nedonuti nekrast, pouze hardware- tvrda hul, nebo nalada a postoje ve spolecnosti. Kdyz je u nas jaksi prijatelne, ze krast je normalni- delaji to vsichni, tak se nikam nepohneme.
Nevím, ale je to jako se vším. Zodpovědnost společně s odměnou. Pokud ten zaměstnanec bude vědět, že existuje poměr mezi spotřebovaným materiálem a tržbou a nepoměr se mu promítne do výplaty, tak bude sám proti sobě :-) Je to vždy o schopnest majitele. žádný sofistikovaný systém není potřeba.