Hlavní navigace

Názor k článku Paušální souvislosti od Noname - ono to GTS nemá v podstatě co ztratit....

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 12. 2. 2004 12:28

    Noname (neregistrovaný)
    ono to GTS nemá v podstatě co ztratit. Nemá v podstatě žádné zákazníky na dial-upu, všichni utekli jinam a tak jestli chce nějak využít svůj hardware, tak tam nějaké uživatele dát musí. Samozřejmě to bude ztráta (o synergii se mluvit nedá, to by museli místo CS použít CPS aby všechny volání musely jít do jejich sítě a nebo nabízet nějaký set-top box či telefon, který by prefix vkládal). Ale při jejich obratu to bude ztráta akceptovatelná. Dlouhodobě tato tráta může být ziskem a to z těchto důvodů
    1. větší informovanost o firmě, reklama atd. a tedy zisk na jiných službách
    2. je pravděpodobné, že dříve (do půl roku) či později (do roka) bude ČTc nějakým způsobem donucen k nějakému paušálnímu zpoplatnění, ať už na bázi paušálu na kapacitu, či paušálu na uživatele. Bude-li mít GTS už funkční databázi lidí, kteří to používají, bude mít proti ostatním výhodu a uživatelé u nich zůstanou i kdyby bylo GTS třeba o pár procent dražší
    3. GTS si také může otestovat LLU a postupně když získají dostatečný počet zákazníků, mohou začít realizovat linky těchto zákazníků přes LLU a tím by získali další peníze.
    4. GTS může mít nějaké peníze z volání ve špičce, takže když by třeba lidé volali 90% času mimo a 10% ve špičce (což může být imho reálný poměr těchto uživatelů), má GTS alespoň nějaké fintíky navíc
    Ale takto samostatně je to jednoznačně prodělečné, je snadné spočítat, že v okamžiku, kdy se to začíná vyplácet uživatelům se to přestává vyplácet GTS a bude jen málo uživatelů, kteří do toho půjdou, aniž by si dokázali spočítat, jestli teď utratí více či méně. Já bych si to třeba ještě před dvěma měsíci koupil (teď už mám jinou linku), protože jsem utrácel asi 3 tisíce za dial-up, z toho 2 byly za mimošpičku. Celkově by na tom GTS určitě litr prodělalo.