Hlavní navigace

Názory k článku Pavel Kysela (Adastra): Vývoj trhu s big daty bude mít profil dvojitého W

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 20. 6. 2015 11:49

    bez přezdívky

    Dobrý den!

    >Například jsme dělali analýzu pro automobilový koncern, kde bylo
    >potřeba zpracovat obrovské množství dat z řídících jednotek vozů,
    >které jsou na trhu.

    Můžete blíž popsat, co je pro vás "obrovské množství dat"?

    Díky,
    Petr Šimeček

  • 28. 6. 2015 15:14

    Radim. (neregistrovaný)

    To by mě taky zajímalo. Dneska už totiž není problém do elektroniky auta implementovat pamětové segmenty o velikosti řádově desítek - stovek giga. Je tak možné zaznamenat velice podrobně spousty provozních parametrů auta a provozních podmínek doslova po celou dobu životnosti auta. Nebo ještě podstatně mnohem podrobněji tytéž parametry posledních 10 - 100 nebo tisíc hodin provozu. Když v elektronice automobilu existují příslušná čidla, třeba vibrací, zvuku nebo nerovnoměrného provozu nějakého agregátu, je možné podrobným rozborem těchto údajů zjistit velice přesně případnou poruchu, i čistě mechanickou nebo dokonce předpovědět její vznik i desítky hodin napřed.
    Toto jinak není nic nového, podobná diagnostika, rozbor vibrací, zvuků, teplot atd se už desetiletí používá při údržbě velkých drahých strojů, kde se jimi predikuje potřeba údržbářských zásahů. Výměna některých agregátů, oleje, potřeby jiné udržby atd s dostatečným předstihem před tím, než dojde k projevení poruchy a tím k drahé havárii. Jinde než u velkých drahých strojů se to dříve nevyplácelo, protože systém čidel a systém počítačového vyhodnocení byl příliš drahý.

  • 28. 6. 2015 15:23

    Radim (neregistrovaný)

    A když odborníci z automobilky dostanou z auta na konci životnosti záznamy provozu auta úplně od začátku provozu - jak bylo řidiči zatěžováno a na jak náročných cestách a za jakého počasí to auto jezdilo , porovnají to s reálným opotřebením auta a udělají u hodně těch aut, získají třeba přehled, za jakých podmínek se jejich auta používají a jak na ty podmínky jednotlivé agregáty reagují.
    A to je cenná informace pro další vývoj, které agregáty svým opotřebením limitují to auto a je třeba je vylepšit a které to nepotřebují.

  • 20. 6. 2015 23:25

    S (neregistrovaný)

    Ten citát je možná od babičky, ale původem je z bible.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).