A u textu je to snad jiné? Video má výhodu možnosti podprahového vnímání, takže díky tomu už po prvních obrázcích můžete vědět, kde co je a podle toho se orientovat. Prostě potřebný text a obrázky bude vložen do videa s obrázkovou frekvenci třeba 0.5 obr/s. Takže v obraze ho neuvidíte, mozek ho však zaregistruje. Navíc video má být udělané tak, že nemáte potřebu přeskakovat, nemusí trvat 3 minuty, ale třeba jen pár sekund. Prostě i web bude muset počkat na nějakého nového Ejzenštejna, který nově definuje střih pro tyto účely a vytvoří tak vhodný vizuální jazyk. Pokud se to doplní o sledování pozornosti diváka (web je personalizovaný, každý má svůj obraz) tak bude možno střihat dynamicky, například bude-li klesat vaše pozornost, zařadí se automaticky jiný záběr. Navíc je možno to vyhodnocovat statisticky a systém se může učit a sám video střihat tak, aby udržel vaši pozornost. Má totiž k dispozici i minulé reakce jiných uživatelů, na základě čehož může vytvořit typové profily střihu a zájmu o dané sekvence. Pak přeskakovat nebude třeba. Toto samozřejmě odhalí i nejlepší moment pro vložení reklamy.
To co píšete je možná uskutečnitelné ale nepraktické. Vezměte si jako příklad nějaké interview. Obvykle si přečtete otázku a jestliže ta otázka je blbina (jak se těšíte na Vánoce?) tak ani nečtete odpověď a přeskakujete na jinou. Budete muset tedy nějak naznačit, že chcete přeskočit na druhou otázku, a co teprve jestliže druhá otázka navazuje na odpověď první otázky a vy si tedy řeknete, že se teda vrátíte zpět a přece jen si tu první přelouskáte. Peklo. A tohle určitě lidi dělají, čtou výběrově jen to co je zajímá a to i uprostřed článku/rozhovoru.
Proč by to nebylo možné, již dnes můžete očními pohyby ovládat počítače, takže v budoucnosti počítač bude sledovat jakou pozornost věnujete videu a podle toho ho bude zrychlovat, čímž se docílí toho přeskakování. Nebo lze zvolit jinou jednodušší strategii, například videa pouštět zrychlené, a teprve, když vás zaujmou, tak je dotykem zpomalíte do běžné rychlosti. To lze kombinovat s více videi na stránce a běžícími smyčkami, čímž jedním pohledem obsáhnete zhuštěný obsah celé stránky.