Vse je super, ale co bych se snazil vyresit pro komfort zakaznika je moznost zadat nekde PSC aniz bych se musel registrovat a videl pak jen dostupne produkty. Myslim, ze by nemuslo byt slozite pridat nekde pole pro PSC a ja uvidim co se mne tyka a netyka. Protoze nutnost rezervace musi vzdy cast pripadnych zakazniku odradit.
Navic ja na vas web nesel pres HP, takze jsem se ocitl rovnou na detailu produktu, co nebyl dostupny pro dane PSC a vubec jsem netusil o co se jedna a musel jsem zacit sloziteji patrat. Takze prvni zklamani, ze to neni. Pak kliknu abych zadal PSC a druhe zklamani, ze se musim registrovat.
Jinak nabidka zajimava a drzim palce, at se dari a hlavne udrzet kvalitu. Mozna vetsina lidi resi pri nakupu primarne cenu, ale tech, co chteji kvalitu a idealne rovnou, bez nutnosti prochazet stovky produktu, abych tam ten jeden kvalitni nasel, je vice a vice.
Patrim mezi cilovou skupinu, o bedynkach dlouhodobe uvazuju, tak jsem se chtel na zaklade rozhovoru podivat, jak to konkretne funguje, ale ten novy web je na mobilu nepouzitelny. Velke obrazky obrazky mi spotrebovaly kus FUP, prvni dojem je dost rozpacity (kureci kridla pred celou obrazovku), z popisu vyrobku vidim jen prvni slovo (Tradicni...) a to nejdulezitejsi (jak to funguje a kolik to stoji) jsem na homepage nenasel.
Mozna tomu dam jeste sanci na pocitaci, ale na mobilu to dal zkoumat nebudu.
Tombola. Bývá zvykem na každém lepším vesnickém plese.
Ale vážně: Měnit obsah bedýnek podle sezónnosti a úrody, to by bylo v pořádku. Dávat do bedýnky i nějakou malou část jako bonus, či překvapení, podle toho co nejvíc přebývá, také v pořádku. Ale bednu, kde netuším co dostanu? Potřebuji cibuli na guláš? Hmmm, v bedýnce je celer. Když nemáš cibuli, vraž tam celer. Já měl chuť na zelí! Mlč, bude brokolice.
To by mě nebavilo.
1) Co v bedýnce bude víte, jen nevíte množství jednotlivých složek. Viz http://www.svetbedynek.cz/product/farmarska-bedynka-tydne
Tento týden tam bude:
Brambory
Jarní cibulka
Pórek
Rajčata
Ředkvičky
Žampiony
Hrušky Bohemia Bio
Paprika zelená
Cibule žlutá
Jablka Gala
Mrkev
Baby špenát
2) Právě to, že nemusíte řešit, co koupit, je pro mě hlavní výhoda, kvůli které o bedýnkách uvažuju. Kdo ví přesně, co chce, může si buď v tomto obchodě nebo v Tescu, Rohlíku, apod. naklikat jednotlivé výrobky. Podstata bedýnky je ale právě v tom, že to někdo připraví za mě. Dnešní člověk je zahlcen možnostmi a neustále z něčeho vybírat nepovažuju za výhodu.
Samozřejmě, pokud tam budou dávat často věci, které nechci, nebo za 250 Kč (stovku za dopravu odečítám) dostanu 7 kg brambor, tak spokojený nebudu, ale tyhle služby nějakou dobu fungují, takže ten koncept asi pro někoho smysl dává.
Tak cena je 350Kč, nikoliv 250Kč plus stovka dopravy. Když jedu na skutečný nákup, tak cokoliv, co přihodím do košíku, má další náklady nula, tzn. pokud do košíku nepřihodím pórek, jarní cibulku, rajčata apod. a nechám si to poslat v bedýnce, tak mě to reálně stojí 350Kč a žádných 250Kč. To jen na úvod.
Druhá věc je ta, že vy dokonce ani nevíte, kolik toho bude celkem. Ještě bych bral, že řeknou "bude toho aspoň 5kg", ale pokud se dozvíte, že malá bedna je 5-7kg, velká je 7-9 a tohle je něco mezi velkou a malou, tak jsme na možné odchylce cca 80% a to je docela dost.
Třetí věc je ta, že kdyby to byl průměr, tzn. 7kg, tak při 350Kč za bednu to dělá 50Kč za kilo. Ze seznamu, co jste uvedl, reálně stojí víc akorát:
- kvalitní (!) rajčata
- žampiony
- paprika zelená
Vše ostatní má reálnou cenu, a to i na "farmářském" (spíš sedláckém, nejsme tu v USA) trhu, více či méně nižší. Takže ano, může se stát, že za 350Kč přijde 5kg cibule, kterou od souseda beru za 10Kč/kg, v krámě je za 15Kč/kg a na sedláckém trhu za 20-25. Není to svým způsobem loterie, kde sice vyhrává každý, ale trochu tím stylem, jako ten policajt, co stojí opřenej o automat na dvacku, na něm vyskládáno už patnáct kafí, za ním fronta, zda už nechce skončit a on se udiveně otočí - teď, když pořád vyhrávám???
Plně souhlasím s předřečníkem - abych si koupil něco, co nevím přesně, co bude ani kolik toho bude, to fakt ne. Částečně souhlasím i s Vámi - pokud jim tenhle koncept dlouhodobě funguje, asi to někoho oslovilo. Na rozdíl od různých slevomatů s omeznou životností je tady šance, že pokud někomu dělá skutečně dobře pocit, že kupuje drahou zeleninu a ovoce, protože on reálně díky tomu má pocit, že je to "lepší" či "zdravější" (říká se tomu placebo a ve svém okolí pár takových znám), tak to může vydržet poměrně dlouho.
1) V dobrým, ale tohle je čirý trolling.
Ale dobrá, měl jsem předpokládat, že se musím vyjadřovat před jistými lidmi zcela přesně. Tedy moje chyba: Nevím, jestli bude v bedýnce 1 ks cibule, nebo 50 ks.
Jak u blbejch na dvorečku.
2) Si kup los. Když budeš mít štěstí na lepšího prodavače, tak ani nemusíš vybírat který los bude ten šťastný, a vytáhne ti ho* papoušek.
* Pro blbé, neboť zde už vím, že se musím vyjadřovat přesně: z košíku.
Však to tomu joudovi píšu níže, co pindá o lokálních potravinách, že naprosto netuším, kdo, kde a kdy to vyrobil.
Kromě toho rajčata, i kdyby měl dnes ještě někdo skleník, tak to bude stejně kvůli nedostatku světla pěkně hnusný.
Ani nechci říkat, že je to podvod, protože mi na to odpoví, že podle obchodních podmínek, odstavec xxx.......
Ono nakonec Holandsko je vlastně také region. Evropský.
To, že vy si to na tom webu neumíte přečíst a ještě ostatním nadáváte do joudů, neznamená, že je to podvod.
U každého zboží je to zřetelně napsáno:
http://www.svetbedynek.cz/product/jarni-cibulka
Ředkvičky a cibulka jsou od p. Procházky ze Semic, rajčata jsou opravdu ze Španělska (ale je to tam napsané, narozdíl od iTesco, kde objednáte "máslo" bez udání původu a přijde jednou polské, jednou belgické, jak se to Tescu hodí).
Fakt netuším, proč máte potřebu se takhle veřejně (byť anonymně) ztrapňovat.
Za prvé - i dle jejich oficiálního vyjádření se vám stejně jako v iTesco může stát, že objednáte bednýnku bez udání původu a obsah bude jednou český, jindy italský a nebo španělský.
Konkrétně:
http://www.svetbedynek.cz/product/zeleninova-mala
... "Naleznete v ní čerstvou sezónní zeleninu od českých farmářů. V zimním období bedýnku doplňujeme o zeleninu z italských farem."
Přitom jako dodavatele rajčat mají uvedeno "španělské farmy", tedy předpokládám přesně ty samé, jejichž rajčata (zde za 41Kč/kg) jsem viděl včera v supermarketu za 25Kč/kg. Takže nechte si prosím propagandu, že u Bedýnek víte, co od koho máte. Nevědí to ani samy bedýnky, když jednou jsou dodavatelé u Itálie a jindy ze Španělska. A navíc bez snahy uvedení konkrétních jmen oněch "španělských a italských" dodavatelů, takže půjde na 99% skutečně ty stejné hydroponní pěstírny, ze kterých berou supermarkety.
Za druhé: jak máte zaručeno, že nějaký "farmář" (ftuj to slovo pro českého sedláka), s milým úsměvem propagovaný na stránkách Světa bedýnek, dodává výhradně to, co on sám vypěstuje? Bylo nemálo situací, kdy přesně na toto byli lidé lákáni a pak se zjistilo, že onen dobrosrdečný dodavatel "z důvodu potřeby uspokojit dodávku" zboží nakupuje.... světe, drž se, z velkovýroby.
Malý příklad za všechny: možná jste slyšel o Hospůdce U Štěpána, co se z ní půl národa dojímala u TV. Rodinná restaurace má vlastní chov kvalitního dobytka, ze kterého dělá své speciality. Po prudkém nárůstu návštěvnosti po TV vysílání se někdo začal podivovat, jak z relativně pár kusů dobytka, které chovají, mohou konstantně zásobovat svou neustále plnou restauraci... První indicie se objevila po důkladném průzkumu stránek restaurace, kde se objevilo jediné, ale zato zcela zásadní slovíčko PŘEVÁŽNĚ ve větě "Specializací naší kuchyně jsou STEAKY z hovězího masa plemene Charolais, které pochází převážně z našeho chovu." No a pak na ně někdo prásknul, že maso jim normálně vozí Nowaco.
Takže - jak chcete vyloučit, že například onen pan Procházka (je to příklad od ředkviček a cibulky, já ho neznám a nic proti němu nemám) dodává jen své výpěstky a nikoliv to, co ráno koupí v akci v Kauflandu? A přitom Bedýnky jsou z toho i v takovém případě venku, protože jim to přece opravdu dodá pan Procházka ze Semic. Ehm.
Nechápu tu potřebu se vyvyšovat nebo dokonce nadávat někomu, kdo má jiné nákupní preference než Vy. Pokud máte cibuli za 10 Kč a rajčata za 25 Kč, blahopřeji Vám. U nás je nejbližší použitelný obchod Billa a ta má tento týden naprosto stejné ceny jako Svět bedýnek: rajčata 40 Kč (a to ještě natlučená), cibule 20 Kč, žampiony 85 Kč/kg, brambory 22 Kč (nebo 15 Kč/kg za velký pytel). Akorát tam musím jet autem, čekat než se uvolní místo na mrňavém parkovišti a trávit tím čas.
A pokud hodláte odsuzovat všechnu snahu o uvádění původu potravin, protože může někdo podvádět, neberu Vám to, věřte nebo nevěřte čemu chcete. Ale připomíná mi to mou tchýni, která má exhejtmana Ratha za hrdinu, protože kradou všichni a jen on chudák to odskákal.
Děkuji. Pochopil jste to dokonale. Možná proto, že jste si můj příspěvek přečetl, narozdíl od předřečníka, který v něm byl dokonce schopen najít i nadávky (kde, prosím?).
Jinak já nechci tvrdit, že Bedýnky podvádí. Vyvracel jsem ovšem předřečníkovo tvrzení, že u Bedýnek víte, odkud to máte. Jednoznačně jsem dokázal, že to není pravda. To, jak se navíc dá svézt - a minimálně někteří se takto vezou - na "farmářské" módní vlně je jen třešnička na dortu.
Tu dopravu jsem odečetl schválně, protože v tom prostě zahrnutá je. Občas objednáváme z Tesca a tam těch 50-100 Kč musíte připočíst. Pokud jedu sám, stojí mě to 10 km autem (~ cca 60 Kč) + hodinu mého času.
Jinak, že je to dražší než si poskládat stejnou bedýnku v obchodě, je zřejmé. Pro člověka, který chce kupovat lokální potraviny aniž by musel obíhat trhy nebo farmářské krámy, je ta přidaná hodnota v tom, že to má každý týden doma a nemusí nic řešit.
Pokud v tom tu hodnotu nevidíte, Vaše věc, já ji tam vidím.
Já to tam skutečně nevidím:
- "farmářské", "bio" a "eko" jsou totální hype dnešní doby, velmi často bez hlubšího obsahu. Pro někoho placebo, pro jiného (např. mě) důvod se tomu vyhýbat, protože je tam vysoká šance, že člověk je akorát za hejla
- zvlášť po aféře se Sklizeno.cz, kde se z "farmářských produktů" vyklubaly přímo babišovy produkty, je moje přesvědčení o tom, že spousta toho rádoby bio, domácí či farmářského jsou akorát přebalené masové produkce, silnější
- lokální potraviny kupuju lokálně. Med, vajíčka, brambory, cibuli, česnek, mléko apod. mám buď přímo od místních pěstitelů nebo od známých, kteří je znají
- platit za to, že mi někdo pošle něco, u čeho nevím co to bude, kolik toho bude a jak kvalitní to bude, mi přijde absurdní. Ano, kdybych takovou bedýnku dostal, tak vymyslím, jak aktuální obsah zpracovat, ale standardně je to přesně naopak - vím, co chci dělat nebo na co mám chuť a podle toho nakupuju, ne naopak. Nebo vy jdete do obchodu, dáte poslepu/či náhodně do košíku 30 věcí a potom, když už je teda máte, tak to nějak sděláte? Ale v pohodě, pokud vám to vyhovuje, přesně pro vás tu bedýnky budou.
Ano, taky radši kupuju přímo od producentů, ale je to opruz. Bráchovi včely napůl chcíply, napůl toho nechal pro totální ztrátovost, vajíčka a med vozila sousedka z návštěv na Moravě, ale přestala tam jezdit, další med jsem objednal u kamaráda, ale od srpna se naháníme, kde si ho předáme, brambory můžu mít od strejdy z vesnice, ale v nahodilý čas jednou ročně a ve dvaceti- nebo padesátikilovém pytli, kde se mi půlka zkazí, atd.
K poslednímu odstavci: ono to tak u nás stejně funguje, většinou koupím v obchodě něco, co je za rozumnou cenu a není shnilé (tím se odfiltruje polovina nabídky), přivezu to domů a žena z toho něco uvaří (aniž bych předem řešil co). Případně něco nečekaně přivezou rodiče ze zahrádky (letos byla fůra rajčat, loni zase hodně dýní). Bedýnky jsou vlastně to samé, akorat dražší, ale zase pravidelně a v konstantním množství.
Ani omylem se nechci zastávat Sklizena, ale pokud tam někdo věřil tomu, že kupuje nějaké farmářské mléko, tak dobře mu tak. Já vlezl do Sklizena 1x když se tu otevíralo první, zjistil jsem, že polovina výrobků je stejné jako naproti v Bille, akorát +50% ceny nahoru, zbytek regálů tvoří různé "zdravé" semínka, pohanky, mouky atd. a že stejně tam nákup pro rodinu neudělám. A když jsem se ptal v sezoně na tak obyčejný produkt, jako je čerstvý jablečný mošt, tak na mě hleděli že jsem se asi zbláznil. Za to tam měli nějaké pasterované hrůzy z velkovýroby. Bedýnky budou podobný případ. Ale zpět k tomu mléku - to bylo označené správně, bio eko maniakům šmakovalo, než jim v televizi nebo kde musel někdo přečíst etiketu, tak najedou to eko pozérům přestalo chutnat. Ale tak když věří všemu co jim nějaký manažer sklizena nakuká....
1) Objednání, čekání na pošťáka, obléct se a jít před barák,převzetí zboží - cca hodina. Časová úspora nula. Finanční také ne.
(O "Tesco kvalitě" nemluvě.)
2) U tohohle naprosto netuším, kdo, co, a odkud mi tam vyskládá, ty "farmáři". Aspoň rodný jazyk se nauč.
Oproti tomu chleba kupuji u místního pekaře, mléko a sýr u mlékaře, brambory od sedláka, či od jézéďáků... vím kdo to je, kde, kdo a z čeho to vyrábí. Což mi jakýsi "farmář" nedá. Se nedivím, původně je to v Anglii výrobce specializovaný na jediný druh produktu, rostlinného, nebo živočišného, později v USA je to hráč béčkového týmu NHL, u nás asi jakýsi obchodník.... Takže asi spíše prodavač, nežli sedlák. Čert ví.
V TOMHLE hodnotu nevidím. Tedy hodnotu pro zákazníka.
Ne, cestou autem do supermarketu se musíte věnovat řízení. A pokud řídí někdo jiný, musíte započítat i jeho čas.
Jinak já opravdu nevím, co si mám představit pod pojmem „hodina čekání na pošťáka“. Já prostě někde jsem a dělám si svou práci, a pokud tam dorazí pošťák, převezmu od něj zásilku a do pěti minut je to vyřízené. Pokud pošťák přijde zrovna v době, kdy tam nejsem, nechá zásilku na poště a já můžu požádat o opakované doručení, nebo si ji vyzvednu na poště. Možná „hodinu čekat na pošťáka“ znamená, že pořád cestujete, třeba děláte taxikáře nebo řidiče, takže byste na pošťáka opravdu musel někde čekat a neměl byste co na práci?
To, že při řízení, na to jsi přišel jak? To je jen z tvé hlavy.
Na parkovišti, při nákupech. Ostatně ani při tom řízení nevidím nějaký vážný problém, když si můžeš povídat se spolujezdci, či telefonovat, proč bys nemohl mluvit a poslouchat z "bedýnky".
Podstata je jinde: stejně jako při čekání to jsou činnosti, na které se nemusíš pořádně soustředit, či se nesmí jednat o práci vyžadující ochranné pomůcky (převléci se a očistit trvá dlouho), či práce s nějakým technologickým postupem s časovým omezením (nemůžeš si třeba namíchat maltu.)
Takže při čekání na pošťáka můžeš dělat jen něco nenáročného, jak tu bylo zmíněno, lepit pytlíky, nebo marnit čas na FB.
„Při řízení“ plyne z „cestou do supermarketu“. Výjimky, které jezdí do supermarketu autobusem, asi můžeme zanedbat.
Pokud budete při samotném nákupu věnovat pozornost něčemu jinému, než nákupu, nebudete se po návratu stačit divit, co jste nakoupil.
Při řízení si můžete povídat se spolujezdci, ale s těmi lidmi si určitě můžete povídat i v příjemnějším prostředí, než v autě. Telefonování při řízení prokazatelně snižuje pozornost, takže bych to moc nedoporučoval, stejně jako poslouchání něčeho, čemu chcete věnovat pozornost.
O tom, co je to čekání na pošťáka, tu zatím nebylo řečeno nic, i když jsem se na to explicitně ptal. Já jsem totiž na pošťáka nikdy nečekal, přesto mi byla doručena spousta balíků, tak by mne zajímalo, co dělám špatně.
presne to se mi vzdycky taky libi jak se obhajci techto predrazenych a "nesmyslnych" produktu zastresuji jak to setri cas ale pritom vetsina lidi 90% toho usetreneho casu stejne stravi necim "neefektivnim" jako je klaboseni, facebook, youtube, hry, atd ... kolik % lidi je skutecne tak efektivnich ze v ramci dne vyuzivaji na max vsechen dostupny cas? maximalne 1%. navic v dnesni dobe je supermarket, hypermarket, vecerka, lokalni obchod snad na kazdem rohu takze kdo neni trochu linej tak si dojde nakoupit a ztrati minimum casu.
Dívám se namátkou na jeden jogurt v jejich nabídce (tam se často šidí) a jiný je název artiklu na e-shopu a něco jiného je na kelímku na fotce (jogurt malinový vs. Smetanový jogurt malinový).
Jogurt údajně dle popisky na e-shopu není zahušťován škroby, ale na víčku na fotce čtu "kukuřičný skrob" - jedno z klasických zahušťovadel :-)
Ale toto se nevyskytuje jen u Světa bedýnek - trápí to bez výjimky všechny "farmářské" prodejny a řetězce.
Dočetl jsem k tomu, jak pomlouvají konkurenci a dělají ze sebe hogo fogo "farmářský" eshop. Dál to nemělo cenu číst, protože tvrdí věci, které nejsou pravda. Mně je to celkem jedno, ale oni na to narazí, že vůbec nechápou konkurenci. Osobně si myslím, že bedýnky nejsou žádná konkurence. Jedině že by začali vozit zbytek a ne jen zeleninu a ovoce. V podstatě je to hodně omezená služba dobrá tak pro Pražáky (nic ve zlém). Na normální nákup nepoužitelné na rozdíl od jimi pomlouvané konkurence.
Já u nich občas nakupuji, protože k jinému ovozelu, než je ten v supermarketu, bohužel nemám přístup. Vyhovovalo mi, že mi to dorazí až pod nos a celé mě to včetně objednání stojí 5 minut času, navíc chuťově nám většina přišla lepší, než co jsme znali. "Zajíc v pytli se nekupuje", týden dopředu je známo, co v které bedýnce bude, neví se množství. Nicméně ceny mi občas přijdou dost neúměrné, třeba jedna bedýnka, která stála 369 Kč obsahovala 1 avokádo, 1 okurku, 1 červenou papriku, několik rajčat, 1 svazek ředkviček, 1 ledový salát a krabičku rukoly a krabičku listového špenátu. Celková hmotnost toho všeho byla 2,5 kg včetně papírové bedýnky... :-(
A právě ten jejich nový web mě extra vzteká, spousta funkcionalit ani po měsíci nefunguje jak má. Plus mě pobavilo vyjádření, že "Bedýnky naplněné farmářskými produkty si zákazníci mohli objednat vždy na další týden, nový web měl tuto dobu původně zkrátit na dva dny. Nakonec to ale zvládneme do 24 hodin." Ony šly v minulosti bedýnky objednat na dost dlouho dopředu, nejen na ten týden - tzn. pokud jste věděli, že budete třeba přes celé léto chtít každé pondělí bedýnku, tak jste si mohli zadat dílčí objednávky a pak už se o to nestarat. I na ten další týden bylo potřeba objednávat v týdnu předchozím, tedy třeba i středeční závoz do čtvrteční půlnoci v předchozím týdnu, výhoda byla, že se objednávka dala editovat a stornovat, takže ani ty objednávky udělané dopředu nebyly nijak závazné. S novým webem tohle moc nejde. Na úterý už sice stačí objednat do pondělí, ale editovat a stornovat objednávku už jde jedině tak, že jim zatelefonujete nebo napíšete, vysvětlíte, co potřebujete a oni vám to upraví. Pokud to stihnou v termínu, což zrovna teď před Vánoci bylo jaksi dost nejisté. A poté, co vám tu objednávku upraví, vám sice přijde e-mail, že se změnil stav vašich kreditů (přednabité peníze, ze kterých se pak objednávky strhávají), ale objednávka v systému visí pořád ta původní, takže si to nemůžete zkontrolovat. Poslední objednávka mě stála čas strávený nad třemi e-maily plus k tomu jeden telefonát poté, co tu objednávku očividně zeditovali špatně, což jsem měla možnost poznat jen podle toho stavu kreditů. Mám v plánu u nich už dál neobjednávat....