Hlavní navigace

Petr Král: Jak jsem pomáhal vytvořit (a „zabít“) úspěšného youtubera Jirku Krále

Autor: Karel Choc
Redakce

„Brácha s YouTube skončil, protože ho to totálně vyšťavilo,“ říká o konci youtuberské kariéry Jirky Krále jeho bratr Petr. „Už nechtěl snášet ten tlak, který youtubeři denně zažívají,“ dodává.

Doba čtení: 2 minuty

Na začátku letošního září oznámil jeden z nejznámějších českých youtuberů Jirka Král, že po šesti letech končí s natáčením videí. Od svých začátků stihl nabrat na YouTube více než milion odběratelů.

V jeho začátcích i v závěru youtuberské kariéry mu pomáhal jeho starší bratr, marketingový odborník Petr Král. V rozhovoru, který proběhl v říjnu na konferenci Czech Internet Forum 2018, Petr Král řekl, že nikdo netušil, jak jeho bratr bude úspěšný. 

„Jirka hrál od malička hry a na YouTube tehdy nebyl jiný obsah než právě hry. Tak si řekl, že to zkusí také,“ vzpomínal na nesmělé začátky Petr Král. „První rok, dva se nedalo mluvit o nějakém byznysu. Bylo to prostě pro zábavu,“ dodal. Sám v rozhovoru řekl, že byl dlouho skeptický, že se „Jirkův koníček“ změní v něco výnosného.

Rozhovor si můžete pustit zde:

„Hodně jsme později spolu řešili budování značky, jak má vystupovat, jak se má profilovat,“ popisoval Petr Král další část kariéry svého bratra, kterou mu pomáhal budovat.

V rozhovoru mluvil i o tom, jestli musel Jirka Král dělat nějaké kompromisy, když dostal od nějaké společnosti zakázku. Zmínil i příklady, kdy nevhodná kampaň zničila některým jiným youtuberům jméno.

Byl i u rozhodnutí Jirky Krále skončit s natáčením videí. Dokument s názvem Byl jsem Youtuber, který pojednává o konci kariéry jeho bratra, i režíroval a natáčel. O tom všem v rozhovoru mluví.

Rozhovor si můžete pustit i jako podcast:

Petr Král patří k důležitým postavám českého marketingu, zabývá se jím už dvacet let. V minulosti pracoval například jako zaměstnanec číslo dva prvního českého e-shopu Vltava.cz. Pomáhal se svým týmem postavit značku MALL a podílel se také na rozjezdu projektu E-commerce Holding, který dnes ovládá významnou část české e-commerce.

Společně se svým bratrem Jiřím založil před několika roky vlastní firmu, která se starala o youtubové aktivity. Je zároveň partnerem v investičním fondu Reflex Capital Ondřeje Fryce (videorozhovor s Ondřejem Frycem najdete zde).

O tom, jak to vypadalo na konferenci Czech Internet Forum, si můžete přečíst zde. Na konferenci mluvil například Kodi Foster, starší viceprezident pro datovou strategii v americkém mediálním konglomerátu Viacom, Jan Sladovník, šéf digitálního marketingu v mediální skupině MAFRA, nebo Ján Simkanič, ředitel vydavatelství, které vydává nový Deník N. Všechny přednášky si můžete pustit na webu Tuesday.cz, musíte být ale zaregistrovaní.

Video z akce si můžete pustit zde:

Našli jste v článku chybu?