Nedávno jsme ladili výsledky vyhledávání v našem e-shopu tak, aby byly co nejvíce relevantní a uživatelsky přívětivé. Jeden z programátorů testoval vyhledávač originálním způsobem. Zadal do vyhledávače výraz pí*ča a hned jsme věděli, na čem jsme. Sortiment spojený s tímto výrazem neprodáváme, a přesto se ve výsledcích objevovaly odkazy na produkty. Nyní je vše v pořádku a vyhledávaný vulgarismus již uživateli nepřinese matoucí výsledky, viz obrázek.
Zdroj: Elme.cz
A jak jsou na tom jiné české e-shopy?
Snadno a rychle můžete otestovat relevanci vyhledávání sami. Vyzkoušejte vyhledávání na Mall.cz a získáte 18 produktů. Zajímavé, že?
Nelichotivý výraz můžete také hledat na Korunka.cz a výsledkem bude nabídka 14 produktů. Za výsledky může shoda díky značce „Pico“.
Rovněž Obchodní-dům.cz nabízí 4 výrobky, které vyhodnocuje jako adekvátní. Zde je vidět shoda s výrazem „špičatý“.
Zajímavé výsledky nabízí Kasa.cz. Vyzkoušejte a zkuste logickou shodu hledat sami.
Na závěr uvedu obchod, který se s hledaným slovem vypořádal se ctí. Datart.cz vás upozorní, že na vámi zadaná filtrovací kritéria nebylo nalezeno žádné zboží ani žádné kategorie.(pozn. edit.)
A co na to srovnávače zboží?
Pro pobavení ještě uvedu výsledky vyhledávání ve srovnávačích zboží Zbozi.cz a Heureka.cz. Výsledky jsou zcela relevantní a odkazují na výrobek, který opravdu 100% ladí s hledaným výrazem.
Zdroj: Zbozi.cz
Zdroj: Heureka.cz
Pozn.:
Uvedené platilo v době tvorby článku. Při jeho editaci jsme nicméně zjistili, že se Datart „polepšil“ a nabídl hned dva produkty.