Hlavní navigace

Pijáctví poraženo!

27. 11. 2007
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Konečně je to tady! Tlukoucím bylo otevřeno, žádající byli vyslyšeni. Všeobecně rozšířené pijáctví se definitivně stává minulostí. Apríl? Ne, Top Fun.
Vojtěch Bednář

Ilustrace: Nenad Vitas

Topfun.cz. Stránka, která vystřídala různé obsahy a která je v povědomí uživatelů známá asi hlavně jako místo, odkud se dají stahovat (placené) melodie do mobilních telefonů a loga. Minulý týden se v pravidelné nadílce PR, které chodí českým internetovým odborným „veřejníkům”, objevila informace o jejích nových projektech. Provozovatelé serveru se už před časem pustili do internetové videopůjčovny, a to ve velkém stylu. Nabízejí mnoho mnohilionů filmů za ceny mírné při užití nástrojů platby roztodivných. A co víc? Zatočili s pijáctvím, přesněji se k tomu chystají.

Pokud se těšíte na to až vám prozradím, jak Topfun zničil alkoholismus, bohužel si nechejte zajít chuť. „Pijáctví“ je výsledkem automatické opravy textového editoru slova „Piráctví“, kterým se tiskové oddělení serveru zaštiťuje, když oněm veřejníkům – a tedy uživatelům – říká, že každý, kdo si v online videopůjčovně půjčí film nebo „pornáč“, dostane tři písničky zadarmo. Pochopitelně ne jakékoliv. Nešťastný zákazník musí na celém portálu hledat alba označená vánočním stromečkem – pokud jsem tedy tiskovou zprávu pochopil správně – a následně na nich vyzobnout dárek.

BRAND24

Taky vám to připadá jako revoluce v online stahování hudby? Topfun požádal média, aby tuto revoluci podpořila. Ochotně tak činíme. Vážení přátelé! V rámci boje proti pijáctví stahujte muziku zadarmo! Slyšeli jste? Muziku zadarmo. To znamená muziku bez copyrightu, nebo muziku uvolněnou majitelem práv k volnému stažení. Tuto revoluci v online stahování hudby najdete na stovkách stránek malých kapel, i velkých interpretů. Nemusíte si nic půjčovat, a při hledání volně dostupné hudby zapomenete na svou žízeň.

Nic proti nápadu Topfunu, nic proti jeho snaze, nic proti produktu ani ambicím. Ale portál, který si nárokuje právo na jakoukoliv revoluci v čemkoliv, by neměl nikoho strašit bojem proti čemukoliv a už vůbec by svou promoakci neměl za tento boj vydávat. A když už ano, jeho pracovníci by se mohli naučit česky. Fonetický zápis, ze kterého si zde dělám legraci, není ani zdaleka jediná vada jejich komunikátu. Také by neměli rozesílat nevyžádanou poštu s gigantickou velikostí písma. Nemuseli by „machrovat“ superlativy, které – obávám se – nemají ověřené, a svůj „portál“ vydávat za „platformu“. Prostě, mohli by se chovat jako slušní lidé. Možná by k porážce alkoholismu přispěli lépe.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je sociolog, odborný publicista, poradce, a lektor.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).