Hlavní navigace

Názor k článku Piráti, ptáčci - jak to je? od J@M - Vzhledem k tomu, že software používám ke komerčním...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 22. 10. 1999 1:40

    J@M (neregistrovaný)
    Vzhledem k tomu, že software používám ke komerčním účelům, nezbývá mi nic jiného, než ho kupovat. ALE !!!

    Přečetl jsem dost různých "licenčních ujednání" ale v poskytování záruky a odpovědnosti za škody se výrobci zrovna nepředhánějí. Záruka se v drtivé většině vztahuje pouze na vady dodaného média, ve funkčnosti na to, že program jde spustit. To, že program padá, neumí to co by dle "selského rozumu" měl umět, obsahuje 16bitové komponenty (přestože výrobce deklaroval, že je PLNĚ 32 bitový) a další "drobnosti" už nikoho nezajímá. Stejně tak i to, že záruční lhůta je třeba jen 90 dnů (Obchodní zákoník říká něco o min. 6 měsících.)

    V otázce náhrady škody se výrobce odpovědnosti zříká, nebo maximálně je ochoten poskytnout náhradu do výše ceny licence. Když mi takový účetní program za cca 5000,- Kč špatně spočítá daně, na Finančním úřadu se nebudou ptát, zda to špatně spočítal program, ale doměří mi daň + pokutu + penále. Když já budu chtít žalovat výrobce programu, tak mi ta náhrada 5000,- Kč nezaplatí pomalu ani soudní poplatky.

    Rovněž i oficiální distributoři mají "máslo na hlavě". Dodávané programy bez lokalizace mají z 99% pouze originální manuály ve všech možných i nemožných jazycích, čeština tam samozřejmě není. Když někdo dodává český manuál, tak ho chce extra zaplatit. Obchodní zákoník říká, že všechny výrobky prodávané oficiálně v ČR musí mít český návod k obsluze. Software podle nich tedy není výrobek???

    Asi jsem se moc rozpovídal, ale nějakou vrbu člověk občas potřebuje.