Vlastně je to docela dobře vymyšlené.
Co takhle jim poslat rovnou platbu a podání napsat do zprávy pro příjemce? A případné navýšení platby by mohl úředník rovnou ocenit :-)
Legrace bude, až bude probíhat nějaké správní řízení s krátkými lhůtami. Člověk pošle email, počká, než se to za den protlačí z ucpaného freemailu na úřad. nebo to z nějakého důvodu zahodí nějaký server po cestě. Úředníkovi bude den trvat než vyhodnotí, že potřebuje ověření a pošle odpověď s kódem. Odpověď zahodí spamfiltr, takže si občan bude myslet, že ověření netřeba. A je to. Nebo se kód za den propracuje ucpanym freemailem zpět. Občan se zkusí přihlásit do internetového bankovnictví a zjistí, že maj zrovna odstávku. Nebo že mu nějaký vtipálek náhodou bloknul pokusy o přihlášení login. Nebo po přihlášení zjistí, že zrovna přešvihl limit a pošle leda prd. Tak poběží na poštu zaplatit korunu hotově. Nebo úspěšně odešle korunu z účtu a bude čekat dva dny, až platba přijde na účet úřadu. A po týdnu jsme dokázali na úřad podat ověřené elektronické podání.
Sice jsme ušetřili, ale fakt má smysl, aby to fungovalo takhle? Když existují technologie, které to umožní v reálném čase.