Myslel jsem ale taky aktivní vyhledávání témat o menších, resp. ne tak známých, ale zajímavých webech. Co je hlavní proud? Google, Seznam, Atlas, Centrum, Internet Trading; v poslední době je to na Lupě pořád dokola (tím neříkám, že tyto články jsou špatné nebo zbytečné, naopak).
Osobně by mě ale tu a tam (jak psal, nemusí to být často, ale rozhodně častěji než nyní) zajímaly také jiné projekty a weby, než o kterých pořád píšete. Dám příklad za všechny: Libimseti. Nemám s tím webem nic společného, ani jej nepoužívám (jsem zcela jiná cílová skupina), nicméně svým způsobem je to velký projekt. Používá jej dost lidí, pronikl i od offline světa (párkrát už se mě někdo ptal, jestli mám profil na "libku"), pořádají různé srazy. Jistě, většina čtenářů Lupy takový projekt stejně odsoudí, ale pokud se věnujete CZ netu, tak by se měly reflektovat i takovéto weby.
Další příklad - sázení na internetu. Sice jste o tom párkrát psali, ale bylo by dobré to zpracovat jako komplexní téma. Opět je to fenomén, na internetu sází kvanta lidí, české sázkové kanceláře se kvůli konkurenci probudily ze spánku atd.
napadlo...vas..ze obchodni zastupci spise nepristoupili na podminky od financi pocinaje..a radeji odchazi sami?proc o tom mluvi lide, kteri do toho nevidi..
Rozumím, pokud chceš prodávat webdesign přímo a né přes nějaké tvé známe, musíš se stát obchodníkem, nebo nějakého mít.Není to jednoduché nikde, ale jak říkáš i tak si profitoval. Já jsem dohodil stránky jen 2x za 3 roky a zadarmo. Rozhodně se nejdná o obecný jev a ty kontakty si buduje každý sám za sebe. Žádní manažeři, žádní pěšáci, ten systém umožňoval lidem vstoupit do manažerského programu (na černo) neexistoval o tom žádný dokument ani smlouva, a za velmi tvrdých podmínek se stát Unit Managerem. Hodně lidem se to nepodařilo, neměli za to téměř žádné peníze a stále museli obchodovat, hledat nové lidi, školit je učit je obchodu a dosahovat určitých obratů. Dost často pak jejich tý dostal někdo jiný.
Ale to by bylo na delší povídání.
Věř si čemu chceš, já s těma manažerama do nedávna několik let spolupracoval než sem se nechal zaměstnat v jedné zdejší firmě a vim snad kolik jsme jim s kolegou odváděli peněz za dohozené zakázky. Pro nás tady z Chomutova kde není zrovna moc práce, je každá zakázka dobrá a zakázky od nich se nám i přes ty vysoké provize vyplatili protože zakázku za kterou by jsme u nás dostali maximálně 10 000,- oni v Praze prodali i za 30 000,-
Někteří z manažerů odchází i sami po té co jim ustřihli křídla, protože s tou sítí co mají vybudováno a kontakty si na své přijdou jinde.
Diky za pripominku. Na male zajimave projekty se snazime upozornovat ve zpravickach (vime-li o nich), u vetsich projektu je trosku otazka, co je to hlavni proud, ale urcite nas nezajimaji jenom portaly.
Tenhle článek je výplod fantazie, bossové a pěšáci. Totální spekulace. Nyní manažeři nemají žádné přímé obchody, nikoho nikam neposílají, 50-200 000 bokem:), 40% za stránky,cucáte si nesmysly z prstu.
Zase jednou dobrý a informačně bohatý článek. Co mi ale na Lupě chybí je to, že se nevěnuje menším projektům. Stále je to Seznam, Atlas, Centrum, plus mínus něco kolem, ale na CZ netu se dějí zajímavé věci i mimo hlavní proud. Neříkám, že je téma na každý týden, ale jednou za čas by se Lupa těmto tématům věnovat mohla.
Samozřejmě, že oni plní co mají, ale navíc tvoří díky své pozici u zákazníka i vlastní aktivity nemající nic společného se seznamem a vytvářejí si tak vlastní síť klientů, kterou využijí ke svému prospěchu a v případě odchodu od seznamu ty klienty mají docela pod placem. Ty nejnižší pěšáci jsou jen figurky, které řídí ti nad nimi a ti z toho rejžují nejvíce a provozují něco jako firmu ve firmě.
Řekl bych, že je velice snadné překontrolovat kdo splnil plán a kdo ne. Pochybuji, že by to Seznam nedělal. Není to důvod proč s některými OZ neobnovil smlouvu?
Pan Lukačevič neví co se u něj v baráku vůbec děje. Pracovat jako obchodní zástupce se lidem vyplatí, obzvlášť když se dostanou na o příčku vyšší post a mají pod sebou ty obyčejné pěšáky. Plat, který dostávají od seznamu se nedá vůbec srovnávat s tím, nač si tito lidé přijdou bokem na provizích od dalších firem. Zejména v Praze je běžnou praxí, že při návštěvě OZ Vám budou nabídnuty zápisy do katalogu a sklik, ale především Vám bude vysvětlovat zástupce, že je přesto potřeba investovat do SEO a nechat si předělat své stránky od seznamu. Důvěřivý klient tak snadno nabyde dojmu, že jim stránky bude předělávat seznam a rozhodně na to sliší lépe než na to, že by jim měla stránky předělat nějaká webdesig firma. OZ pak s klientem dále komunikuje stará se o něj a stránky mu dělá firma se kterou OZ spolupracuje nejčastěji za 20-40% z ceny zakázky. Když je OZ schopný a jsou tam tací, tak vyzvědí mezi řečí jaké potřeby ještě firma má a samozřejmě jim dohodí a zprostředkuje i další služby i ze czela odlišných nepočítačových oblastí kde opět schrábne tučné provize. On přecijen OZ ze seznamu působí důvěryhodněji než když tam přijde zástupce z firmy XY, o které klient nikdy neslyšel. Pro takového zástupce, který o dalších věcech mnoho neví, ale umí vystupovat na úrovni a působí důvěryhodně a má již rozhozené sítě, není problém aby si vydělal 50 - 200tis bokem, zejména pokud ty OZ které má pod sebou pracují spolupracují s bosem nad nima. Často OZ získají kontakty a úzké vztahy s těmito kolienty a když mají v podstatě vybudovánu vlastní síť klientů, tak ze seznamu odchází a pracují pro jiné firmy kdy tyto nabyté kontakty lépe zhodnotí. Seznam sice vyšle do firmy nového OZ, ale pokud má klient již dobré vztahy a důvěru k předchozímu OZ i když pracuje pro jinou firmu, nebude se s tímto novým zástupcem bavit. Bosové nad pěšáky si pak pečlivě vybírají ty lukrativnější klienty, se kterými jednají přímo oni, aby měli jistotu, že je pěšák nepodrazí a nepřijdou o zajímavou kořist.
Výsledkem tedy je, že seznam sice platí své OZ, ale ti za jeho peníze v pracovní době ve skutečnosti pracují sami pro sebe.
"Podle Miroslava Čepického se ukázalo, že struktura obchodu je efektivní v tom stavu, jak fungovala před nástupem Davida Grundela. "V současné době se nám osvědčil model obchodního ředitele pro každou oblast," vysvětluje Miroslav Čepický."
Tomu se říká vážit si lidí a přijmout zodpovědnost za fungování firmy. Tak nejdřív vytvoří pracovní místo, pak zjistí, že to není efektivní a místo zase zruší. Kapitalismus jak v 19. století. Nebo vám Grundel dal výpověď a současné řešení je jen vaší neschopností najít nového obchodního ředitele?
Máte neuplné informace. Management Centrum.cz opustil nejenom Dlabola, Grundel a Bilikova, ale brzy ho opusti i dalsi clenove. Do konce mesice po vzajemne dohode odejde technicky reditel. Ostatni jsou bezvyznamni a rychle nahraditelni.
Jak dramaticke obdobi zazilo Centrum.cz dokazuje rozhovor s Tomkem, ktery jeste v cervenci tvrdil, ze "Firma ted ma podle nej ale silnějsi a zkusenejsi vedeni."
Neuplne informace mate i u obchodni site Centra. Internet Trading zastupuje Centrum jiz nekolik let a pokud je spoluprace "prinosna pro obe strany", jak tvrdi Cepicky, pak nechapu proc Centrum.cz buduje vlastni obchodni sit. Mel byste si polozit otazku jak dlouho Centrum sit buduje, kolik v ni ma lidi a kdo ji vede?
Centrum jiz melo svoji obchodni sit, ale pro velky uspech ji zavrelo. Ted stejny clovek buduje novou obchodni sit.
Drzim Muchovi palce, aby minulym managementem poskozenou firmu privedl k zisku.