Myslite ten balik , kde je cena 52 bez DPH a u kterého posta neodpovida za ztratu ? Posilat v eshopu baliky touto cestou je cesta do pekel. Cenny balik jiz nyní stoji do 2kg 73kc bez DPH (bez dobírky, ktera se plati zvlast). Balik do ruky pak bez dobírky a s DPH 117kc.
Posilame desitky az stovky baliku denne, mame jednotnou cenu a problém zdrazeni se nas netyka, ale myslenka ze obchody vydelavaji na postovnem je celkem licha (baleni, krabice všechno něco stoji).
Od listopadu do půlky prosince jsem 8x využil službu balík do ruky. Do druhého pracovního dne po podání přišla pouze jedna objednávka. Obvyklá doba doručení 3 pracovní dny. Znovudoručení jednoho balíku mi bylo odmitnuto s odůvodněním, že se doručovatelce nevejde do auta. Pokud chci jako adresát, který službu zprostředkovaně platí, uplatnit reklamaci (pošta vrátí cca 30 Kč), musím mít originál podacího lístku. Náklady na jeho dodání od obchodníka spolknou případnou kompenzaci. Pokud chtějí e-shopy zlepšovat své služby, budou nuceny předcházet k alternativním dopravcům.
Pokud pošta vyžaduje originál podacího lístku, pak jsou náklady na jeho získání samozřejmě náklady nutné. A to "přiměřené" jsem tam napsal proto, že jsou to náklady na běžný ne zbytečně drahý postup. Tedy když si ten podací lístek necháte poslat poštou doporučeně, je to přiměřené, kdybyste si ho nechal poslat expres kurýrem, je to zbytečně drahé.
moje zkusenost je diametralne odlisna. za posledni rok nebyl balik dorucen 2x na coz jsem byl dopredu upozornen pres sms a informovan o naslednem terminu doruceni. oznameni ve schrance neexistuje (mame tu uz vycvicene postaky ze dorucuji balik ne oznamenku).
u posty mam proste jistotu, ze mi balik doruci mezi 9:30-10:30 ostatni jako dpd, ppl, dp, geis nejsou schopni konkretizovat cas doruceni, tedy jsou, ale udaj "mezi 11-16h" at si strci za klobouk. nebudu kvuli nim travit cely den doma nez se uraci zasilku dorucit.
Balíky, ale i balíčky se u nás doručují tak, že pošťačka hodí do schránky Oznámení o uložení zásilky. Jakákoli zásilková služba oznámí předem příjezd kurýra a zásilku předá do ruky. A za tuhle bídu s nouzí si pošta ještě zvedne cenu? Psí lejno, soudruzi! Pokud ještě někdy budu potřebovat něco poslat, nebo dostat, tak poštou ani náhodou!
Víte to je možná ten omyl,. Poštačka skutečně automaticky hází do schránky Oznámení o uložení zásilky. A to z toho důvodu že když ho tam hází, tak ani ten balík u sebe nemá.
Je to prostě zorganizovaný tak že balíky rozváží rovnou poštovní auto s balíkama, (Mimochodem i ty někdy volaj-ale to by to Vaše číslo museli napřed, třeba od odesílatele mít).Takže ti přijedou, zazvoněj, když otevřete předaj, Když hned neotevřete, dlouho nečekaj a jedou dál. A až pak na poště pro ty balíky které neodevzdali vytisknou lístky o uložení zásilky který až druhej den roznese poštačka. To už je pak jedno jestli jste doma nebo ne, ona skutečně má u sebe jen to oznámení.
Jo jasně, i tohle jsou povinnost tý pošťačky, ale ta balíky neroznáší, ta skutečně až roznese oznámení o tom že den předem nemohlo poštacký auto s balíkama ten balík doručit. Co je na tom těžkého pochopit?
A nebo třeba to že na tom Oznámení je telefonní číslo na který stačí zavolat a dohodnout se s poštou kdy ten balík přiveze znova.
Ale uznávám že pro většinu lidí je asi jednodušší než tam zavolat ,nadávat na Poštu a pro ten balík si na poštu dojít sám...
Já funkci pošty chápu dost dobře, nevim jak vy.
Nevim proč bych měl volat na poštu, kde si mě budou přehazovat jak horkej brambor a utrácet další peníze za telefon, když mi zásilku měla pošta doručit. Telefon nemám. Vám bych přál trochu víc zkušeností s denním podáváním balíků přímo u okýnka na poště. Zduř.
Ale jistě že dovezou cokoliv. Běžná pochůzka znamená že s tím nikdo nepojede extra, ale že to vezmou při nejbližším rozvozu podle typu balíku. Takže malej vezme pošťačka, velkej auto. Případně dle pravidel toho kterého regionu.
Pokud chceš něco navíc, máš tam něco jak zvláštní kurýrní pochůzka nebo tak něco a to si musíš zaplatit.
Ale zase pošta svý neschopnosti umí dobře využít. Pokud zákazníci nereklamují např. toto pozdní dodání, což je velmi "zábavná" záležitost, pošta má statiaticky malé procento reklamací, nedostává pokuty a ještě se onehdá mluvčí Mravenec v TV bušil v hrud, jak maj malý procento reklamací.
A v tom je ten poštovní trik. Oni počítaj s tim, že to kvuli pár korunám a celýmu reklamačnímu procesu reklamovat nikdo nebude. Takže klidně do svých OP uvedou, že GARANTUJÍ dodání do druhého dne. Když jsem se ptal, co to znamená, nedostal sem odpověď. Takže oni sice garantují, ale když to místo do druhý dne doručej 3., 4., 5. den, tak se vůbec nic neděje. Vy to reklamovat kvůli tý reklamační pakárně nejdete, a pošta dál denně doručuje za cenu Baliků do ruky stovky balíků v ceně balíků levnějších a pomalejších. Ale garantuje.
Objednávám vše co jde přes internet (v podstatě vše kromě jídla), teď navíc rekonstruujeme byt, takže dostávám v průměru 5 balíků za měsíc. A už cíleně jdu po e-shopech které dodávají jakoukoli jinou zásilkovou službou než přes poštu, protože jakmile to jde poštou, je problém v 9 z 10 případů. Nedoručení včas, žádná snaha o zastižení adresáta, balíky poškozené, zboží uvnitř pomlácené - katastrofa. Reklamace? Nedovoláte se.
Poslat SMS, zavolat, oznámit doručení? Utopie.
U jiné balíkové služby jsme se s ničím podobným nesetkali. Standardně posílají mail, sms, volají, dá se hned domluvit i změna času či jiná adresa, a balík ochotně donesou až do domu. A pozor - za STEJNÉ peníze.
Takže jen ať pošty zdražují - aspoň všechny e-shopy budou zasílat balíky přes konkurenci a my zákazníci budeme spokojenější. :-)
A kdy se tak naposledy stalo? SMS a oznámení doručení je již standardní součásti pošty. Pomlácené balíky - copak neumíte balík odmítnout a sepsat na místě reklamaci?
Vaše problémy se u mě neprojevovaly. Všechny balíky od pošty byly bez problému a včas doručeny přímo domu. Aviza vždy sdělena při uložení na poště, i v den doručení.
Naopak mám špatnou zkušenost se soukromníky.
Takže celá věc je silně individuální.
Nekde je a nekde neni. Bohuzel uroven sluzeb se muze dost lisit o to i ramci jednoho mesta. Nektere posty jsou OK, nektere jsou tezky komunisticky stredovek.
Treba se jeste na nekterych postach setkavam s frfnanim, ze chci podat doporuceny dopis se zakaznickou kartou bez podaciho listku. Ze s tim prej maj moc prace prepisovat adresu do pocitace!
posta naprosto standardne posila sms i email, den pred dostanete emailem info o tom ze prevzali zasilku s cislem xy, odkazem na track a terminem predpokladaneho doruceni. v den kdy zasilku dorucuji prijde sms, pokud nastane nejaky problem (kalamita, nehoda atd.) prijde sms s nahradnim terminem.
osobne neobjednavam na eshopech, ktere nemaji moznost dopravy - ceska posta, balik do ruky. ano i takove jeste dnes existuji.
Také radši volím poštu. Večer mám v mejlu sledování balíku a vím, že to bude příští den odpolední doručování, i když pošťák nezavolá upřesnění kdy dojde.
Ovšem pokud klesá zájem o služby, tak nevím jestli je z obchodního hlediska zdražení nejlepší cesta ke zvýšení zájmu zákazníků o poskytované služby. Mno jo, proč si honit triko, když nám to stát doplatí....
Sledování balíků? To je další pošřovní výsměch. U mnou odesílaných Cenných balíků se pravidelně objeví v den podádání informace, že zásilka byla podáná, pak se v průměru 8 dní nic neděje a v den doručování se objeví info, že zásilka je doručována. Když jim voláte na infolinku o balících, nikdo neví kde balík je. Velmi užitečná služba.
Balík z maďarska. Každý prd co se kde hnulo tam byl zaznamenán, pak to přijelo na hranici a od te doby ticho. týden nic a pak najednou se to pohnulo, ale to už to bylo tady v praze a že "doručován" adresát nezastižen. Kujv..celý den jsem byl v práci a kulový. Pak ani lístek nepřišel tak jsem si pro balík šel jen na záklaďe track n trace a hle , čumákoval na poště. samozřejmě ode dne kdy byl "doručován"
O "standardním" posílání SMS nemůže být řeč. Např. 3.12. mi přišla zpráva o tom, že mi bude doručena zásilka. Ještě ten den odpoledne další zpráva, že z technických důvodů nebude balík doručen s tím, že budu informován o dalším postupu. No a pak už jen přišla třetí SMS s informací, že doručovací pokus dne 4.12. nebyl úspěšný.
Toto se mi přihodilo 3x z 8 zásilek.
Když jsem na poště zjišťoval, proč mi neposílají SMS s nový termínem doručení, bylo mi vedoucí pobočky sděleno, že do systému nemají přístup a nedělají to. Tečka.
To že v systému track@trace dva dny svítí, že zásilka spočívá na podací poště vzdálené 150km a pak se najednou během několika minut zjeví na poště doručovací a je ke mě expedována už je jen třešinka na dortu.
...ale ani o vteřinu déle
Před nějakou dobou jsem poptával nějaké elektronické fíčurky a dotyčné fimě jsem zároveň napsal,zda by se bylo možné dohodnout na jakémkoli jiném způsobu doručení,než prostřednictvím České pošty,protože doručení do bytu u nich nehrozí a už jen při pouhé představě návštěvy jejich pobočky dostávám tik do levého oka,zježí se mi chlupy na zátylku a po těle mi naskakují červené pupínky.
Jejich odpověď začínala slovy:" Také neplaneme vášní k České poště..."
Nakonec jsme se dohodli na messengerovi,za nepatrně větší peníz,než by stál balík.
Při mezinárodní zásilce se ovšem skotačení s touto bandou nevyhnete,neb mají státem posvěcený monopol na clení zásilek ze zahraničních e-shopů,což je kapitola sama pro sebe.
Objednaná zásilka mi naposledy dorazila tak nějak rozšlápnutá,což ovšem na balení vidět nebylo. Protože jsem ji rozbalil až mimo ten jejich "dům na demolici",neměl jsem nárok na odškodné. Na múj dotaz,kde si mohu tato pravidla přečíst a poučit se,jsem byl odkázán na interní směrnice,veřejnosti ovšem nepřístupné a na asi osmisetstránkovou knihu o pravidlech mezinárodní poštovní přepravy. Dvě pracovnice v té knize listovaly asi půl hodiny,pak mi to z mé strany přišlo jako neadekvátní výdej energie,rezignoval jsem a šel si tu ptákovinu za 12 USD objednat znovu.
Tož uvidyme...
Předpokládám, že bydlíte v Praze?
Ono použít na karlovarsku třeba PPL s časem příjezdu mezi 10-16, možná později, mám toho hodně. Když vás nechytne tak další den stejné nahánění, kdy jezdíte autem po kraji a hledáte kde zrovna ppl parkuje nebo si můžete dojet pro balíček na depo v Plzni...
Zlatá pošta s příjezdem +- půl hodiny ve stále stejnou dobu a pobočka v obci.
Navíc se posílá avízo mailem a smskou a dost často i řidič volá, takže spokojenost :-)
Nemate pravdu. Neni nic jako monopol na mezinarodni zasilky. Jen je treba splnit podminky vstupu zasilek do EU/CR Treba DHL v CR samo zajistuje predavani zasilek celnikum ve svem depu.
To s cim si to pletete jsou dohody mezi jednotlivymi dorucovacimi sluzbami. Proste jako peering;) Nektere jsou vychozi jine jsou zajistene zvlast. Napriklad pokud vam nekdo posle zasilku Royal Mail z UK, tak ta to preda Ceske poste.
Já když jsem si naposledy objednal něco přes DPD, tak to dopadlo takhle: https://dl.dropboxusercontent.com/u/11891854/tmp/pozor_krehke.JPG
Ta izolepa má na sobě nápis "Pozor křehké", kdyby to někdo nemohl přečíst.
Prvně mi volali že přijedou ve čtvrtek ráno, tak jsem si kvůli tomu vzal půl dne volna a nic. Nikdo se neobtěžoval přijet, nikdo nezavolal, nenapsal email, nic.
Zkouším zadat datum dalšího doručení přes jejich web a uvést na sebe kontakt, který se někde určitě ztratil, ale asi dělám něco špatně, web pořád padá do chybových stavů, nebo vůbec nereaguje.
Na (zpoplatněné!) infolince se mi nacvičenými větami omluvili a bylo mi řečeno, že přijedou v pátek. Vysloveně jsem jsem je donutil do "pracovního záznamu" napsat na mě kontakt, protože další volno si kvůli tomu brát nebudu. Naštěstí mám práci 20 minut od domu, tak když zavolá předem, tak rychle přiběhnu.
Nikdo samozřejmě nepřijel, nikdo nevolal, nepsal.
V druhém hovoru na infolinku jsem už byl tvrdší. Pár let jsem na podobné infolince (O2, řešení poruch) pracoval, tak vím, že nemá smysl nadávat, stěžovat si a vylévat si vztek na operátorech. Chce to být chladný a konstruktivní, brát si jména s kým hovořím, požadovat interní čísla zápisů, trvat na tom aby do nich uváděli co jim bylo sděleno, chtít mluvit s nadřízenými a oficiální vyjádření.
Takže jsem jedním šmahem podal stížnost, zažádal o vyjádření (na to mají 30 dní) a domluvil se, že budu kontaktován nadřízeným, aby jsme mohli situaci urychleně vyřídit. Taky jsem zadal nové datum doručení na pondělí, radši večer. Slečna byla asi ráda, že si nevylévám vztek na ní, tak mi dala kontakt na kontakt na řidiče.
V pondělí nikdo nepřijel, nikdo nevolal, nepsal.
Zkontaktoval jsem na vlastní náklady řidiče, ten mi řekl že mám velké štěstí, že je 20 minut ode mně a že tam hned bude.
Nikdo nepřijel, nikdo nevolal, nepsal.
Po třech hodinách čekání jsem znovu zavolal řidiči a sdělil mu, že jsem na něj podal stížnost a že očekávám promptní doručení. Omluvil se, že na mě zapomněl a že přijede v úterý, že je 100km daleko a že už to dnes určitě nestihne. Co se dá dělat, že..
V úterý večer konečně řidič dorazil a balík mi předal. Tvářil se velmi zaraženě, že chci platit dobírku kartou, i když tuhle možnost mají na svém webu. Chvíli se potil, že mu blbne bezdrátový terminál a že neví, jestli je tady mobilní signál a kdesi cosi, ale nakonec pro něj přece jen došel a transakce přes něj proběhla. Pak mi vydal balík, který jste mohli vidět už na obrázku v úvodu.
Objednal jsem si židli, u které jsem čekal měsíc na naskladnění, tak jsem to po prvotním ohledání převzal - i když byl balík z vnější různě rozkopaný, tak pochybuji, že by někdo dokázal ublížit rozložené židli, přeci jen je to plast a kov. Naštěstí se ukázalo, že mám pravdu a židle byla v pořádku.
Jaké z toho plyne poučení?
Žádné. Všude jsou idioti, jak u pošty, tak u DPD a ostatních doručovacích služeb. Všechno jsou to korporace, které ždímou lidi až na únosnou mez a jejich cílem je vydělávat, ne aby to lidi bavilo. Každý proces je tak nastavený na maximální snesitelný opruz a stres pro zákazníky i pro zaměstnance, protože to je přesně to rozhranní, kde se vydělává nejvíc.
Dovolat se řešení problémů v podstatě znamená najít si nějakou spřízněnou duši přímo v týlu, která se bude vaším problémem zabývat a dohlížet na něj. To je ovšem těžké, protože pokud si práci nemůže nějak smysluplně vykázat, tak pak vypadá jako že se fláká.
S poštou mám taky pár špatných zkušeností, kde se balíky ztratily a už je nikdo neviděl, ale asi přeci jen příště zvolím je, i když jsou drazí a nespolehliví. Rozhodně aspoň mají pobočku kus odsud a nemusím nahánět jejich dodávky 4 dny.
Mám menší eshop a s Českou poštou jsou jen starosti. Před Vánoci jsme zaplatili 159 Kč za balík za doručení do druhého dne (tj. dotovali jsme poštovné, aby to lidem přišlo a nebyli naštvaní). Výsledek byl, že přesně 50 % zásilek, u kterých byla ještě třídenní rezerva lidem vůbec nedorazila. Posledně se rozbil balík, u kterého jsem si připlatila za cenný (tj. opět jsem dotovala poštovné) a výsledek? Rozbité zboží, problémy s reklamací apod. Chápu, že potřebují zdražovat, nemám problém toto akceptovat, ale ta služba by měla být kvalitní a spolehlivá. Připlácet si za neschopnost od samého momentu podání zásilky mi přijde absurdní. Pokud máte tip na alternativní způsob zasílání balíčků, tak prosím o tip na tereza@selbrekka.cz. Budu jen ráda!
Diktáty jsem zvládal levou zadní. A jakýkoli podnik, který má v názvu Česká (ý), (é), stojí za lejno. Česká pojišťovna se měsíc kroutila, když měla zaplatit škodu z povinného ručení svého klienta, (kdybych nezavolal k odřenému nárazníku policajty, nezaplatili by nic), Česká spořitelna je jedna z nejhorších bank u nás a Českým drahám se vyhýbám co nejširším obloukem, protože cesta autem je pro mne, přesto že mám ZTP, mnohem pohodlnější a levnější. Takže pro mne Česká = zlodějská.
Nebo --PERPETUM MOBILE---.
Čím víc se bude zdražovat-tím měně se bude posílat. A Perpétum to zařídí bude se zase zdražovat a tak dále a dále a dále a stále dále.
Tak se Perpééétum tóči a tóči a přece se točííííí..
A co čtu , nezájem kam se ztrácí vybrané peníze za služby když se počty doručovatelů a zaměstnanců stále snžují ????? Nezájem !!!!!!
Vzdyt ... Česko bude v deflaci, ceny se propadnou
http://www.mesec.cz/aktuality/kb-cesko-bude-v-deflaci-ceny-se-propadnou/
Oficialne prece jiz dlouhou dobu nic nezdrazuje :-)
Oficiálně ne. Reálně, díky oslabování koruny, ano. Jinak řečeno: Zdražovat se bude, i kdyby čert na koze jezdil, protože kdo nezdražuje, není čech. (Dodal bych hop, hop, hop, ale jaksi nevidím důvod, proč bych měl skákat radostí). No nic, poštu naštěstí k ničemu nepotřebuji, takže ať zdražují dle libosti. Zdražení cigaret je mi také u zadku, protože jsem nekuřák, nepiják a nemrava. (hlavně to poslední). Na zdražení minerálek jsem zareagoval tak, že jsem si pořídil sodastream a pro vodu jezdím s velkou množinouPETek ke krasovému prameni; výsledkem je neochucená kopie Mattonky a, vzhledem k dopravovanému množství, s náklady 2 Kč/lahev, samozřejmě bez DPH. (hlavně čaj a kafe z této vody nemají chybu!) Jo a ten pramen je v Prokopském údolí.
Asi Stydlá voda, je to tak?
Obsahy dusičnanů a síranů jsou vyšší, než připouští vyhláška č. 252/2004 Sb. o pitné vodě. U dusičnanů je to cca o 100%, u síranů je překročení menší - o několik %.
http://envis.praha-mesto.cz/%285bk3ou55nay4pw55pgoxcd55%29/zdroj.aspx?typ=2&Id=68269&sh=-1265028218
Matonni ale necepuje matonku, ale pouze vodu z okolnich podzemnich vrtu coz mohou byt i doupovske hory(vojensky prostor). Takovou vodu zbavi prebytecnych mineralu, profiltrue a nasyti ji/nenasiti ji oxidem uhlicitym.
Prave prameny jsou silne zelezite, trochu zapachaji po sirovodiku a muzete si je natocit volne. Ottuv pramen nebo Jindrichuv pramen a dalsi.
Mattoni tak silne cerpa z vrtu ze lidem ze studen mizi voda. Na okolni vesnice se z vysoka kasle uz 20let. Chybi posileni rozvodne site(dost si bere cepovani matonky), v okolnich obcich neni voda,kanalizace a problemy s TV signalem.
Jako mistni rodak si zasadne matonku nekupuju. Cely tenhle roman vysypu v kazde hospode kde nemaji nic jineho. A je mi u sedaci casti jak moc exotoidne pri tom vypadam.
Mattoni strhl vodu ze spousty studánek a pramenů v Doupovských horách. (potvrzeno od člověka, který se v daném VVP legálně pohybuje). Minerály ve vodě nechávají, plyn dofukují a železo odstraňují, kvůli zrzavým usazeninám. Takže když načepujete vodu ve Sv. Janu pod skalou, Kodě, Císařské rokli, Měňanské, nebo Všeradické vyvěračce, či na Troníčku a přifouknete do ní sodastream bublinky, získáte přibližně stejnou vodu, jaká se prodává v PETkách, pod názvem Mattoni, nebo Korunní. A dobrý pramen je také pod Skalicí u Letů, několik pitných vývěrů je v Karlickém údolí, dále Šanův kout a pár dalších by se ještě našlo. Většinou jde o vody tzv. tvrdé, čili špatné na mytí a praní, ale výborné a zdravé na pití, (prevence osteoporózy) a vynikající na přípravu kávy a čaje.
Omyl. Pouze se zásobuji chemickými zbraněmi pro případ teroristického útoku. A pokud jde o kohoutkovou vodu: Ta ze Želivky je příliš měkká a obsahuje stopy huminových kyselin a tříslovin, což jsou sice látky zdraví neškodné, ale po okyselení bublinkami sodastreamu nedobře chutnající. Takže ve vodě ze Želivky, (kyselé podloží, akumulace v rašelinných vrstvách), se výborně pere, mýdlo v ní pěkně pění a špína se dobře rozpouští, ale na pití to opravdu není to pravé ořechové. Lidské tělo potřebuje k životu pravidelný přísun vápenatých a hořečnatých sloučenin a těch je v měkké vodě málo. Nedostatek vápníku a hořčíku pak po delší době způsobuje náchylnost k osteoporóze a srdečním chorobám.
Dnes podáte, zítra dodáme. Balík leží tři dny kdoví kde se statusem "přeprava k dodací poště" (nebo jak je to přesně)
Naposled před 14ti dny mi pošta doručovala mobil 5 dní.
Bohužel při objednávkách z Číny se člověk ČP nevyhne, protože u malých zásilek je přijatelné jen zaslání přes CN air post. I tam je vidět úroveň ČP, protože tracking CN air post má změnu statusu kolikrát o 12 hodin dříve.
Ve výsledku mi kollikrát přijde balík z Číny poslaný s UPS,TNT dříve, než vnitrostátní zásilka s všemocnou ČP.
Které služby např.? Zkuste si ve větším městě vyžádat u kurýra libovolné přepravky, ať doveze balík jinam. Sorry kámo, to není můj rajon, zajeď si na depo, když nejsi doma v tom 4h rozmezí co jsem ti (možná) poslal na mobil.
Pošta je aspoň na každým rohu, depa mají přepravky někde v pr...ích kam se bez auta ani nedostaneš. A info "za deset minut jsem u vás, jste doma" je fakt super když o zásilce člověk neví, protože se neoběžoval nikdo zavolat z PPL apod. předem.
Eshopy mají většinou s poštou smlouvu a smluvní cenu, které se nynější zdražení netýká. Navíc balíky do ruky nezdražují, zdražují ty ostatní alternativy a cílem je samozřejmě vydělat na lidech, co jdou na poštu občas. Stálí zákazníci mají ceny plus mínus stejné. Ne že by se mi zdražení líbilo, ale udělat z toho článek, že eshopy (natož velké) nezdražují poštu, je úsměvné.
Pokud má někdo aspoň trochu funční a zajetý eshop a má těch zásilek aspoň desítky měsíčně a nemá elektronické podání apod., tak pak ať se nediví. Mě to bavilo přesně prvních pár měsíců do prvních eshopových Vánoc, chodit na poštu a podávat to normálně na přepážce za cash. Neskutečný opruz a časová ztráta.
Velmi mě taky baví v diskuzi výkřiky typu, že je spousta jiných kurýrních služeb... ok, pak ovšem ti samí experti remcají, že malá obálka přes PPL, DPD... stojí stovku i víc... najděte mi jedinou přepravní společnost, která umí posílat za ceny pošty a jejích doporučených zásilek - aneb obálku za 43 Kč případně 67/73 na dobírku včetně všech nesmyslných příplatků na palivo, mýto, počasí...
btw - nabízíme poštu ve dvou tarifech (malé zásilky / ostatní), DPD, osobní odběry přes Uloženku, ZS, testujeme i další možnosti. Zákazníci volí ve většině případů poštu ač mají na výběr. Asi to nebude taková katastrofa. Ztracených zásilek máme naprosté minimum, skoro žádné. Těch pár reklamací co bylo na několik tisíc balíčků, se vyřešilo vždy ok. Občas je problém že zákazníci volají že nedostali zásilku - klasická chyba "není lístek ve schránce". No pošta je aspoň má kam dát, kurýři nedají nic, že... balíky do ruky, odeslané 22. 12. došly všechny 23. 12.
A muzes, prosim, jmenovat ty lepsi spolecnosti? Myslis Fedex, UPS, DHL, TNT nebo kterou? http://dontthrowmypackage.com/
Včera mi přišel balíček z Číny. Pravda jen bublinková obálka pojištěná na 10$ obsahující PCIe modul do NB v ceně asi 12$ . ....a cena za poštovné ??? 0,9$ !!!! pro jistotu slovy : 90 centů což je při dnešní uměle zhoršeném kursu koruny méně než 23Kč!!!!
Cenné psaní do 50g po České republice stojí 39Kč !!!!
TAK TO AŤ JDOU DO PRDELE
Noo obalky nevim. Ale ani ne cca 1kg tezky pristroj vysel asi na 700kkc. DHL za nej chtelo pres 3000kkc. Posilal jsem ekonomicky a byl tam za 8 dni.
To je jen o dva dny vice nez mi jde balik z Prahy do KV kde se jeste 1-2dny zdrzi na mistni poste pokud si ho nevyzvednu na hlavni.
Ze umi nalozit plny kontejner malo cennymi zasilkami a logisticky efektivne zpracovat?
Dotuji kusovky. Pokud bys objednal hromadu veci jako podnikatel budes platit plnou palku. Cinska vlada to dotuje v ramci nakych ekonomickych programu. Je to podobne jako u nas ty investicni dotace. Akorat ze tam za podvod neni letenka na bahamy jako u mistnich investicnich darmozroutu, ale kulka do hlavy (za kterou vystavi fakturu). Zapomen na to ze dotuje vsechno a plosne. Tam kde to zbozi dotovane neni tam ho zaplatis v cene vyrobku.
Beránku, Beránku...
Kdybyste si o té problematice nastudoval o něco víc, než začnete šířit informace. Takhle totiž vnikají pak bludy.
Česká pošta zdražila již ke konci roku balíky DR a NP poměrně dost, ale jen pro ty (doufám, že ne jen prozatím), kdo nemají zákaznickou kartu. A jedno, jestli eshopy nebo soukromé osoby.
Další věc je, že pokud počet balíků DR a NP dosáhne určitých počtů za měsíc, může eshop mít o nějaké to procento levnější poštovné či jednotnou cenu(nějaký to průměr) pro ten který druh balíku od nula nula nic kg do maxima.
Nyní pošta zdražila cenné balíky, a to poměrně o dost. Tyto balíky jsou určeny hlavně pro cenné zboží(nejen řádů tisíců či pár desítek), jak již sám název uvádí a max. hmotnost je 20kg. Doba dodání není garantována, z praxe, pominu-li dobu kolem Vánoc, to je tak 2-3 dny od podání. Ale občas i déle.
Obyčejné balíky asi těžko normální eshop pošle, nedají se dohledat nikdo za nic neručí, není doklad, že zboží zákazník dostal ( co kdyby tvrdil dokola, že ne, i když ano?) atd. atd.
Doporučený balíček je sice také dost využíván, i když dodací doba není také nejrychlejší, ale z praxe mohu říct, že je mnohdy rychlejší než cenný balík. "Nevýhoda" je jen hmotnost do 2 kg, takže se zdaleka nedá použít na hodně zboží, jen lehčí a menší.
(Ono je totiž ještě další omezení pro balíky a to jsou rozměry)
Pravda je, že u posledních dvou je to karta nekarta a docela také dost "darda", o tolik procent...
Doporučené psaní - no, tam je to snad tak pro knihu či opravdu něco malého a lehkého, třeba šátek nebo kšiltovku, nátělník.. :-)
Jinak souhlasím s tím, že pošta by se měla vykašlat na různá pojištění a podobné nesmysly a nabízet kdyžtak to, co souvisí se službou, třeba i ten blbej provázek, lepící pásky atp., maximálně nějaký ten los či sportku...
Ten článek mi přijde trochu dost spíš jako propagace těch vyjmenovaných několik eshopů, než objektivní informace o zdražení.
( Jinak je to stejné jako např. s vodou, šetřete, šetřete, pak zdražíme, protože málo platíte.. Ta neviditelná ruka trhu by měla ekonomům a managerům už konečně viditelně nafackovat!)
Cena se zdražuje pokud posíláte málo balíčků. Větší firmy mají nasmlouvané ceny do 50 kg za cenu max 60,- Kč leckdy i včetně dobírky. Takovou cenu si konkurence pošty málokde dovolí. Pak snadno pošta vykazuje ztrátu, a kde na základě poštovního zákona jí má její konkurence zaplatit. Únor 48 v přepravě zásilek do 10 kg!! Nikde se o tom nepíše nemluví.
Další výhody na základě zákona - služba bez DPH a vozidla mají výjimku ( pěší zóny, jízda o svátcích a dovolené).
To se to podniká.
Ta pošta, která není schopná zajistit bezproblémové doručování svých zásilek a místo toho to dohání prodejem "kdečeho"? Např. týden stará příhoda - Manželce přišel balík na jméno - doma nikdo nezastižen, balík odvezen na poštu a doma ponecháno oznámení. Šel jsem pro něj já, ale nevydali mi ho, že bych musel mít plnou moc. Pošťačka mi řekla, že je škoda, že nebyl u sousedů nikdo doma, protože by ho tam řidiň na rozvozu nechal. Takže paradox - na pobočce bez plné moci nedají, ale při rozvozu by ho oproti podpisu mohli nechat u souseda. Pošťačka mi však poradila, že když nahlásím, kdy budu doma, že mi ho řidič v rámci rozvozu přiveze, tam plná moc být nemusí, při osobním vyzvednutí ano. magořina..
Naposledy jsem objednal v prosinci balík DO RUKY, třetí ten pořád žádná SMS, telefonátem do eshopu jsem si zjistil číslo zásilky a na webu pošty jsem měli drze zalogované asi 3 odeslané SMS + pokus o doručení ("adresát nezastižen" - byl jsem celý den doma) aniž by byl ve schránce aspoň lístek.
Ten den večer jsem si balík na poště vyzvedl a na reklamacích mi nebyli schopni vysvětlit jak to že deklarují pokus o doručení když nebyli schopni ani dát lístek do schránky (t.j. přiznat že tam ani nebyli).
Baba z reklamačního naprosto nechápala o co mi jde když "služba byla poskytnutá, balík máte" - jsou naprosto splachovací a nechápou že stejná (ne)služba - t.j. musím si tam dojet a na místě zaplatit - stojí u ulozenka.cz polovinu. Posléze usoudila že teda "můžeme vrátit rozdíl za obyč. zásilku protože jste ji dostal pozdě".
Omluva žádná a prý když si chci stěžovat mám si zavolat do nějakýho DEPA - a cpala mi nějaký tel. čísla, že to není jejich věc...co to má ku..a znamenat ???
Doufám že všichni zákazníci brzy přejdou ke konkurenci, já osobně už asi budu nakupovat jen tam kde nemusím zvolit doručení poštou.