Jeste bych dodal, ze uspech (alespon u me) maji veci, ktere mi v necem opravdu pomuzou nebo odstrani nejake zbytecne ci namahave cinnosti. Proto se mi libi treba GPS, GSM banking a podobne chytre male veci. To jsou veci, ktere se pomahaji resit dlouhodobe problemy (navigace, platebni styk) z normalniho zivota a technicka novinka (napr. sit) je zde pouze prostredkem, ne sama sobe cilem. Pripada mi, ze u videotelefonu jde vizionarum pouze o to predvest, kolik sit dokaza prenest dat. Miji se to ale nejspis ucinkem, protoze laik to stejne neoceni, "vzyt co na tom muze byt prevratneho, kdyz pohyblivy obrazky na televizi s antenou meli uz rodice na konci 50. let...".
V mnoha (mozna ve vetsine) firmach je uz takova sitova infrastruktura, ze by zvladla klidne i videoprenosy, treba mezi pobockami, ale lide se zatim stale
sjizdeji na osobni meetingy... Jmenujte mi firmu, kde se management domlouva pomoci videokonference. Je to VW-Skoda? Procter and Gamble? (Ne, tam ne.), Deutsche Bank?, Dresdner Bank? (Tam taky ne.) ... Stale se plati tezke sumy za business-class letenky, jizdenky do prvni tridy ICE, TGV, ...