Hlavní navigace

Názor k článku PPC vyhledavače na českém Internetu od Marek Prokop - 1) Především, u PPC vyhledavačů cena vzniká tím,...

Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.

  • 28. 11. 2002 3:31

    Marek Prokop (neregistrovaný)
    1) Především, u PPC vyhledavačů cena vzniká tím, že inzerenti klíčová slova draží. 5 Kč je u etargetu pouze minimální, tedy jakási vyvolávací cena. Pro některá klíčová slova nepochybně rychle stoupne a v určitých případech to může pak být třeba 50 Kč, nebo 500 Kč, i když český internet asi bude mít ještě nějakou dobu své limity.

    Provozovatel PPC vyhledavače to příliš řídit nemůže, ačkoli některé parametry systému a zejména jeho celková kvalita nejvyšší dosahované ceny pravděpodobně ovlivnit mohou.

    2) Srovnejte cenu za kliknutí u PPC vyhledavače s bannery. Koupíte-li bannery za CPT 300 Kč s průměrným CTR 0,5 %, stojí vás návštěvník přes banner 60 Kč, což je 12-krát méně než u PPC za 5 Kč/kliknutí.


    3) U návštěvníků přes PPC vyhledavač ale navíc dosáhnete výrazně vyšší konverzní poměr než u bannerů (třeba i desetinásobný), neboť máte díky volbě klíčových slov a popisu odkazu plně pod kontrolou kvalitu zacílení. Činí-li tedy např. konverzní poměr návštěvníků z bannerů dle výše uvedeného příkladu 1%, bude vás jeden nový zákazník získaný přes banner stát 6000 Kč! Kdyby cena potřebného klíčového slova byla opravdu jen 5 Kč a konverzní poměr návštěvníků z vyhledavače jen dvojnásobný oproti bannerům (2 %), stál by vás nový zákazník pouhých 250 Kč, tj. 24-krát méně.

    4) K tomu si dále připočítejte užasnou flexibilitu, s jakou můžete u PPC vyhledavače řídit CTR + CR (pomocí textu odkazu) a dobu běhu kampaně. Příklad: na poslední chvíli potřebujete doprodat posledních pár míst v zájezdu na Krétu. Vydražíte tedy slova "zájezd" a "Kréta" na první pozici a stáhnete je přesně v okamžiku, kdy prodáte poslední místo. Do textu odkazu navic dáte přesné datum, místo a cenu zájezdu, čímž dosáhnete maximálního poměru CR/CTR.

    Ještě vám to připadá drahé?