mohu potvrdit, že operátoři Bluetone toho o celém procesu převodu moc nevědí a že jejich sebevědomí je zcela neopodstatněné.
navíc web bluetone se úporně snaží hlavně aby jste si objednali, ale poskytnout zákazníkovi objektivní a úplné informace to už ne. jako zákazník bez telefonní linky jsem si na radu operátora nejdříve musel telefonní linku u ČTc zřídit, abych následně zjistil, že velká reklama Bluetone se týká jen několika telefonních okruhů v několika městech!
Nezlobte se na mě, ale informace o tom, že LLU je místně dost omezeno je uváděna na spoustě míst. Kromě toho jde o logický fakt, ke kterému při troše přemýšlení snad dojde každý.
Opravdu se nebojím, že by Vám to nikdo neřekl..
Vážený autore,
kdybyste si přečetl diskusi např. na www.dsl.cz tak byste věděl, že bez internetu budete měsíc (a to se týká i přechodu z ADSL ČTc pod ADSL Telenoru) a pokud bez něj nedokážete žít, tak si na tu dobu zajistíte náhradu. (měsíc jsem přežil na GPRS)
Moc se mi nechce věřit na nějakou vstřícnost od ČTc (přece od nich odcházíte) a 99% lidí kteří chtějí odejít od ČTc bude muset chtě nechtě čekat celý měsíc.
Z toho měsíce leží žádost bez hnutí na ČTc 15 pracovních dní (3 týdny) ! a nic se s ní neděje.
K nastavení modemu: nastavení se dá najít na stránkách Bluetone, kde je přesný postup jak se mají zadat údaje do modemu. Takže to nebude o zoufalcích ale schopnosti nalézt informaci na stránkách Bluetone...
K vypojení linky. U mě přepojení proběhlo přes den když jsem byl v práci, takže jsem výpadek nezaznamenal - večer to chodilo. Ve vašem případě se nedá přesně určit kde je problém, zda to ČTc odpojil a nezapojil do kolokační skříně ČRa nebo to ČRa u sebe ve skříni chybně zapojil nebo nakonfiguroval. Takže v tomto případě bych vinu nedával pouze ČRa.
Článek mi připadá velice ovlivněn strategií ČTc naštvat co nejvíce zákazníků přecházejících pod LLU, kdy se pomocí jednoduchých technických "překážek" (dáme jim to do jiného portu, uděláme to až ten poslední den lhůty...) má vzbudit v potencionálních zákaznících LLU firem pocit, že za všechny problémy můžou jen a pouze ony (v tomto případě Bluetone).
Ja taky emigroval a:
CTc byli bezproblemovi a vstricni. S instalaci sluzby a zejmena s urcenim data spusteni do provozu byly docela problemy..porad to CRa nejak menili nicmene dalo se to prezit. Nicmene k nastaveni modemu - stranky Bluetone byly totalne nanic. Po nekolika hodinach boje a diskuze s techniky se to podarilo. Bohuzel po nekolika dnech mi to prestalo chodit. A zase jsem to cele musel absolvovat znovu. Po dalsich nekolika hodinach jsme zjistili, ze mi CRa nejak zmenili pevnou ip a nedali mi vedet...fakt malicky problem :-/
Vazeny pane,
uvedomte si, ze tyto sluzby nejsou uz domenou prefesionalu a zanicenych amateru, jak tomu bylo pred deseti lety. Dnes by meli mit sluzby uz takovy standard, ze by prechod nemel delat starosti beznemu obcanovi ci obcance.
Bravo !!! Genialni odpoved.... "Kdyby jste si precetl clanek na DSL.cz, mohl jste vedet..."
Proc ne zrovna, kdyby jste si precetl clanek na http://www.gobiernodechile.cl/canal_regional/noticias.asp docedel by jste se ze,...."
Seriozni provider ma poskytovat vsechny informace na svem webu a sve telefoni lince - i ty neprijemne, zvlast pokud chce tvrdit, ze za prip. problemy nemuze.
Nemusim snad prochazet vsechny cesky techmagaziny a googlovat ceskych a svetovych strankach, abych zjistil realne informace.
To co jste napsal je pitomost a falesna komunikacni technika, kdy misto aby jste vecne diskutoval o problemu, napadnete autora clanku, ze necte nejaky webik.
Vsehcna vase dalsi tvrzeni by byla zajimava, pokud by jste je ovsem necim podlozil - ja taky muzu klidne napsat - zadost na CTc lezi 150 dnu! vim to protoze se mi zdalo.
Asi by stalo za to to necim podlozit, nejaky link, studie, osobni zkusenost atd.
Nemám ve zvyku kupovat zajíce v pytli, takže si zjištuji co nejvíce informací o dané službě/produktu než si jí objednám a to nejlépe od jiných zákazníků - v tomto případě na fóru dsl.cz. Obzvlášť pokud se jedná o novou službu.
A právě proto že je to nová služba předpokládám problémy (copak je ČTc v začátcích s ADSL neměl?).
Netvrdím, že za všechny problémy může ČTc, spíš by stálo za to aby se na průběh a lhůty na zřízení LLU mrknul ČTÚ.
K tomu 15dennímu "zpoždění" na ČTc - jistě by vám mělo být jasné, že tohle nemůže nikdo potvrdit pokud nechce přijít o místo. Spíš by se zákazník měl ptát *proč* to trvá celý měsíc... kdo má zájem to co nejvíce zdržet? ČRa pro kterého se stanete zákazníkem nebo ČTc od kterého utíkáte?
Nikdy jsem v telekomunikacích nepracoval a jako dealer taky nepracuji.
Sakra chlape, taky jsem si vše předem zjišťoval. Řekli že fax pojede. Jo jel, ale už neřekli, že jen 9600. dtto platební karty atd. atd. To jsem je měl podrobit křížovému výslechu a jaké otázky jsem měl kruci položit?
Jak "Kdyby ste si precetl clanek na.." Co mi je kuwa po nakem clanku na XYZ kdyz me v omyl uvadi operator -- tedy ten ktery by mi mel poskytnout veskere informace! Toz kde to jako zijem, ste spad z mesice ne? Presne takovi jako vy jsou nejspise zamestnani u obou jmenovanych spolecnosti a podle toho to take vypada.
Mě se podařilo převést Telecomí ADSL (Broadband Profi) na Telenoří (Nextra ADSL link plus) za 12 dní. Po tu dobu "jela" firemní síť 5 počítačů na 1x Twist data unlimited (Motorola V500) a povolena byla pouze pošta. Pokud byste někdo používal toto řešení, zavěste telefon na šňurku do vzduchu, dost se zahřívá !
Jinak proces vypadá takto:
1. pokud jste na ISDN lince, změňte si u Telecomu rozhraní na typ "U" - pouze administrativní proces, který trvá cca 3 dny
2. Službu od Telecomu zrušte ke konkrétnímu dni - umí to, když si o to řeknete.
3. V den zrušení službu objednejte u alternativce (ne dříve ! sic ! vás AO vyřadí pro možnost nerealizace z důvodu již běžící služby a následující "oblokující" administrativa žere čas).
4. Modlete se, čekejte, popohánějte AO v jakém je stavu Vaše objednávka, prostě buzerujte.
Výše popsaný postup byl s úspěchem zrealizován při částečném unbuldingu (hovorové pásmo zůstalo u ČTc, nadhovorové pásmo je na Telenoří technologii).
1. Informace o tom, že v případě přechodu od ČTc k Bluetone zůstanu měsíc bez ADSL mi operátor poskytl bez dotazování. 2) S fungováním přihlašovacího systému na stránkách Bluetone jsem měl potíže (zjištění možnosti připojení ADSL). 3) Jeden z několika operátorů s nimiž jsem mluvil se choval skutečně jakoby jeho hlavním úkolem bylo mne naštvat. 4) Nakonec jsem službu Bluetone nevyužil jednak proto, že stáhl z nabídky variantu ADSL bez hlasových služeb, jednak kvůli uvedenému výpadku ADSL. 5) Připadá mi hloupé, chlubí-li se někdo tím, že nebyl schopen se správně zeptat a že obtěžoval kdekoho, jen aby přeskočil ostatní v čekání na zprovoznění nové služby. Ještě hloupější je, že to je možné, což dokazuje, že jak v ČTc, tak i ČRa by mohli zákazníky obsloužit lépe. Jen chtít.
jako bych cetl o sobe. Mam bluetone bez telekominika par dni, rychlost super... ale ta cesta k ni byla trnita. Zacalo to tim, ze jsem odhlasil telecom a oni mi nabidli "odpojeni na zkousku" - na pul roku. Nasledne jsem podal formular na zrizeni sluby Bluetone Premium ADSL bez ceskeho telecomu a mesic se nedelo nic... Pote telecom tvrdil, ze na te lince "odpojene na zkousku" bezi ADSL !!! Pote, co jsem telefonoval na vsechny strany se zjistilo, ze tomu tak neni a zacalo to nanovo. Nebyl DSLAM .... najednou, ze ? No, nakonec mi sluzbu zridili a misto objednaneho modemu 4xETH (mam linux, mac i wokna) mi dosel 1xUSB a 1xETH (!). K nemu navod na uplne jinou sluzbu, takze mne donutili volat na jejich podporu na 900 cisle 10 kc za min.... po nekolika reklamacich vse uspesne jede, s rychlosti jsem fakt spokojen - sype to jak z praku. Ale cesta ke svobode je trnita, achich ouvej !
Mám stejnou zkušenost, akorát že tohle píšu 2 roky po Tobě :-( Máme rok 2007 a je to stále totéž - operátoři Bluetonu vysloveně LŽOU. Když se nakonec člověk propracuje ke službě, takje všechno v pohodně, ale nedejbože, aby se vyskytl nějaký problém. Všechno jim trvá asi tak 10-15x déle, než Vám řeknou do telefonu. Vzhledem k tomu, že nikdo jiný nenabízí srovnatelné připojení, tak i přesto taková opatrná spokojenost.
Prechazel jsem nekdy v breznu od CTc k CRa na DSL Home a rovnez jsem byl tri tydny bez internetu. Ovsem nikdo v CRa mi nelhal... vedel jsem uz dopredu, ze bez internetu budu takhle dlouho. Kolem konfigurace modemu jsem si taky uzil - nastavovali mi to sice technici CRa, ale trvalo jim to asi den nez to dali dohromady. Krom toho mam ted uz asi ctvrty modem, pokazde, kdyz nevedeli co delat s nejakym problemem, tak vymenili modem. Tak mne nakonec prekvapilo, ze zmena z DSL Home na ADSL Premium probehlo uz bez naprostych problemu, tak ze to po zaslani zadosti behem nekolika dnu prepnuli.
Nicmene kdyz odhlednu od toho prechodu, tak jsem s kvalitou a cenou poskytovane sluzby vic nez spokojeny.
1. služba mi byla aktivována 2 týdny po odeslání žádosti
2. výpadek telefonu trval cca 45 minut !!!
3. veškerá nastavení jsou detailně popsaná a zvládne je každý blbec, který umí základní práci s počítačem, t. j. neplete si vzájemně myš a klávewsnici :-))
4. modem dorazil "dobírkou" v dostatečném předstihu
5. rychlost mám standardně 2 mega, o nějaké agregaci zatím nevím
6. jo, je pravda, že o CLIP, CLIR ... jsem žádné informace nedostal, ale na webu jsou doplňkové služby podrobně popsané
7. jestli si autor článku myslí, že ho operátoři musí vodit za ručičku a všechno mu strčit až pod frňák, tak ať si počká, až budou ADSL nabízet mateřské školky :-))
Nemachruj. Vidim to u jinych profesi a vubec se mi to nelibi.
Nevidim duvod, proc studovat vsechno mozny jen proto, abych si nekde neco zapojil nebo zprovoznil. Mam dost sve prace i zajmu a nepotrebuju dalsi konicek.
nemachruju, ale nemyslím si, že by museli každého upozorňovat, že jejich ústředna zvládá tytéž služby, jako jakákoli jiná, že nastavení je přesně takové, jak popisují na webu .... když si kupuju jogurt, tak tam taky nepíšou, že "datum spotřeby jevyznačeno arabskými číslicemi na víčku dole, 1 cm od okraje ... " Trochu samostatnosti nikomu neškodí :-))
jo a abych nezapomněl - pro nezkušený je tam inzerovaná možnost instalace - takže si můžeš (pochopitelně za příplatek) objednat technika, který ti to ADSL komplet zapojí a poč ti nakonfiguruje, takže v tomhle teda fakt nevidim problém
To jsou kecy ze by se clovek podelal. Ja chci byt za svoje penize voden za rucicku a aby mi vse strkali az pod nos. Proc ne ? Musim nastudovat vodarinu, kdyz chci sprovoznit doma bojler ?
Vy jste opravdu blázen...Ano, technik je vám samozřejmě k dispozici..stačí zaplatit 2500 Kč za práci, která v praxi má trvat několik desítek sekund.Vy jste solidní vzorek blba, člověče, to vám teda povím.
alien
obávám se, že "solidní vzorek blba" jsi především ty - ono nějak obecně funguje, že za práci se platí, a pokud se někomu cena nelíbí, tak může jít ke konkurenci :-))
Vy jste zjevně zaměstnancem ČRa, takže není divu, že jste poněkud mimo, oni ani jiné zaměstnance nemají..
Jestli konfiguraci modemu pro služby bluetone premium zvládne laik, tak já jsem letadlo.I nadprůměrně schopní uživatelé mají co dělat, zvláště, když je nakonec chyba většinou na straně ČRa..Protokol IPoATM nepodporuje spousta modemů a nastavení je sice svým způsobem triviální, ale to pouze pokud opravdu víte, co, kde a jak nastavit, což většina uživatelů prostě nemá šanci zvládnout.A k oné konfiguraci jste zapomněl připojit, že je popsána jen a jen pro jejich jediný poskytovaný modem a pokud máte jakýkoliv jiný, tak vám na helpdesku ČRa "technici" nejenže nepomůžou, protože jsou arogantní a sprostí, ale hlavně proto, že o tom nic nevědí.Jste poměrně k smíchu všem, kdo se s bluetonem a ČRa setkali a vědí stejně jako já, co je to zač.V současné době vám jde rychlost netu jak, pokud vám net vůbec jde, smím-li se zeptat, milý vtipálku?Prosekejte se ke svobodě..eh.
alien
Mohu se prosím někde dozvědět konkrétní a přesné informace o připojení modemu k Premium ADSL?
Přečetl jsem spoustu diskuzí, konkrétní informace ale pořád postrádám. Nedostal jsem je ani od ČRo.
Na USB-modem jsem už rezignoval.
Mám Edimax AR-7064g+B. Při nastavování přes prohlížeč je služba stále neaktivní.
Byl bych vděčný za každou věcnou a "klidnou" informaci.
Cca před měsícem jsem si srovnával xDSL služby, které poskytují alternativní operátoři na infrastruktuře Telenoru a přidal jsem tam taky Bluetone.
A narazil jsem na to, že Tiscali, Unient, Skynet a Bluetone na www stránkách vůbec potencionálního zákazníka neinformují, že při objednání výše uvedených služeb se zavazuje používat službu minimálně po dobu 12 měsíců! :-/
Docela by mě zajímalo, jak to skončí se mnou. Taky slibovali asi 4denní výpadek internetu a půlhodinový výpadek telefonu, ale tam ještě nejsem.
Zatím to na internetu mou lokalitu slibovalo v září, teď to ukazuje říjen. Přitom už v půlce srpna jsem si nechal od Radiokomunikací poslat smlouvu a podal jsem výpověď na ADSL, protože tam je tříměsíční lhůta. Teď jsem se ale dozvěděl, že neví, kdy lokalitu zprovozní, takže je možný, že budu jak bez ADSL, tak bez slíbených služeb od Radiokomunikací. Takže v prd**i!
Delam trochu do pouzitelnosti (usability) a ze znalosti tohoto jakoz i pribuznych oboru vim jedno: pokud zakaznik na mem webu nenajde nejakou informaci kterou mu chci sdelit i kdyz ji hleda, nebo pokud nezvladne nejakou "zarucene jednoduchou" ulohu, je to moje chyba, protoze jsem mu to spatne nebo malo nazorne vysvetlil.
Takze hlasky typu "maji to na webu" nebo "je to jednoduche, chce to jen myslet a precist si veskerou dokumentaci" jsou projevem nepochopeni jak nekterych ctenaru tak zjevne i firmy Bluetone.
Jina vec je ze Telecom jsou gauneri jestli je pravda to co pisou v tom svem "objasnujicim" dopise, za to by si je mel patricny regulator pekne podat.
Pánové, takhle má poskytovatel jakékoliv služby uvažovat, richard má jedničku.
Protože jeho cílem není dodávat rébusy pro zákazníka ale službu pod jeho nos.
Kéž bych se jednou v ČR setkal s nějakým poskytovatelen služeb, který by se takto choval..Takhle by to mělo být, bohužel jsem to nikdy nezažil, jenom aroganci, neochotu, sprostotu a mizerné služby.
alien
Asi před čtyřmi lety jsem tento úkon od ČTc požadoval, trvalo to cca 3 týdny... Nevím jak dnes, ale tehdy jsem po konzultaci s operátorem musel podat písemnou žádost na místně příslušné pracoviště Telecomu :-(((
nejlepší bylo když to všem zákazníkům zapnuli, aniž by jim to řekli. takže mi lidi říkali - ty sis pořídil záznamník, ty si vůl, já tě sháněl a musel jsem platit.
Ale to už je dávno. Teď už mám jenom internet přes wifi, 350,-/měsíc, neomezená data, 2Mb, volání na pevnou přes Skype (0.80Kč/min ČR, 0.60Kč/min svět) a Telecom (Eurotel) mi nesmí do domu, ani kdyby mi za to platili.
Skoro jako bych ten clanek psal ja se s vymi zkusenostmi, s tim rozdilem, ze uz pul mesice sedim temer nonstop ve studovne (provoz je zde nonstop) a cekam... Jsem z toho dost zklamany, ale nemam cas porad volat a nekoho se doprosovat...
Já jsem přecházel od EMEA Telecom s.r.o. k SkyNetu a kdybych denně 3x z někým netelefonoval a neurgoval, tak jsem asi bez internetu dodnes. Oba poskytovatelé sice jedou na platformě Telenoru, ale dráty patří přesto Telecomu, takže jsem lítal mezi třemi firmami jak pingpongový míček. Zásadní poznatek - nikdo nic neví a když něco ví, tak vám dá úplně jiné informace, než jeho kolega před hodinou. U Telecomu se dovoláte pouze na jejich bezplatnou linku a NIKDE JINDE Vás nepřepojí (třeba na techniky - odborníky atd). Zkrátka - byl jsem bez internetu více něž měsíc a protelefonoval jsem majlant. A pak mi ještě EMEA Telecom chtěli naúčtovat i měsíc, ve kterém už jsem byl od nich odpojen. No je to zcela nepřehledná džungle.
A ještě ke SkyNetu. Jsem s jejich připojením spokojen, ale mám k nim jednu připomínku. Teď jsem zařizoval známé jejich ADSL. Od objednání samoinstalačního balíčku do dodání balíčku poštou uplynuly pouze 2 dny, takže to se dá jedině pochválit. Bohužel ke splitru a modemu je dodáván zcela nedostačující český (i cizojazyčný) návod. Na webu Skynetu je sice podrobný návod na instalaci a nastavení modemu, ale když si ADSL linku teprve zapojuji, tak si ten návor dost těžko z webu stáhnu. Zajímalo by mne, proč SkyNet nevypálí ty návody na CD a nepřiloží je do samoinstalačního balíčku.
Ohledně kvality CTS ČRa souhlasím s autorem na 100%, podle mne je to banda joudů (brigádníků?), kterým někdo strčí 3 stránkovou příručku a za 0.5 hodiny nástup.
Jinak taky nechápu proč musím být nejdřív zákazníkem ČTc aby mi mohli zřídit službu. (přistěhoval jsem se do bytu kde není UPC :( a chtěl jsem u ČTc jen zrušit starou linku a zřídit si ADSL u ČRa - mission impossible).
No, už jsem úspěšně přepsal linku na sebe a v pondělí odeslal dokumenty do ČRa, tak uvidíme.
Ještě ke stránkám - HRŮZA. Nepoužívám MSIE a formulář jsem vyplňoval asi 5x. Například poprvé jsem si bláhově myslel, že když formulář vyplním a odešlu, že zadané info se někam uloží (neměl jsem po ruce tiskárnu) - špatně - pravděpodobně ČRa šetří místem. Stránky jsou zmatené (samá nová okna FUJ) a špatně funkční.
Doufám že to nakonec bude stát za to trápení :^)
K ČRA jsem přešel před několika lety a měl jsem za to, že peklo které jsem si s přechodem z drátu na bezdrát prožil je už dávno off topic. V mém případě šlo o to, že mi předem neřekli, že na jejich bezdrátovém telefonním připojení nejedou všechny protokoly faxů, některé protokoly terminálů platebních karet, docházelo k výpadkům linek v důsledku toho, že jsem byl na rozhraní laloků vysílacích antén (vzdušná vzdálenost byla cca 6km a v trase bez překážek) po pravidelných úterních nočních upgradech se spíše počítalo s tím, že ráno budou zase nějaké nové problémy. V současnosti mě opět dochází k výrazným výkyvům rychlosti připojení. Už se zase těším na to, že budou dělat, že je u nich vše O.K. Možná bylo problémem to, že jsem byl schopen problémy autenticky popsat. Jinak by běžnou lamu kopli do zadku a ta by se s tím buď smířila, nebo by šla jinam.
ja jsem studoval cenik Bluetone Premium a to volani zdarma se mi nejak nezda. Oni tam maji napsano, ze uzivatel muze volat zdarma v siti Bluetone prvnich 60 minut a pak se hovor plati jako standardni mistni hovor. A ja se ptam, je to 60 minut za mesic nebo jsou zpoplatneny pouze hovory, ktere presahnou 60 min.? Mate s tim nekdo zkusenosti?
Dobrý den,
volání prvních 60 minut zdarma se vztahuje na každý jednotlivý hovor. Tj. zpoplatněny jsou pouze 61. a další minuty každého samostatného spojení v síti Bluetone.
Pokud se komukoliv podařil podobný přechod a zprovoznění služby v plné kvalitě do cca 1 měsíce, může se právem považovat za šťastného jedince.Mně se po desítkách hovorů na placené(!) help linky ČRa povedlo po dvou a půl měsícícch zprovoznit dvoumegabitovou linku rychlostí kolem 512 kb s tím, že jeden den funguje a další zase ne a opět volám na placenou linku...ČRa to mají dobře vymyšlené.Na jejich placených linkách řešíte donekonečna jejich technické problémy..neskutečné.Navíc vám dokola lžou, jsou maximálně arogantní, neochotní a ke všemu o dané problematice nemají nejmenší ponětí.V současné době už se tomu celému jenom směju a pokud bych měl jakoukoliv jinou srovnatelnou nabídku, tak u ČRa nezůstávám ani vteřinu.Bohužel, právě proto, že bluetone premium je s ostatními nesrovnatelná nabídka, tak se ČRa chovají stylem, že když se vám jejich zoufalé služby a přístup nelíbí, tak si jděte.A tak mám prý 2Mb linku ve čtvrtinové rychlosti a poloviční funkčnosti...Přeji všem mnoho štěstí a silné nervy s českými podvodnými poskytovateli internetového připojení.Smích léčí.
alien
Ja se povazuji tedy za stastlivce. Sluzbu sem objednal, z BT se mi sami ozvali, ze objednavku obdrzel a dokonce dodrzeli i slibeny vypadek 4 dny. Bohuzel (a to nevim jak se jim povedlo) zridili sluzbu o 14 dni driv nez meli, takze mi tim zrusili me dosavadni pripojeni od Contactelu. Tudiz si frajersky platim 2x ADSL na jedne lince :)
Jeden mensi zadrhel byl az s tim, ze mi modem dodali se spozdenim a ze mi do emailu prisel spatny navod na pripojeni (jiny typ modemu, chybeli nektere dulezite udaje a hodnoty).
A prave zde jsem narazil na nektere vyse zminene problemy. Kdyz sem zjistil, ze s dodanymi udaji se nepripojim zavolal jsem na technickou podporu, kde mi nejprve bylo zdeleno, ze si mam zavolat druhy den na placenou linku. Zde jsem oponoval, ze neni moje chyba, ze mi poslali spatne udaje a ze snad od toho tam jsou aby mi pomohli... po deseti minutach premlouvani se tedy technik nerad uvolil k pomoci. Kdyz sem mu zdelil znacku a cislo modemu, tak se byl ujisten, ze tento modem neni urcite od nich (zajimalo by me, ci tedy byl a ktery hodny skritek mi ho poslal s fakturou od BT na mou adresu:)).
Kdyz sem tedy technika po dalsich peti minutach presvedil, ze modem je skutecne od nich, technik rekl moment, za minutu se vratil a rekli mi dve super tajna cisla...
Takze pro ostatni... az nebudete vedet co vyplnit do policek VPI a VCI (nebo tak nejak), pak tyto hodnoty jsou 8 a 48.
Takze me hodnoceni je vesmes kladne... s arogantni a neprijemnou technickou podporou vsak musim souhlasit.
Chtěla bych se s Vámi podělit o své "zážitky" se službami Radiokomunikací. Něco obdobného jsem totiž nezažila a už snad nezažiji. Od doby, kdy jsem si službu objednala, t.j. 6. 9. 2006, jsem totiž stále bez internetu (dosud mi nebyl zaslán modem), nikdo si neprověřil z firmy, zda internet bude vůbec fungovat. Mám totiž stále HTS. U instalace se předpokládá, že to zvládnu sama, resp. dle instrukcích po telefonu. Po obdržení SMS jsem si objednala odborníka, aby mi modem dodal, když už nevidím, že bych ho obdržela, jak bylo proklamováno. Bohužel ani firma, která běžně internet zprovozňuje, mi ho z informací ze SMS nebyla schopna zprovoznit, neboť chybí nějaký údaj, který mu operátorka není schopna sdělit, dostala jsem se do naprosto patové situace. Problém je i s pevnou linkou, objednala jsem si přenos tel.čísla, byla jsem ochotná zaplatit i částku 3500,- Kč (jako za novou stanici), avšak dne 24. 10. 2006 mi číslo telefonu bylo změněno a já se o tom dozvěděla ze SMS. Služby reklamuji, volala jsem snad 20X, prosila o instalaci záznamníku, který by mé zákazníky upozornil na změnu tel. čísla. Vše bezvýsledně. Celou akci s touto firmou považuji za můj obrovský omyl.
Taky jsem přecházel k ČRa déle než obvykle... v listopadu 2006 jsem podal žádost, mělo to být do měsíce. Nicméně "prý" ČRa "neměli místo v ústředně", jak mi bylo řečeno. Takže prý mám čekat 3 měsíce, než navýší kapacitu... Hm... takhle jsem čekal 11 měsíců.
Jak autor zmínil... 21. století... oj, oj...
Nicméně, popis nastavení služby mi přišel s předstihem asi 14 dní. A konfigurace routeru nebyla vůbec složitá, jen upravení přihlašovacích údajů a 2 DNS serverů.