xDSL je parodie normálního Internetu v dnešní době. Kdo někdy zažil normální symetrické vysokorychlostní připojení, tak nikdy nemůže brát xDSL za "plnohodnotný internet" - zvlášť u firem!
No jen si zkuste na xDSL na jednom PC něco plnou rychlostí stahovat a na druhém uploadovat třeba 200MB nascannovaných dokumentů. GOOD LUCK!
Jenže O2 se nechce investovat do výstavby nové infrastruktury a tak stále udržují při životě něco, co už se má používat jenom tam, kde to opravdu jinak nelze - např. vesnice v horách.
A co se týče té PARODIE na VoIP!!! Základní paušál s DPH 276,- Kč/číslo jenom za to, že to máte! To se asi zbláznili!!! Všichni osatní VoIP operátoři mají paušál nebo minimální plnění za číslo 1-20Kč měsíčně... A ty ceny! 4,67 na mobil a dokonce i na vlastní!! Tak to je taky masakrálně nejdražší VoIP v ČR.
Ve firmě mám několik VoIP čísel, ale všechny mám v podstatě hlavně pro příchozí hovory - za každé platím jenom 1,- Kč měsíčně, takže zadarmo... O2 to má "jenom" 276x dražší :-D
Takže myslím, že VoIP od O2 mají firmy jenom proto, že:
1) O2 docela "tají", že se jedná o VoIP (respektive sami Vám to neřeknou, když se nezeptáte)
2) Firmy, které to mají, neznají ostatní VoIP operátory a jejich ceny, protože ostatní VoIP operátoři nemají obrovské reklamy v TV, billboardy atd.
Ne, to není nejdražší VoIP v ČR. Jukněte na http://www.upc.cz/telefon/
Všechny tarify s měsíčním paušálem (volné minuty nelze využít pro volání na mobily), na mobily 4,91 Kč za minutu a to i v nejvyšším tarifu. S účtováním po minutách! A lidi to stejně kupují...
Pro srovnání - s úplně srovnatelným VoIP od ipvox volám za 1,56 Kč s DPH, účtováno po vteřinách od první vteřiny.
Lidi to kupují, neb se jim to vyplatí. :-) Doma jsme od 802.VOX přešli na UPC Telefon (tarif Kredit 50) a měsíční náklady na volání nám klesly na zmiňovaných 50 Kč...
Při srovnávání s "klasickým" VoIP nesmíte zapomínat na jeden klíčový aspekt, kterým je garance kvality. Pokud mi nebude řádně fungovat UPC Telefon, tak mohu otravovat UPC tak dlouho, dokud jej neuvedou do použitelného stavu (nebo jim tuto službu mohu omlátit o hlavu), jestliže mi pořádně nefunguje IPVOX (s čímž se již několik měsíců potýkám v kanceláři), tak si mohu stěžovat maximálně v lampárně na Hlavním nádraží, neboť dle technické podpory IPVOXu je u nich vše v pořádku, problém musí být na lince či v zařízení, přičemž výrobce i dodavatel zařízení (Siemens Gigaset A580 IP) samozřejmě tvrdí, že zařízení je na 100% v pořádku, a to samé vám řekne i poskytovatel konektivity... Jeden z nich nemá pravdu, jenže normální člověk potřebuje telefon k telefonování, nikoliv na testování svých IT detektivních schopností... Proto jsme u (pra)rodičů raději zřídili UPC Telefon -- dvě tři desetikoruny měsíčně navíc oproti super-low-cost VoIP i chudí důchodci unesou, volání v rámci sítě máme zadarmo a starosti žádné...
OPRAVA: "Lidé si to kupují, protože si MYSLÍ, že se jim to vyplatí!" Ale skutečnost je samozřejmě jiná... Stejně jako v bance uzavřou smlouvu a smějí se nízkým sankčním poplatkům 0,05% denně.
Jenže nechápou, že tohle "malinké čísílko a slůvko" je v podstatě matematická geometrická řada s funkcí značně podobnou faktoriálu a stačí, aby půl roku neplatili a tohle "pidičísílko" naroste do takových rozměrů, že spolkne danou věc, ručení a ještě zbydou obrovské dluhy.
Právě proto, aby jste měl KVALITU, existují specializované firmy, které k Vám přijedou do kanceláře a VoIP Vám nakonfigurují - ale ne na každém HW, ale řeknou Vám - "je potřeba takový router, takováhle VoIP brána a takovéhle připojení..."
Když pak něco neunguje, můžete se obracet právě na tuto firmu. A je to OBROVSKA VYHODA!
Protože zatímco UPC Vám nabídne jenom produkty UPC, tak taková firma Vám dokáže zajistit a zprovoznit jakýkoliv produkt na světě!
Jestliže Vám to několik měsíců nefunguje, tak je chyba jednoznačně v konfiguraci - nebo hardwarové konfiguraci. Vím, že zvlášťě AžDSL modemy dodávané O2 (ZyXEL + Huawei) mají slaboučké procesory a jednoduše nezvládají routovat provoz + uplatňovat QoS a když člověk Internet opravdu používá jako Internet (a ne jenom web + e-mail na jednom PC), tak se tyto bazmeky velice rychle dostanou na vytížení svého CPU 100% a pak buď tuhnou nebo jednoduše nedělají nějakou funkci, protože ji už nezvládají.
Zrovna s Ipvoxem jsem nikdy neměl problém. Používám jedno číslo doma (na ipvox je registrovaný server s asteriskem v hostingovém centru a na ten asterisk mám z domu registrovaný Snom 190), připojený jsem přes UPC. Druhé číslo používám v práci (telefon Cisco 7940 se SIP fw registrovaný přímo na IPVOX), připojený jsem přes Wifi. Kolega používá ipvox z Linksysu SPA942, připojený je přes Wifi a taky OK. Ještě používám z jiného asterisku 802.cz a tam taky nejsou problémy.
> Zrovna s Ipvoxem jsem nikdy neměl problém.
Ano, kolega má IPVOX doma a rovněž je zcela spokojen. Rozhodně jsem netvrdil a netvrdím, že IPVOX je špatný (či horší než jiní VoIP operátoři), pouze jsem chtěl poukázat na problém, který může nastat, jestliže mám zvlášť VoIP službu, zařízení a konektivitu. Pokud bychom používali VoIP od firmy XYZ, reakce jejich technické podpory by patrně byla velice podobná, byť třeba o něco méně arogantní, což však na (ne)vyřešení problému nemá vliv...
> "Lidé si to kupují, protože si MYSLÍ, že se jim to vyplatí!"
> Ale skutečnost je samozřejmě jiná...
Skutečnost je ta, že naše aktuální náklady na UPC Telefon jsou 50 Kč měsíčně, přičemž předtím (802.VOX) byly v průměru cca 80 Kč měsíčně; vstupní náklady 3 Kč (3x 1 Kč -- UPC Telefon máme na třech místech). Pokud bychom z 802.VOX přešli na IPVOX či jiného low-cost VoIP operátora, měsíční náklady by byly nižší tak o deset dvacet korun, vstupní náklady řádově jeden až dva tisíce (2x VoIP telefon/brána) + nutnost řešit konfiguraci a případné problémy.
> existují specializované firmy, které k Vám přijedou do kanceláře
> a VoIP Vám nakonfigurují
Můžete prosím poslat konkrétní odkaz/kontakt, nejlépe včetně ceníku? Díky.
> Jestliže Vám to několik měsíců nefunguje, tak je chyba
> jednoznačně v konfiguraci - nebo hardwarové konfiguraci.
Já to po x hodinách strávených řešením problému tak jednoznačně nevidím, což však na podstatě věci nic nemění -- pokud použiji UPC Telefon (či jinou VoIP službu dodávanou s nějakou garancí), tak sice zaplatím o něco více, ale podobné problémy řešit nemusím.
V žádném případě neagituji pro UPC Telefon, ať si každý používá, co jemu přijde nejlepší, pouze mi přijde zbytečné označovat ty uživatele, kteří se dobrovolně rozhodli platit o pár korun více za (subjektivně?) vyšší komfort na nemyslící trubky, kteří si to neumí spočítat...
ten pausal za hlas je citelny, kdyz mas solo jen sluzbu telefonni linky bez netu. Jinak k netu se da ukecat na par kacek ale i tak, kdo si dneska vezme hlas od O2 pres pevnou ? Duchodci, lidi v horach nebo utopenych obcich, kde hapruje mobilni pokryti... firmy rozum vesmes dostavaji a masivne prechazeji k nejakemu VoIP operatorovi...jde to ale pomalu...
ono se lip omyla, ze me staci to malo od kysliku, nez se snazit sehnat aspon nejake info o jinem realnem reseni...
co se volani z VoIP nebo pevne O2 tyce, tak vse je jen o tom, kdo kolik akceptuje. 4 nebo 3 nebo nedejboze 2,50kc na mobil je vydridustvi. pod 2kc je to uz super ;o) a i to se da dnes sehnat bez pausalu. Jenze lide se nepidi, lide hniji na necem zazitem...do te doby bude vyhravat drazsi volani pres ten potentovany drat od O2...
na zaver perlicka, jsou i jedinci, co si drzi doma pevnou a net od O2 a na to si nasackuji VoIP :o))) tady uz zustava rozum stat oc se vlastne dotycny snazi...
Na klasických (analogových) hlasových službách přes pevnou linku si Telefónica zvolila tarifikaci 120 + 60, což jinde taky nemá obdoby. Navíc volné minuty (300, 800, neomezeně) měla "ošetřena tak, že po 30 minutách hovoru se 31. minuta a další minuty už nebudou počítat do volných minut, ačkoliv jste ještě ty volné minuty měli. Spousta lidí tohle nevěděla, protože to na lince péče o zákazníky nikdo neřekl a na svých webových stránkách to měla Telefónica MALÝM PÍSMEM, takže se pak lidé divili, když jim přišla faktura.
Pán je od Ouvej tů tů? Úroveň příspěvku by tomu napovídala. Nebo snad umíte svůj hovor utnout s nanosekundovou přesností? Ale s tím závěrem máte, i když zřejmě nechtíc, naprostou pravdu. Bohužel, pokud nemáte dobře vybraného VoIP operátora, můžete na bezpaušálové telefonování a čistě sekundovou tarifikaci, navíc za ceny z r. 1980, klidně zapomenout.
No tak ja jsem take teda jeden jedinec co ma doma pevnou a VDSL a na tom mam Voip branu s dalsim cislem. No a co? Co je na tom divnyho. Platim za hlas 300 volnych minut a 16Mbit Internet 500Kc mesicne. Bydlim na malem meste kde nic lepsiho neni. Wifi poskytovatele jsou o rad cenove mnohem vyssi. Nehlede na mizernou kvalitu pokryti, oslovil jsem dve firmy a kazda se kroutila ze jsme proste na spatnem miste. Dalsi vec je, ze pevna linka je stale 100% spolehliva, nikdy se me nestalo, ze bych se nedovolal, coz se o Voip neda rict. Pres Voip volam denne a tak to mohu posoudit. Proste pevna je jistota. ADSL ci VDSL je proste stale nejdostupnejsi pripojeni a to nejen u nas ale vsude ve svete. Nechapu proc se porad o tom mele jak je to spatne a melo by to byt jinak. Pro mne je O2 pripojeni jedina alternativa, je funkcni, v mem miste bydliste spolehliva a levna!
Já bych cokoli od Telekomiky nechtěl ani zadarmo! VoIP mám od Mikrotechu a naprostá spokojenost. Doma VoIP telefon na LAN síti, VoIP klient na to samé číslo v notebooku, takže volám všude, kde se připojím k internetu a za rok provozu prokecané necelé tři stovky! A to běžně volám na mobily na Slovensko. Do Austráli kámošovi, který si zřídil VoIP od stejného poskytovatele, zcela zdarma, protože je to volání v rámci sítě. A za samotný internet ( garantovaných 20/20 Mbit) neplatím také nic.
Když nejste klientem Ouvej tů tů a jiných podobných zlodějů, může být pohádka klidně realitou. Účet za internet platím tak, že jsem si nechal dát do bytu AP. Takže: připojení po LAN z centrálního serveru (100 Mb/s), v bytě router a za ním počítač, VoIP telefonní přístroj a AP pro byty kolem. Výsledkem je konektivita, která v praxi pod 20 Mb/s nikdy neklesne, pingy do 3 ms a připojení v obou směrech stejně rychlé, necenzurované a nešmírované. (Za routerem je, kromě mne ještě AP a na něm dalších X počítačů s dynamickými IP).
Já se tomuto vývoji v žádném případě nedivím. Telefńoca naslibuje novým zákazníkům cokoliv a pak to v 99 % nesplní. Pracovníci a pracovnice linek péče o zákazníky a linky technické podpory taky nevykazují žádnou kvalitu a ve většině případů ani nevědí o so jde a co mají dělat. VDSL je v zahraničí v provozu již několik let a to za mnohem příznivější cenu, než tady u nás v ČR. Navíc je potřeba brát v úvahu i to, že v zahraničí se mnohdy nabízí VDSL jako symetrické připojení, používá se tak zvaných předsunutých DSLAMů, to znamená, že DSLAM je nainstalován někde na traťovém nebo uličním rozvaděči rozvaděči, které se nacházejí mezi ústřednou a koncovým zákazníkem a to u nás v žádném případě není. Navíc v zahraničí je přece jenom poněkud kvalitnější místní metalické vedení, větší průměr vodičů symetrického páru a tohle všechno má vliv na možné nastavení rychlosti u koncového uživatele. Navíc dlouho Telefónica nabízela ADSL jen s hlasovými službami, které nikdo nevyužíval a bylo to jen o okrádání lidí. A ty celkové ceny... Hrůza... A v dnešní době, kdy čím dál tím více lidíé potřebuje co největší rychlost na vzestupném směru, tak Telefńoca nabízí 16/1 MBit/s, což je výsměch. Nelze nepřipomenout i častou poruchovost, ztrátu synchronizace mezi routerem na straně uživatele a DSLAMem na straně ústředny a neschopnost tohle řešit ze strany Telefónicy. A co se týče VoIP, tak Telefónica je jedna z nejdražších firem, které tohle nabízejí, to opravdu nemá obdoby.
"Telefńoca naslibuje novým zákazníkům cokoliv a pak to v 99 % nesplní. Pracovníci a pracovnice linek péče o zákazníky a linky technické podpory taky nevykazují žádnou kvalitu a ve většině případů ani nevědí o so jde a co mají dělat. " Přesně má zkušenost - uzavřeli se mnou smlouvu na VDSL a pak zjistili, že u mne nelze zřídit. Proč ne, to už mi nebyl nikdo schopen říct. Zato dělali neuvěřitelné obstrukce, když jsem se rozhodl smlouvu na službu, kterou nemohli poskytnout, ukončit.
Ještě upřesním - smlouvu uzavřeli na pobočce, ale když jsem jí tam šel zrušit, tak mi sdělili, že se tímto nezabývají a lze to jen telefonicky. Telefonicky jsem byl několikrát přepojen a čelil hned několika výslechům, proč chci skončit. Když jsem vysvětloval, že mi prostě neposkytují z neznámých důvodů službu, na kterou mám smlouvu, nabízeli mi různé báječné alternativy, o které jsem nestál, typu mobilní internet apod. Nakonec se mi podařilo dosáhnout toho, že mi poslali dopis s kódem pro ukončení služby, kde je napsáno, že mám volat na informační linku - zatím jsem tam nevolal, ale očekávám další sérii výslechů a přemlouvání. Méně asertivní jedinec, co neumí říkat pořád dokola ne, by u nich asi zůstal chtě nechtě nadosmrti.
moje zkusenost z minuleho tydne je opacna. zavolal jsem na infolinku ze mam zajem o vdsl, zkotroloval cislo, vybral sem si tarif a bylo mi receno ze do 5 dnu vse bude hotove a bez vypadku. druhy den rano prisel modem a v poledne prepli sluzbu. vse funguje jak ma a to vse do 24h od zavolani na infolinku. ja si stezovat tedy nemohu, kdyby takto fungovaly firmy v cr bezne byl bych stastny clovek.
Já jsem si nechal u operátora hned po přenesení čísla, (čím dřív, tím líp), zablokovat veškeré ,,obchodní nabídky" Opové totiž (což jsem zjistil až v samoobsluze T-mobile), zasílají, samozřejmě za úplatek, reklamním agenturám vaše údaje, t. j. u tarifů číslo a jméno, event. firmu, u anonymních předplacenek informaci, že číslo je aktivní. Jediný způsob, jak se tomu vyhnout je, zakázat opovi, nejlépe písemně, aby vaše data těmto agenturám dodal. Jenže se to musí stihnout ideálně ještě před aktivací SIMky, dodatečně to není moc účinné.
Při výpovědi smlouvy je lepší postupovat poněkud jinak. Napsat dopis, kde uvedu, že vypovídám smlouvu a poslat to doporučeně i s dodejkou na jejich adresu na Praze 4. Dodejka se vrátí zpět, kde bude datum převzetí a od tohoto dne běží výpovědní lhůta. Oni mezitím pošlou ten svůj kód a pak se deaktivuje. Pokud budou chtít přemlouvat nebo řeknou, že to zrovna nešlo, tak pořád mám tu dodejku a podací lístek jako důkaz. Ani si nejsem zcelka jistý tím, jestli to musí jít přes ten jejich kód, zákon o ničem takovém nehovoří a naopak píše, jak se dává výpověď a ať už jsou jejich všeobecné podmínky jakékoliv, nesmí být v rozporu se zákony a pokud jsou, tak to rozhodně neznamená, že se tím člověk musí řídit.
A pokud je ve smlouvě něco, co nedodrží, pak je možné vypovědět smlouvu ihned ode dne předání dopisu a klidně se hádat o vrácení již zaplacených peněz a obrátit se na ČTU.
No, já zrušil pevnou linku hladce a postup Telecomu byl seriózní. Zavolal jsem na 800123456, sdělil, o co mi jde a dáma mi řekla, že se mi do tří dnů ozvou. Ozvali se a učinili nabídku, kterou jsem neakceptoval - sice nabízeli spoustu volných minut, ale paušál (300 Kč) byl podle mne pořád vysoký. Takže poštou přišel kód a bylo to.
Já jsem (to už je dávno) stáhl z www stránek tehdejšího Telecomu formulář, ten vyplnil a donesl na poštu i s telefonem. Když jsem se vrátil domů, odmontoval jsem zásuvku a ustřihl dráty. To bylo v r. 2002 a od té doby mi tele cokoli může být ukradeno (Ale telecí mám rád pořád).
No ted kdyz uz to nezachranil ani masivni marketing snad dojde konecne na zlepseni kvality technologie. Ze pro mistni telefonicu neni vubec dulezite jake jsou technologicke nebo cenove trendy v zahranici je myslim vetsine lidi jasne od doby, kdy jeste pod hlavickou Ceskeho telecomu vytahli masivni reklamni masaz s novou, prevratnou technologii "rychleho internetu" pomoci technologie ISDN.Ta uz byla ve svete davno pase protoze ji nahradila ADSL. U nas se to vytahlo jako posledni technologicky vystrik - za zrizeni linky 5000,- a o tarifech ani nemluvim. Ve chvili, kdy si lidi prestavaji nechat chcat na hlavu se pak konecne zacne premyslet, jestli teda uz neco zainvestujem do progresu. Snad nastava ten cas...
Na ISDN si dobre vzpominam, ale poklesy trzeb O2 o kterych se clanek zminuje se bude tykat i ostatnich operatoru. Pujde o trend ktery se jen tak nezastavi, dokud nezmizne nenazrana a zlodejska vlada ktera nam vladne ted tak lidi proste nebudou mit penize na zbytne veci. Mnoho lidi odhlasuje kabelovky a omezuje volani a bude hur!
to, co mi kabelovka nabízí za peníze, chytám na kus drátu, nebo bezplatný satelit, zdarma a mnohem kvalitněji. Mobil sice mám, ale 300 Kč kredit mi na celý rok bohatě vystačí, protože ho používám jen na příchozí hovory a jen když jsem na chatě, jinak VoIP (910 ... ...) a Skype. A internet mám zadarmo. VoIP klient v NB mi umožňuje obejít se bez roamingu, ten mám ostatně operátorem bloknutý, takže můj ,,chytrý" mobil (pouze hlas a SMS, všechno ostatní zakázané) se umí připojit pouze na vlastní síť. A za VoIP jsem za loňský rok zaplatil ,,astronomickou" částku 389 Kč. Bohužel, kdo nemá o telekomunikacích přehled, tak na takto levné řešení nedosáhne a reklamní masáže přesně o takovýchto možnostech nejsou. Čili stále platí, to, co platilo za bolševika: Když chceš něco kvalitního a levného, musíš si to udělat sám!
Doufáte marně. Dokud ty plastové, vazelínou natlakované kabely samy od sebe neshnijí stářím, nic se nezmění. (A faktická životnost toho, co se položilo v 90. letech je minimálně 80 let.) Aby se začala pokládat optika, musela by metalická síť být vytížena alespoň z 80%, což je v ČR naprosto nereálné. Takže dokud nezačnou ekonomové poslouchat techniky (což absolutně nehrozí), nic se k lepšímu nezmění. Ekonom totiž řekne: Proč pokládat optiku, když metalika je vytížena na 20% a zájem o naše služby nestoupá?
Tohle prostě není pravda. Neexistuje žádné doporučení, které by říkalo, že místní metalická vedení musí být vytížená alespoň na 80%, ono to totiž ani není dost dobře možné, protože už při 50% digitálního vytížení místního metalického kabelu dochází k vysoké úrovni rušení, což znamená, že se musí všem snižovat rychlosti a nezáleží na tom, jak daleko je účastník od DSLAMu. To jsou klasické poznatky informační propustnosti účastnických přípojek a vyplývá to i ze spektrálních charakteristik systémů v přístupové síti.
Nicméně na druhou stranu je svatá pravda, že Telefónica jen tak optiku pokládat nebude, to je ani nenapadne, naopak dál budou ždímat zákazníky.
Takové doporučení sice oficiálně opravdu neexistuje, ale Telekomika se chová stejně, jako kdyby existovalo a bylo narosto svaté a neprůstřelné. Oni totiž stále žijí v tom, že jsou telefonní společnost a tudíž musí poskytovat v první řadě klasický telefon po drátech; co na tom, že o tuto službu už dávno skoro nikdo nestojí? My to máme v popisu práce, tak to prostě budeme dělat jako hlavní a to ostatní jako přívažek, viz ,,chytré a výhodné balíčky". Ještě štěstí, že telefonovat už se dá i bez nich!
Český Telecom byl kapitolou sám pro sebe, ale Telefónica je na tom stejně. Od 1. 7. 1997 začal tehdejší Telecom nabízet "převratnou" technologii euroISDN, ale v zahraničí už v té době opravdu, to mohu potvrdit, běželo ADSL a tady u nás v ČR se přišlo s ADSL až někdy snad v roce 2004 nebo 2005 a to s "převratnou" rychlostí 512 kbit/s.