Hlavní navigace

Názor k článku Přinášíme vám účet, ze kterého se posadíte na zadek (2.) od J.S. - „Lidičky bacha!“ aneb „Rychlé vystřízlivění po drahé zkušenosti...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 22. 10. 2004 21:29

    J.S. (neregistrovaný)
    „Lidičky bacha!“ aneb „Rychlé vystřízlivění po drahé zkušenosti s Českým Telecomem“.

    Taky jsem patřil mezi ty spousty nadšenců internetu, kteří se z nedostatku jiné cenově a místně přijatelné příležitosti připojovali k této síti prostřednictvím DIAL-UP Českého Telecomu s tarifem Internet 2002. Stejně jako Vy jsem byl též naivně přesvědčen, že pokud budu mít počítač přiměřeně zabezpečen, nehrozí mi horentní vyúčtování za telekomunikační služby, o kterých jsem mnohé četl. Přesně v duchu doporučení Českého Telecomu jsem měl instalován a aktivní Optim Access Dial, který ani Vám samotným bez deaktivace nedovolí jakoukoli změnu dial-up připojení. Taky jsem měl aktivní a aktualizovaný antivirový program a zapnutý firewall. Jistě již z tohoto textu tušíte, že jsem se nakonec i já dočkal nemilého „překvapení“ v podobě několikatisícového účtu za telekomunikační služby. Jistou kuriozitou mého případu je, že jsem v daném měsící, za který jsem obdržel toto vyúčtování, vůbec vědomě služby Českého Telecomu nepoužil!!! Tedy netelefonoval jsem ani vteřinu ani jsem se nepřipojil prostřednictvím dial-up (volný). Takže mé vyúčtování vypadalo takto: telefon 0 minut, internet v tarifu 2002 – 0 minut využito, 780 minut nevyužito, ovšem přibyla ta „kouzelná“ položka „datové služby se zvl. tarifem“. Jak se to stalo? I když jsem si zařídil rychlé bezdrátové připojení k internetu, nechal jsem telefon zapojen přes modem (co kdyby nové připojení třeba přechodně nešlo?). A toto se mi stalo osudným. Cosi se jaksi samo připojilo, aniž bych musel zadat heslo a aktivovat připojení dial-up na číslo 976 701 137, cena připojení cca 60,- Kč za minutu, což je bratru přes 4.000,- Kč za hodinu …. no nechci být příliš konkrétní. S nadějí, že tento případ je evidentním výsledkem podvodu kohosi jsem vyúčtování reklamoval. Přeci jsem telefonní linku nepoužíval, nikam se připojit nechtěl a vědomě nepřipojil, nebyl jsem nijak upozorněn, že dochází k připojení dial-up ve zvláštním tarifu. Český Telecom, přestože takových reklamací právě s tímto číslem eviduje podle vlastního přiznání nejméně stovky, neshledal moji reklamaci oprávněnou. Vždyť mi přeci služby poskytl a upozornil mne na rizika připojení dial-up předem na svých internetových stránkách, že ano …. ale!

    Všimli jste si někdy, že Vás nikdy ČT neupozornil na nebezpečí tzv. podvodných připojení v rámci různých zasílaných informací a reklam v souvislosti s doručením pravidelného měsíčního vyúčtování nebo přímo v tomto vyúčtování? Proč asi? Všimli jste si, že informace o nebezpečí, že zaplatíte za měsíc bez své viny za „služby“ ČT tisíce, popř. desítky až stovky tisíc Kč navíc, jsou jaksi objevitelné jen při pečlivé prohlídce www stránek ČT? Postřehli jste někde jasné upozornění, že reklamace na takové vyúčtování je vždy hodnocena jako neoprávněná? Není Vám divné, že ČT není divné, že spousty chudáků, který platí měsíčně za 13 hodin připojení kolem 400,- Kč, se naráz velkoryse připojují za 46.800,- za 13 hodin a ještě to drze a samozřejmě neoprávněně reklamují? Napadlo Vás, že na podvodných připojeních vlastně ČT nehorázně vydělává? Tedy namísto 18,- Kč za hodinu, při uvažovaném a jím přiznávaném 5-10% podílu na zprostředkování připojení na Vás vydělá za tutéž hodinu 200,- až 400,- Kč, a to už přece stojí za to. Proč by se pak vedoucí pracovníci ČT měli zabývat otázkami, jestli se ČT náhodou nepodílí takto na trestné činnosti kohosi, kdo je jim zřejmě znám (formou pomoci podle § 10 odst. 1 písm. c/ trestního zákona)? Že by stačilo snadné opatření v podobě aktivace služeb se zvl. tarifem pouze na přání zákazníka? Máte pravdu, ale to by tedy ČT moc nevyděl a riziko podvodů by přešlo na něj. Je mi z takové obchodní politiky špatně. Jaké z toho plyne poučení? ČT radí, ať si připlatíte za zrušení zvl. datových služeb. Vidím to jinak. Dnes, kdy se nabízí spousta jiných možností bezpečnějšího připojení k internetu za mnohonásobně výhodnějších podmínek (z hlediska poměru cena-rozsah služeb) a kdy jsou i jiné zajímavé alternativy telefonování než pevná linka ČT, si každý může vybrat sám. Pokud ovšem nejste naivní hlupáci jako jsem byl já, kteří si myslí, že Vám se to prostě nemůže stát. Až Vám přijde účet za telefon s nějakou horentní částkou, v klidu ji zaplaťte, nerozčilujte se, je to naprosto zbytečné. Ujišťuji Vás, že rychle získáte na tento problém úplně jiný náhled, jak se to stalo mně …
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).