No ta pravdepodobnost je spis jedna ku deseti milionum, ale to je jedno :)
Rozhodne by to bylo dobre reseni a konecne by snad ubyly pripady podvodnych presmerovani...
Bohuzel u CTc se toho asi nikdy nedockame :/
pokud musíte používat připojení přes tel. linku nebo ISDN linku, tak si to nechte za těch 60 Kč jednorázových zablokovat, týden po požádání si to zablokování vyzkoušejte vytočením 976 mělo by to dát hlásku nemáte oprávnění..., v opačném případě žádost urgujte !!! Ale pozor zřídka se to stává i do mezinárodního směru, ale zablokování tohohle se platí paušálně měsíčně, něco okolo 50 Kč.
Na nějaké pitomé ochranné prográmky se vykašlete, protože podvodníci budou stejně o krok napřed !!!
Jinak díky za sponzoring a neutíkejte jinam !!!
A HLAVNE A PREDEVSIM se pouze jedna o to s jakym nastavenim bude linka inicializovana (to telecom nestoji ani halir navic).
Vzdyt by nikdo nemel nic proti tomu, kdyby byly tyto sluzby defaultne zablokovany a za 60 kc (uz je to jisty administrativni a technicky ukon) by byly na zadost ucastnika zprovozneny.
JENZE.....
Telecom sice troubi do sveta boj proti okradani, ovsem sam na nem profituje, takze si tady muzeme vymyslet miliony jakkoliv funkcnich reseni a zcela jiste si Telekomunisti najdou nejaky duvod proc to nejde....
Jedine snad regulator muze neco vyresit (ovsem je otazka zda chce).
Objevi se dialery, ktere zakaznika o to heslo pozadaji a on jim ho rekne (podle vzoru "objevi se viry v zasifrovanych ZIP souborech a heslem, ktere musi uzivatel z emailu opsat, aby se virus mohl vybalit a aktivovat") ... ;-(
Ad Hospoda vs. Antispam - antispam nepodleha zadne regulaci, zatimco pohostinstvi ano - je to vazana zivnost a je treba splnit radu pravidel. Mimo jine je tam prave o te toalete, takze pokud budu host restaurace a kdokoli po mne bude chtit penize za toaletu, bude mit co delat s COI, verte, ze na to obchodnici casto slysi... Jedina vyjimka z vyse uvedeneho pravidla jsou tzv. fast-foody, tak skutecne toaleta byt nemusi vubec. Jste si jist, ze vyse zminene restaurace nepatri do "kategorie" fast-food (pomerne jasne specifikovanou na patricnem miste)
Přemýšlejte trochu, zavedl Český Telecom v posledníc dvou letech nějakou službu, která by byla dle AO (L.N.) v pořádku?
Dokonce i taková trivialita, jako je e-účet, měla problémy. Zde dokonce byly podány stížnosti dvě, jedna na to, že je to příliš drahé a mělo by to být zdarma (přesněji: detailní elektronický účet by neměl být dražší než souhrnný účet), druhá na to, že je to příliš levné (elektronický detailní účet by měl být dražší, nebo stejně drahý jako papírový a mělo by se o něj i stejným způsobem žádat).
Zde naštěstí nebyl ani na jednu z připomínek brán zřetel.
Boze, jake zase krizovy financovani? Predpokladam, ze tato trivialni sluzba by mela byt zadarmo v ramci (nemaleho) mesicniho pausalu, stejne jako je tomu u mobilnich operatoru, ktere taky nikdo z zadneho krizoveho financovani neobvinuje. Ach jo...
"Uchylujete se k demagogii." - toto souvětí používá namísto první věty každý demagog, včetně Vás, pane AO.
Víte moc dobře, že když zavede Český Telecom blokování linek zdarma, budete první (jakožto zástupce operátora A), kdo bude proti tomu bojovat a obviňovat Český Telecom z monopolních praktik, protože tímto opatřením bude náklady spojené s blokováním a konfigurací linek křížově hradit z výnosů z jiných služeb a zároveň toto opatření bude způsobovat omezování ostatních operátorů, tedy i Ladislava N..
Pokud jsem spravne koukal, autor nic neuverejnil. Autor dal odkazy na dokumenty, ktere nekdo jiny uverenil. Takze doporucuju obratit se na dotycne organizace :-)
Ano a nejspis zamestnanec Telecomu, ale jinak v demokracii ma kazdy pravo na svuj nazor, teda pokud nepropaguje terorismus, komunismus, fasismus, CTc ...
Ano, treba se to povede... napr. u sestimistneho hesla je pravdepodobnost jedna ku milionu. A proto bych to vubec nezavadel a radsi zakazniky nechranil nijak, to je prece lepsi, ne? Me uz takhle opozice vuci jakemukoliv rozumnemu navrhu opravdu unavuje. Podobnych sluzeb pristupnych pres telefon a zabezpecenych ciselnym heslem existuje bezpocet, ale tady to zrejme proste nejde, protoze bagr. Ta debata uz me nebavi.
Co se vám na tom zdá nepochopitelného? Aniž bych chtěl příliš zobecňovat, domnívám se, že většina lidí, kteří sami nedokáží svůj systém dostatečně zabezpečit, má tendenci volit jednoduchá, snadno zapamatovatelná hesla nebo hesla, která je možné nějakým způsobem odvodit (a potřebné indicie k tomu se mohou v počítači nacházet), případně si je někam zapsat - například do textového souboru.
A pokud by to byla náhodně vygenerovaná hesla, přidělená operátorem, tak to při každém spuštění několikrát zkusí, třeba se to občas povede.
Předpokládám, že se pořád bavíme o _podvodných_ dialerech, od kterých se dá očekávat ledasjaký podraz. (Přestože si myslím, že většina dialerů, které se nacházejí na webových stránkách pro dospělé, podvodné nejsou a přepojení si nechají od uživatele odsouhlasit. Ale osobní zkušenost s tím nemám, ne že bych na takových stránkách nikdy nebyl, ale mozilla pod linuxem se vždy ptá, co že má s tím souborem typu application/octet-stream udělat.)
Podle vyrocni zpravy za rok 2003 cinila cista ztrata CTc 1,780 mld. Kc (1,161 mld. Kc podle ceskych ucetnich standardu). Za rok 2002 byl cisty zisk 4,276 mld. Kc, za rok 2001 to bylo 6,072 mld. Kc. Ale i o ztrate se da po urcitou dobu tvrdit, ze je to vlastne zisk (viz kauza Enron ad.) - jen to jaksi vede do pekel. :-))) Tolik asi o uspesnem smerovani CTc pod vedenim p. Berdara.
Me by se spis libilo, kdyby ten co ma takovou smlouvu s provozovatelem linky mel takove moznosti, ze by mohl provolanou provizi neproplatit v pripade ze inkasujici subjekt nesplnil nejake podminky. Napriklad kdyby se nasel prvni dialer s jeho pristupovym cislem, pripadne jina zcela zautomatizovana metoda jak na toto cislo volat. Pak by vzdy kdyz si nekdo poda reklamaci, byla tato kladne vyrizena. Problem je ze by na tu jednotnou "smlouvu" museli pristoupit vsichni operatori, aby vsichni tady ti poskytovatele obsahu neodesli k jednomu z tech neposlusnych. Na tom se ale nikdy opove nedomluvi, protoze pak by treba Aliatelu velmi klesly vynosy.. ;-)
Nevím, zda je to technicky možné, ale: pokud by to tak začalo fungovat, jak dlouho bude trvat, než se objeví dialery, které vhodnou posloupností tónů frekvenční volby vytáčení linek se zvláštním tarifem povolí, když na straně operátora bude "plechová huba"?
Někde jsem četl moudrou úvahu, že každý, kdo někdy v životě telefonoval, se cítí být odborníkem na Telecom. Koukám, že na XxX to sedí přesně :-)
Berdár ČTc nepřivedl do hluboké ztráty. Jednak se to nedá za rok dost dobře stihnout a jednak se jednalo o ztrátu účetní, nikoliv finanční. Doporučuji se pro srovnání podívat na hospodaření jiných pevných operátorů, např. Aliatelu (viz např. týdeník Euro č. 26, str. 32). Mimochodem, právě Aliatel je onen operátor, jehož jméno Peterka ve svém článku tak úzkostlivě tají.
O hlubokém ekonomickém povědomí pana XxX svědčí i slova o vytunelování Eurotelu. Pokud si XxX nevšiml, většina společností v tomto státě podniká za účelem zisku a nechápu, proč by Telecom jakožto majitel Eurotelu nemohl vykonávat jedno ze základních vlastnických práv - inkasovat zisk.
Hospody kde vybiraji penize za toaletu se vyskytuji, ale velmi vyjimecne, znam dve. Spojeni monopolni hospoda jsem pouzil stejne absurdne jako nekdo mononopolni telecom. Pokud je monopolni telecom, je monopolni skoro vse. Moje matka musi jezdit CSAD Vyskov, protoze do Ruprechtova zadny jiny dopravce nejezdi, musi chodit k monopolnimu pekarovi, do monopolni samosky ale ma mobilni telefon od Oskara, takze paradoxne telefonuje pres jineho operatora nez je ten monopolni. :-D
Za antispam jsem si u pana Hlavenky radne priplatil. Mohl bych mu napsat ze by to mel delat zdarma?
Vsiml jste si ze Berdara ani jeho kroky nehajim? Ja do toho totiz nevidim a ten pan mi neni podle toho co jsem slysel sympaticky ani trochu. Kdyz uz nejak argumentuji, tak obecne. Napriklad to ze me pripada vcelku normalni, ze firma ma poplatek 60 Kc za nejakou konfiguraci. Pripadalo by me normalni i kdyby to bylo zdarma.
Ja se jenom bavim jak kazdy kdo to komentuje ma predstavu ze on to umi lip. No a vy taky, ale nemate to hold v popisu prace no, co se da delat, mohl jste vytahnout monopolniho operatora ze sracek. O Valeskim jsem takl cetl. Vy jste o nem taky cetl v priloze Rudeho Prava nebo MF DNES, takze vidim, ze informacni zdroje jsou. Valeski je nejschopnejsi manazer, Zikmund je Liska rysava, Komensky je ucitel narodu, Mahler rozumi hudbe, Grygar je nejlepsi astrolog a Smékal je nejlepsi "internetovy pravnik". V podstate to odpovida titlku, ne -> "Re: jednoduché řešení".
Prominte, ale ja vytvareni ziskovych projektu v CTc nemam v popisu prace, narozdil od pana Berdara a dalsich top manazeru CTc. Pan Berdar misto toho privedl CTc do hluboke ztraty, nasledne vytuneloval zisk z ET a vyhodil jednoho z nejschopnejsich manazeru, kteri v Cesku kdy pusobili. Opravdu obdivuhodna mira kompetentnosti, ze. :-/ Jen tak dal a rychleji ke krachu. Vy budete zrejme zamestnanec vedeni CTc, soude podle vasich "argumentu." :-P
V tom pripade se podivejte zde: http://telecom.jobs.cz a udelejte ziskovy projekt a dostanete 200 000 Kc/mesicne. Jako ostatne vsude - pokud se jedna o dostatecne objemy, coz telco operatori splnuji. Nebo muzete pred bitvama radit co bude ztratove. Za to je ovsem penez min :-D
Uchylujete se k demagogii.
Žádná "monopolní hospoda" neexistuje. Poplatky za toalety se obvykle vybírají pouze ve veřejných toaletách, s restaurací (a poplatky) jsem se nesetkal (což neznamená, že nemusí existovat ani jedna).
Český Eurotelecom vybírá dost vysoké poplatky (za cokoli), aby blokování linek (v zájmu svých zákazníků o to žádajících) mohl provést zdarma.
Srovnejte např. s blokování e-mailových schránek proti SPAMu, možnost filtrů na příchozí poštu (pouze několik povolených adres), antivirová ochrana apod. Tam tyto služby dostanete v rámci mírného paušálu nebo zcela zdarma.
Pokud tak nečiní Český telecom, zneužívá svého postavení na trhu. Ale to už taky nemá smysl opakovat stále dokola.
Lepší je říct:
Vykašlete se na ně, pokuste se sehnat nějakou konkurenční nabídku, ikdyž je zdánlivě nedostupná!
Ne, nemaji. Jinak by nemohli mj. neskutecnym zpusobem mrhat penezi na superztratove produkty, misto co by je investovali do produktu do budoucna perspektivnich. Leda ze byste snad tim "se jim vyplati" myslel "vyplati se spratelene firme, kterou vlastni neci pribuzny nebo znamy". S nekompetentnim Berdarem myslim to, ze ten clovek je naprosto nezpusobily pro vykon sve funkce.
Ono se to opravdu dostalo k analogiim a do casteho stavu diskuzi "kdyby si manazer nekoupil auto, mohl byt na prodejne jeden prodavac navic" a "kdyby neplatili luxusni podnajmy bylo by na tamhle to". S tim nekompetetnim Berdarem, to myslite jako ze to telekomaci nemaji 10x vypocitany... co se vyplati a co ne? Nebo ze reditel ma mentalni problem s touto sluzbou? S tim 12tiletym synem - to vlastne vytykate presne co? Ze se ho zeptal jak se mu "klika na starzone"? Ja nevim zdali bych se choval jako on, ale v tomto pripade bych udelal presne stejne.
Uz jsme se zase dostali k analogiim, do kterych budou ruzni stourove rejpat a rejpat. Rekneme to jinak - reseni blokovani zdarma napr. pres zadani kodu na ustredne, pripadne navrhovany dashboard, to je implementovatelne za zlomek nakladu, ktere CTc vynalozil na jine naprosto zcestne projekty typu SMS z telefonni budky, odesilani faxu a hlasovych zprav z memoboxu ve forme zhuverilych proprietarnich formatu, jez jsou vyuzivane zakazniky v poctu desitek az stovek jednotlivcu, vyhozene prachy na reklamu za ruzne nepouzitelne a nezajimave produkty atd. atd.
Ono by se jen muselo chtit a musel by tam sedet nekdo kompetentni, ne Grossuv znamy Berdar, ktery bez jakekoliv znalosti problematiky ridi Telecom s pomoci rad sveho dvanactileteho syna a vyhazuje nejschopnejsi manazery dcerinne spolecnosti. :-(((
A v té hospodě musíte pít drahý francouzský koňaky, nebo si můžete objednat co chcete? Bez poplatků za objednávku?
Mimochodem, co to je za hospodu, kde po vlastních hostech chtějí poplatky?
požádal bych autora, zda by mohl příště uveřejňovat další dokumenty v nějakém formátu, který není utajený...
více viz http://www.fsf.org/philosophy/no-word-attachments.cs.html
případně v angličtině
http://www.fsf.org/philosophy/no-word-attachments.html
"Nevidím důvod,...mělo být samostatně zpoplatněno" - to se da napsat na cokoli ze? Onehda jsem byl v monopolni hospode a chteli 5 kc za toaletu. Nevidim duvod proc by to melo byt zpoplatneno, mocit se ma zadarmo. Zpoplatneni sluzeb nema zadnou souvistost s tim co vidite.
A mobilni operatori by meli poskytovat mobilni telefon do najmu za 20 Kc, protoze Ctc to s aparaty taky dela. A ten by mel tohleto, protoze tamten tamhleto. Prudite tak i v mlekarne a pekarne? Co by meli mit a co maji v mlekarne v Dlouhe Rybne?
Rozhodovani co je v ci prospech bylo domenou skupiny lidi ke ktere vas radim.
Nevidím důvod, proč by blokování hovorů na určitá předčíslí mělo být samostatně zpoplatněno nemalou měsíční částkou tím spíše, že se jedná o bezpečnostní nastavení ve prospěch uživatele linky.
Mobilní operátor mi s nově aktivovaným číslem také "vnutí" hlasovou schránku coby "past" na peníze těch, kteří mě právě nezastihnou. Ale mám možnost ji s téměř okamžitou platností ZDARMA zrušit a kdykoli zase aktivovat.
Analogie - prohlížeč MS IE - defaultně nastavené (povolené) služby, které znamenají bezpečnostní rizika.
Je to o vztahu monopolního operátora pevných sítí Českého telecomu ke svým zákazníkům. Ať si službu aktivují ti, kdož ji skutečně využívají. A těch je zcela zanedbatelné množství.
Plést do problému "třešničky" a "růžičky" je projev naprosté ignorance k volajícímu zákazníkovi. To bychom se tady pak mohli začít bavit o modrých strakách a dalším ptactvu...
Máte zájem o Internet Express a zatím to nejde?
Narazíte na zajímavý text:
Souhlas se zpracováním osobních údajů
Tímto ve smyslu zákona č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů a o změně některých zákonů v platném znění,
uděluji společnostem ČESKÝ TELECOM, a.s. a Eurotel Praha, spol. s r.o. výslovný souhlas ke zpracování
vlastních osobních údajů (dále jen údaje) v rozsahu, jež jsem uvedl na této www stránce,
za účelem nabízení obchodu anebo služeb.
Tento souhlas uděluji na dobu následujících 2 let.
Jsem si vědom, že poskytnutí údajů je dobrovolné a že souhlas se zpracováním údajů mohu kdykoliv odvolat.
Neudělení souhlasu bude mít za následek zejména nemožnost přímého poskytnutí informací o dostupnosti služby Internet Expres.
Údaje budou jmenovanými společnostmi zpracovávány automatizovaně i manuálně vlastními zaměstnanci,
případně jiným subjektem na základě smlouvy.
Čestně prohlašuji, že mnou poskytnuté údaje jsou pravdivé a přesné a zavazuji se,
že bez zbytečného odkladu oznámím prokazatelně správci údajů případné změny v poskytnutých údajích.
Byl jsem poučen o právu přístupu k vlastním údajům, dále o právu obrátit se na Úřad pro ochranu osobních údajů,
pokud zjistím, že došlo k porušení povinností správce nebo zpracovatele údajů.
Dojde-li k porušení povinností správcem nebo zpracovatelem údajů, mám právo požadovat:
- aby se správce či zpracovatel zdržel takového jednání, odstranil takto vzniklý stav či poskytl
na své náklady omluvu nebo jiné zadostiučinění,
- aby správce či zpracovatel provedl opravu nebo doplnění údajů, tak, aby byly pravdivé a přesné,
- aby osobní údaje byly zablokovány nebo zlikvidovány,
- zaplacení peněžité náhrady, jestliže tím bylo porušeno právo na lidskou důstojnost, osobní čest,
dobrou pověst či právo na ochranu jména.
To povoleni/zakazani nestoji nic, protoze to kazda ustredna umi. Kdyz znate pristupovekody, muzete se pomoci uplne obycejneho modemu pripojit na ustrednu a celou ji prekonfigurovat. Odfiltrovat hovor, ktery zacne 0 nebo 9 neni zadny technicky problem.
Pokud vim, napr v US vas pri prekroceni o jiste % vasi prumerne provolane castky automaticky upozorni operatorka. Vyjde to totiz levneji, nez se pripadne soudit.
Může být provedeno dvěmí způsoby:
1. S obsluhou (zákazník bude dotázán na nějaké informace, které zná jen on sám a na jejich základě bude služba aktivována/deaktivována) - Reálné náklady na opeátorku Callcentra jsou 2-4 Kč za minutu
2. Automaticky (zákazník bude muset pomocí číselníku volit mnoho voleb, zadávat identifikační čísla a podobně), takový hovor bude trvat poměrně dlouho a zákazníkovi nenbídne přijatelný komfort - Instalace automatu také něco stojí (předpokládám tak 0,5-2 miliony za každou novou službu).
U mnohých potom může situace vypadat tak, že si každý den nechají čísla uvolnit, zavolají na svojí oblíbenou televizní soutěž a ihned nechají zase čísla zakázat (má to i pro takové případy být zdarma?)
Pokud ta služba bude zdarma a přitom existují oprávněné náklady, nebude to ostatními operátory (kteří provozují žluté linky, tedy především pro operátora A a N) označeno za promonopolní chování? Ono totiž operátor, od kterého voláte, uživatelům zdarma zakáže využívat služby konkurence, přestože s tím má spojené určité náklady.
Jiste, lepsi je nedelat nic. A chudaci "zakaznici", ono by je to zdrzelo od protelefonovani (desiti)tisicu korun. A co teprve slepi, co se chteli pokochat na internetu obrazky lepych nahych pornohvezd - takova diskriminace, no fuj! :-P
V clanku navrzena opatreni povazuji za dost nevhodna, nebot:
1) dashboard - byl by pravdepodobne hodne komplikovany, aby dost zdrzel vsechny zakazniky a provozovatele linky by meli o to vetsi prijmy.
2) dashboard - je vubec nekde dano, ze tyto linky musi byt pro sluzby, kde na strane zakaznika je zivy clovek? Pokud jsou to cisla pro 'placene datove sluzby', proc by na strane zakaznika nemohl byt nejaky automaticky informacni system?
3) text ve forme obrazku - bezduvodna diskriminace slepych zakazniku?
Třeba takový Kerio Personal Firewall konotroluje tel. číslo dial-up, a jakmile se změní, hned se ptá, jestli je to v pořádku. A to je v podstatě jenom vedlejší funkce firewallu.
"Argument "Měsetonemůžestát" je celkem častý" ---- vy uz nejste asi ani Ruzickar ale spis Tresnickar... vy proste chcete bojovat i za ty lidi, co si reknou: "Měsetonemůžestát"... a co kdyz pojedou do Chorvatska do Basky Vody a nepojisti se a ukradnou jim tam zigulika? Oni si rekli "pojistovat se nebudeme, to nam nic neukradnou".... tak co s nema? Vybereme z dani na novyho zigulika?
Ano, kupodivu je. Argument "Měsetonemůžestát" je celkem častý a 60 korun (+DPH) se člověku platícímu standardně 350 Kč za telefon měsíčně zdá poměrně dost.
Navíc, mobilní operátoři tuto službu mají zdarma a nasavení funguje ihned po odeslání kódu. Nerad bych se mýlil, ale na pevných linkách se to projeví až po nějakém čase.
Popisujete program, ktery muze chranit jen pred dialery, ktere pouzivaji tel. pripojeni site. Tech je ale malo, mnohem casteji dialery vytaceji primo, pristupem na modem pomoci TAPI.
Pomoc ze Slovenska je tedy stejna jako pomoc pomoci OADial, tedy muze pomoci jen za urcitych okolnosti (napr. ve Win95/98 se daji takove antidialery oblafnout na trech programovych radcich). Doporucuji se kontaktovat s vyrobci dialeru. Urcite Vas vyslysi a budou psat dialery odchytitelne pomoci Vasich programu.
Posielam (moznom) pomoc zo Slovenska, program od Slovak Telecomu:
http://new.stonline.sk/corpus/images/byid/170.bin
a o programe sa pise
Program ST Guard slúži na kontrolu nastavenia vášho pripojenia do internetu, aby nedošlo pri navštevovaní neznámych stránok ku neželanému zvýšeniu poplatkov za internetové pripojenie.
a v manuali:
Stguard slúži na monitorovanie Dial Up pripojení do internetu a snaží sa detekovať tzv. Active X podvody, kedy je účastník odpojený od svojho lokálneho ISP a je pripojený na ISP v zahraničí.