Hlavní navigace

Názor k článku Proč je reklama v televizi hlasitější než ostatní program? od anonym - Jenže ten zákon je o ničem. Pokud takový...

Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.

  • 3. 7. 2009 7:55

    bez přezdívky
    Jenže ten zákon je o ničem. Pokud takový opravdu existuje pak nic neřeší. Správně to řekl pan Ferkl, pokud je reklamní blok zařazený do tiché pasáže filmu, pak adaptabilnost ucha vyhodnotí reklamu jinak než ten film. Jde totiž o to, že modulace signálu je technický parametr, který nelze překročit. Nejhlasitější pasáže filmu jsou stejně hlasité jako nejhlasitější pasáž reklamy. Pokud je ovšem reklama podložena hudbou, což je téměř vždy, pak se takováto pasáž jeví jako hlasitější než dialog ve filmu, protože hudba obsahuje větší spektrum zvuků a tím pádem také větší množství energie. To vše při zachování stejné výstupní úrovně modulace se pak jeví jako hlasitější. Jedná se tedy o problém fyziologie slyšení, nikoliv o technický problém. Jistě by bylo možné tento problém řešit technickými prostředky, to by ovšem znamenalo požívat dost drastický kompresor dynamiky, který ovšem znehodnotí dynamiku zvukového doprovodu. On je to opravdu dost složitý problém.