Reklamy jsou děsně přiblblé a otravné, naštěstí je tu zázračné tlačítko MUTE a je po problému, v lepším případě přepnutí na jiný kanál :-) Na druhou stranu bez reklam bych se nedošel vyčůrat aniž bych přišel o kus filmu :-) ovšem zase na komerčních telkách vlastně vysílaj takové sra*ky že na ně ani nekoukám, a když už, tak právě kvůli reklamám právě ze záznamu :-) Ono když 110 min. film trvá 2,5hodiny je fakt opruz, a to nepočítám 10min. zpoždění začátku vysílání, že Novo a Primo!
Já bych spíše řekl Díky Bohu za TimeShift tlačítko. To si můžeš zajít nejen na záchod, ale třeba i přečíst dětem pohádku, nebo skočit ven se psem a pak ty reklamy jednoduše přetočíš. Já už bych se bez tohoto tlačítka těžko obešel :-)
Docela mě překvapilo, že třeba na Nově nestačí nechat běžet film o půl hodiny napřed. V závěru už díky přeskakování reklam TimeShiftem doháním skutečný čas, takže není kam posouvat záznam.
Přerušování pořadů reklamami je obtěžování. Že jsou hlasitější než všechno ostatní je na první pohled zřejmé úplně každému slyšícímu a žádné řeči o subjektivním vnímání a další výmluvy tomu nijak nepomůžou.
Běžný divák chápe, že reklamy musí být, aby televize měla z čeho žít. Co je ovšem těžko k pochopení, že televize k reklamě přicpe ještě hromadu stejně hlasitých upoutávek na vlastní pořady a přidá třeba i zprávy, které nikoho nezajímají. Dělá to proto, aby toho nemusela vysílat (kupovat, vyrobit) tolik za účelem vyplnění času mezi reklamami. Otřesnou hrůzou jsou dále také tele-shoppingy na ČT, aktuálně s poskakujícími duc-duc tlouštíky, které vás mlátí přes hlavu dvacetkrát denně.
Ještě štěstí, že v televizi je něco zajímavého tak málokdy, že příčetný divák přílišným obtěžováním netrpí, protože se nedívá. Buď jde dělat něco užitečného, nebo si pustí to co chce a kdy chce.
Nechci se mýlit a nevím jestli už platí nebo jak to dopadlo, ale nevydali si náhodou na Slovensku o tomhle zákon ? Že úroveň hlasitosti u reklam nesmí převyšovat úroveň hlasitosti toho v čem je zařazena ? Mám pocit, že o něčem takovém na Slovensku jednali.
Jenže ten zákon je o ničem. Pokud takový opravdu existuje pak nic neřeší. Správně to řekl pan Ferkl, pokud je reklamní blok zařazený do tiché pasáže filmu, pak adaptabilnost ucha vyhodnotí reklamu jinak než ten film. Jde totiž o to, že modulace signálu je technický parametr, který nelze překročit. Nejhlasitější pasáže filmu jsou stejně hlasité jako nejhlasitější pasáž reklamy. Pokud je ovšem reklama podložena hudbou, což je téměř vždy, pak se takováto pasáž jeví jako hlasitější než dialog ve filmu, protože hudba obsahuje větší spektrum zvuků a tím pádem také větší množství energie. To vše při zachování stejné výstupní úrovně modulace se pak jeví jako hlasitější. Jedná se tedy o problém fyziologie slyšení, nikoliv o technický problém. Jistě by bylo možné tento problém řešit technickými prostředky, to by ovšem znamenalo požívat dost drastický kompresor dynamiky, který ovšem znehodnotí dynamiku zvukového doprovodu. On je to opravdu dost složitý problém.
Zástupci televizí se častou vymlouvají na tiché pasáže v pořadech, jenže ono to řve i po "romantické stříleče" plné hlasitých explozí nebo řevu motorů. Je zajímavé, že na anglických televizích jsem takový výkyv v hlasitosti pořadu a reklamy nezaznamenal - a to je tam reklama častěji. Jestli ono to nebude jen o nevychovanosti některých zlatokopů...
Souhlasím, výmluvy na tiché pasáže ve filmech jsou naprosto zcestné. Je to jen lhaní divákům do očí. Reklama je hlasitější než přestřelky a výbuchy ve filmech, o tom není sporu. Co se týká ČT, tak mě napadá o rčení o té samochvále. Ani na té ČT to není to pravé ořechové. Reklama prostě na sebe musí upoutat a televizím je zcela lhostejně, jakým to bude způsobem.
Je zajímavé, že po hlasitých pasážích filmů se mi ta reklama nezdá tišší. Jenomže je třeba upozornit zadavatele reklamy, že je-li příliž hlasitá reklama, tak si jí vypnu, přepnu na jiný kanál, prostě udělám něco, aby mne reklama neobtěžovala. Jestliže se dívám na Polskou televizi, tak reklamu nechávám být, protože neruší. Takže místo aby mne reklama zaujala, paradoxně působí jako antireklama.
Když na Nově či Primě začne reklamní blok, je jasné že je tak minimálně 8 minut čas na prosurfování ostatních programů, nebo odskočení si pro svačinku či tam kam musí i pan prezident ;-)
Sorry, on psal o Nově i Primě. Chybička se vloudila. Ale pravda je, že Prima má skutečně reklamní bloky plus upoutávky na další pořady delší - cca těch 8 minut.
Ano, na Primě jsou fakt delší. Kapitola sama o sobě jsou pak sponzorské vzkazy. Už jsem viděl snad 4 za sebou. Za chíli bude 10 sponzor. vzkazů, pak jingl oznamující reklamní blok, jeden reklamní spot, jingl oznamující konec reklamního bloku, pak zase 10 sponzor. vzkazů a pak bude pořad pokračovat :-). Podle mě je to obcházení zákona, zvlášť v případě ČT. Zadavatel normální reklamy je přece taky sponzor a reklama má být v jasně vyznačených blocích, tak jaké extra vzkazy, sakra? Nejvíc mě štvou reklamy vkládané přímo do obrazu pořadu, což provozuje např. ČT v pořadu "Den D" (a může to nazývat jak chce) a pak taky sponzorské vzkazy v časově vysloveně našponovaném ranním vysílání ČT (ty desítky sekund často zjevně chybějí, je z toho znát stres všech zůčastněných a po ránu nic moc nálada). Buď ať redakce vyhradí čas pro regulérní reklamu nebo ať ji tam prostě necpou. SPONZORING JE TAKY REKLAMA, NAVÍC O TO OTRAVNĚJŠÍ, ŽE JDE MIMO OZNAČENÉ REKLAMNÍ BLOKY!
V tomhle tu máte jistě všichni pravdu. Jistě, že je možné udělat taková technická opatření, aby reklama nepůsobila tak nepříjemně. I já reklamu většinou řeším přepnutím na jiný program nebo vypnutím zvuku. Postup TV a tvúrcú reklamy je tak kontraproduktivní. Mnoho lidí ji prostě ignoruje nebo přepne. Na jiné působí spíš odpudivě a pobuřuje.
A jaký by byl problém nastavit celkovou hlasitost reklam na nižší úroveň, než je dneska, aby byla úroveň té energie o které píšete někde mezi tichou romantickou scénou a střílečkou a ne vysoko nad střílečkou. Ono na subjektivní vnímání lidského se dá svést leccos, ale indikátory úrovní neoblafnete a když úroveň hlasitosti u reklamy poskočí o pěkných pád dB výše než v nejhlasitějších pasážích filmů, tak to svědčí jenom o tom, že pan Ferkl a ostatní prostě jenom lžou a hlasitost u reklam je takto nastavena zcela záměrně. V Anglii jsem u žádného filmu nezaznamenal takové rozdíly hlasitosti mezi reklamou a pořadem jako u nás. Musí se jenom chtít.
v tom pripade bych mel navrh - definovat dvs udaje - napetovou spicku a energetickou hodnotu spotu (v jakych casovych intervalech, celkovy...). Mam za to ze dnes, kdy je stejne vse v elektronicke forme lze pocitacem zvladnout leccos. Aspon by se zadavatele reklamy konecne zacali chovat slusne k tem, kteri je plati.
Dodatečně mě napadlo, že znám hodně Čechů, co se dívají na Jojku, ale nedívají se na Novu.
Dodatečně mě napadlo, že pokud nějaká společnost prodává shodné výrobky, jak na Slovensku, tak i v Česku, vyplatí se jí, reklama do Jojky, protože Češi ji uvidí stejně.
Dodatečně mne napadlo, že kultivovanst reklamy na Slovensku může být, nejen za úspěchem slovenských TV, ale také za současnou snahou, je z Česka vystrnadit.
Doplneni. Jde o zakon 308/2000, konkretne: "Vysielaná reklama a telenákup nesmú byť vysielané takým spôsobom, že zvuková intenzita ich vysielania je vyššia ako zvuková intenzita zložiek programovej služby vysielaných v čase predchádzajúcom vysielaniu reklamy alebo telenákupu, ako aj v čase tesne nasledujúcom po ich odvysielaní."
A tady clanek k uplatnovani v praxi: http://spravy.pravda.sk/stale-sa-nevie-co-je-hlasna-reklama-drx-/sk_domace.asp?c=A070716_082537_sk_domace_p04
Můžete laikovy vysvětlit (pokud teda pracujete např. na Nově) k čemu je vlastně dobré to supr drahé digitální studio a mixážní pulty, když nejde udělat taková prkotina, jakým je dát do jedné hladiny reklamy oproti pořadu či filmu? Nerozumím .... Já, jen raději hluchý muzikant ;-)
Ono to samozřejmě udělat jde, stačí definovat, co to je "jedna hladina reklamy oproti pořadu či filmu", podle toho nastavit "dynamický" kompandér, a je to. Jenže toto nechtějí ani dodavatelé reklamních stop - pěkně by nadskakovali, kdyby jejich reklama nebyla "slyšet" - ani provozovatelé/majitelé televize - nač prudit dodavatele, který nás živí, že. No a jelikož hlasitost reklamy (prudění posluchače) má prakticky nulový význam na přelévání posluchačů v koláči sledovanosti (který je zase alfou a omegou pro dodavatele reklamy), tak reklama musí jet na plný kotel.
Dobrý den,
já osobně nesnáším jakékoli reklamy kdekoli a kdykoli a nejvíce mi vadí, že teď jsou reklamy rozlezlé na všech programech a není proti tomu obrany (pokud nechci TV vypnout nebo rozbít kladivem. Když z programu, který trvá podle údajů např. v TV magazinu 35 minut, je ve skutečnosti 12 až 15 minut vesměs stupidních reklam neustále se opakujících, je otázka, za co vlastně platím tkzv. koncesionářský poplatek? Nehledě ke skutečnosti, že kvůli reklamám žádný TV program kromě zpráv nikdy nezačne v deklarovanou dobu a ukončí se také dřív pro týž důvod - reklamy! Ani si člověk nemůže něco nahrát, aniž by hlídal začátek a ukončení reklamních vstupů (civilizované televize na tohle přece vysílají příslušné signály, není-liž pravda?)
Tak se všichni mějte, lepší to už asi nebude!
Koncesionársky poplatok sa platí výhradne štátnej televízii. Súkromné televízie z toho nevidia ani korunu (a tak je to správne). Pokiaľ viem, ČT nesmie mať v reláciách a filmoch reklamy, iba medzi nimi.
Keď ti vadia reklamy, sťahuj filmy z netu a na telku sa vykašli.
Jako by to nemohli udělat předtím, než to budou vysílat....třeba u DVB-T vysílat u pořadu vždy 2 zvuk. stopy - jednu originální a jednu zesílenou (a celkově obohacenou, třeba výraznější hloubky a výšky). Pak by stačilo přepnout u pořadu na druhou stopu a reklama by potom nepůsobila tak rušivě. Příjde mi to lepší, než to řešit až u posluchače, kde se všechen signál smíchá dohromady a TV se musí rozhodovat co zesílit a co zeslabit - před vysláním je určitě možnost upravit zvukovou stopu jednoho konkrétního pořadu, před zařazením reklamy.
Je dobře, že o tomhle tématu píšete. Mně osobně neleží v žaludku ani tak samotné spoty, ale úvodní a závěrečné jingly, které vyrábějí samy televize. Ty jsou tak hlasité (ať už reálně nebo alespoň subjektivně), že kam se na ně spoty hrabou. Pan Ferkl ať tedy moc nekecá, že něco nemůže ovlivnit, pokrytec. Podle mě je to záměr. Co ale už vůbec nechápu, jsou neúměrně hlasité znělky na ČT, třeba znělka nebo předěl mezi zprávami proti okonímu mluvenému ¨slovu moderátoru vždycky úplně "vybuchnou" a vzbudí nám dítě :-). Všechno jsou to jen výmluvy. AVL sice máme (Philips), ale na tohle nám bohužel ani trochu nefunguje. Zvuková vyváženost je nejslabší stránkou českých televizí, včetně ČT (tam je alespoň dobrá dynamika v rámci pořadů, zatímco na Nově je to otřesné i tam). Na německých sat. kanálech nic takového jako divák subjektivně nevnímám, takže řešit to jistě možné je. Podle mě je hlavní problém, že zvukaři poslouchají zvuk na velkých bednách a s hlasitostí jinou, než by sami měli doma.
Mluvíte mi z duše, zvlášť na ČT si libují v těch jinglech, takže někdy je to už na mrtvici!!Když začala ČT s těma novýma logama a upoutávkama, tak to bylo nejhorší, teď se už malinko krotí, ale taky mě štve mít při sledování TV ovladač v ruce a střídavě přidávat a ubírat zvuk!!
Ano, zkouším už několik měsíců střídavě oboje (AVL on i off) a žádný rozdíl nevidím, teda vlastně neslyším. Možná je AVL nefunkční. Jde vůbec funkci AVL nějak (na něčem) spolehlivě ověřit?
Můj CRT Grundig také má tuto funkci, ale raději jsem jí vypnul. Než to zareaguje na ten silnější zvuk, tak to stejně udělá asi sekundovou ránu. Připadlo mě to takové nepřirozené, tak jsem to vypnul. Spíš se snažím poslouchat filmy a pořady s nižší hlasitostí, abych si zbytečně neničil sluch. Na reklamy je potom rezerva, takže je to celkem dobré. Nesnáším, když TV řve moc nahlas, a někteří to rádi dělají. Nevadí mi tolik hlasitá hudba, jak mluvené slovo. Nevím proč, ale je to tak. Taky jsem ohleduplný k sousedům, protože v papírovém baráku je vše mnohonásobně více slyšet. Hlavně at' to nevadí těm sousedům pode mnou ...
Zajímavé zjištění, u Sony Bravia AVL on a problémy nejsou ! Proto jsem zprvu nechápal, proč se Panasonic chlubí novinkou tlumení silných zvuků, když já takto jedu již 2 roky.
Teď mě ještě napadlo jestli to AVL nefunguje třeba jen u televizního zvuku, tedy přímo z tuneru. My už několik let analog nepoužíváme a do TV to jde přes externí vstup. Že by AVL na něj nefungovalo? Je to sice nelogické, ale možné je ledacos. Máte někdo takovou zkušenost? Funguje vám AVL i při přehrávání z externího vstupu? Jestli to má fungovat i přes externí vstup, nejspíš tu TV vyreklamuju. Znovu jsem to ověřoval a nefunguje to (subjektivně vůbec žádný rozdíl).
Sony veškeré audiosignály, svoje, přes Scart a HDMI při aktivním AVL limituje. Není však až tak úplně dokonalý, ovlivňuje zvuk do reproduktorů, ale do sluchátek nikoliv (ostatní audiovýstupy nepoužívám, takže nevím).
Od reklamace si moc neslibujte, pokud je to vlastnost, dostanou vás na to, že o AVL z externálu nic nepíšou...
Ano, funkci AVL jde spolehlivě ověřit např. na hudbě s velkou dynamikou. Zejména některé skladby vážné hudby jsou na to ideální - pokud AVL funguje je dynamika v tahu. Pokud nefunguje, zní to jako víno. Takže pustit jednou s AVL off a potom to samé s AVL on a uvidíte (tedy spíš uslyšíte :-) ).
Jak jsem psal nedávno na tohle téma měly by zakázat zesilování reklam tak aby při stereo programu po naskočení reklamy nebylo poznat že vůbe reklama běží a ne aby jste při sledování pořadu při větším zesílení při naskočení reklamy chytali psotník!
To je článek o ničem. Techničtí ředitelé najdou vždy plno důvodů proč se nám zdá že reklama je hlasitější než ostatní vysílání a budou tvrdit že je vše v naprostém pořádku a že to ani jinak nejde. A je úplně jedno z které televize pochází, v tom se shodnou :-(
Ano, ta shoda ze to nejde je az podezdrela. Urcite existuji reseni - pausalne o 6 dB reklamu dolu atd. Zasah do autorskych prav, to zni podivne. Kdyz budou vsechny reklamy stejne, zadny zasah to neni. A je taky pravda, ze znelka reklamniho bloku Novy je na urovni tech reklam, mozna vic.
Opravdu žasnu, jak se někteří vymlouvají že to nijak nejde ... Jde to, jenom by se muselo někomu chtít. Výmluvy se vždycky najdou. Nevím, na co tam teda mají profi zvukaře a nadupanou Audio aparaturu .... co tam teda vlastně dělá? Normalizace, tedy úroven' hladiny zvuku není přeci pod žádným zákonem, co to je za hlouposti. Zvuk se nesmí jen vnitřně měnit či obměn'ovat či upravovat, ale výstup hlasitosti a korekce? Co to je vážení za hloupost ....
Také jsem nepochopil co tím páni řídíci a pan vedoucí audioinženýringu chtějí řict,prostě kecy,kecy,kecy.Více se divím zadavatelům reklamy,zesílení reklamního bloku fungovalo tak před pěti léty dnes působí spíše kontraproduktivně.
Koukám na film, spousta dialogů, v podstatě samé mluvené slovo. Hlasitost mluveného slova evidentně normalizovaná. Ani hudba nepřekračuje určitou mez. Všechny filmy mají zhruba stejnou hlasitost. Prásk ho, reklama. Mluvené slovo, občas hudba. Opět úroveň evidentně normalizovaná. Všechny reklamy mají zhruba stejnou úroveň - strop, kterého se drží mluvené slovo. Ale pozor: všechny reklamy znějí o zmiňovaných minimálně 6 dB hlasitěji než normální nereklamní program okolo.
Ať se pánové nevymlouvají na subjektivní vnímání a vyšší kompresi v reklamách - přehnaný kompresor by vytáhl tiché pasáže a znělo by to blbě, ale nastavená cílová hladina by nebyla překračována. Jasně, dnešní vysílací signálové procesory dělají víc než prostou kompresi, dělají také ekvalizaci různých frekvenčních pásem v rámci akustického spektra, resp. kompresi třeba pro čtyři pásma pro každé pásmo zvlášť... hodně je to znát u komerčních FM radiostanic. Pokud jde o reklamu v televizi, je to výmluva.
A velká dynamika ve filmech? Kdeže. Jsou normalizované/komprimované. "tiché" pasáže jsou naschvál trochu vytažené a při divokých akčních scénách je randál naopak hodně přitlumený (třeba střelba zní málem jako kapky deště). Naprosto se to nedá srovnávat s vtípky s dynamikou, které lze potkat na audio CDčkách (viz Michael Jackson - Black or White, nebo třeba přisprostlá intermezza na albech Horkýže Slíže). Opravdu tiché pasáže se dají zaslechnout snad jen v artových filmech na ČT2, nebo v dřívějších dobách u některých mdlých analogových materiálů na Primě.
Jak ti zvukaři fungujou? Pokud jim teploměry výstupní úrovně při přehrávání filmu běhají někam sotva do žlutého pole, tak po náběhu reklamního bloku musí vyletět do červené zóny!
Mám pocit, že dřív reklamy takto hlasité nebyly. Žeby za to fakt mohla krize? Nebo se jedná o vedlejší přínos digitalizace - nové vysílací zařízení takovéto kejkle podporuje snáz než starší technologie odbavovacího pracoviště, a proto je třeba tuto nápaditou technickou inovaci zadavatelům reklamy náležitě "prodat"? Když už nám digitalizace ten reklamní koláč tak rozmělnila, obecně ubývá diváků a zadavatelé reklamy se taky už tolik nehrnou... Nebo má digitální přenosový kanál MPEG Audio oproti dřívější analogové modulaci zvukové stopy větší rozlišení, resp. ho lze beztrestně přebudit, aniž by "začala zvuková subnosná lézt do obrazu / mimo TV kanál" atp.?
Ano, něco na tom bude. Nebývalo to tolik. Možná, že je to opravdu tím, že digitalizace umožňuje větší dynamiku, což lze využít i takhle. Kdyby si totiž někdo dřív (na analogu) zesílil tichou pasáž filmu, aby vůbec něco slyšel, už by to dost šumělo a divákům by to objektivně vadilo. Takhle to nešumí, diváci si objektivně na co stěžovat nemají a že pak o přestávce bedna "vybouchne" můžou vyřešit stažením hlasitosti. Zanadávají si, ale z technického hlediska v podstatě není co reklamovat (jde se vymluvit, že s tím nejde nic dělat a technicky je vše v pořádku). Nebo se nabízí ještě jednodušší výklad. Že prostě pár let trvalo než inzerenti spolu s televizemi vychytali jak diváky nejlíp očůrat a zároveň mít alibi :-).
Snahou je zaujmout, píše se výše. No nevím, jak by bylo možné abych si nevšimnul, že byl přerušen pořad a běží reklama. To nás mají soudruzi z TV za dementy. Pravda ale je, že kolikrát si člověk nevšimne, že skončila reklama a běží pořad, tak jsou ty reklamy a pořady kvalitní... :o)
Ak sa vám nepáči hlasitosť reklamy, tak sa nepozerajte na kanály platené z reklamy ale zaplaťte si nejaký kanál bez reklám alebo nepozerajte telku vôbec. Prípadne si filmy stiahnite z netu, z požičovne atď. To sú plné diskusie toho, ako v telke nič poriadne nechodí ale hneď na to by chceli tichšiu reklamu, aby tie blbosti mohli pozerať.
:-) jenže zde se řeší hlasitost oproti filmu, programu atd. Nějaké pozerání či nepozerání je věc úplně jiná. Ještě jste zapomněl na DVD ;-) Ale tam je zase reklama na začátku před MENu.
Vážený pane Gofry. Doporučujete, aby se lidi dívali na kanály, které nejsou placené z reklam. Mohl byste upřesnit o které například jde? Já mám možnost sledovat např. i stanice jako CSfilm a HBO a všude se čas od času reklamy objeví. Na CSfilmu dokonce velmi často.Tak mi prosím poraďte.
Když se na TV nedíváš, tak nedávej rady. Také se podivuji, proč mám v kanálu, který si platím reklamu. Postupně jsem vyzkoušel různé kanály a počínaje HBO, přes Spektrum, Discovery, Sport5, všude otravují reklamama. Sport5, který je placený, Vám bez skrupulí reklamou přeruší i běžící závod. Dlouho jsem jel jen na základní nabídce, teď si cca rok zkouším různé placené kanály a zase dlouho poběžím jen na základní nabídce. Zajímavostí je, že když nám Nova odešla na jinou pozici na satelitu, tak si toho u nás nikdo doma asi 3 týdny nevšiml. Taková je to bída.
Pokud ČT tvrdí,že by při regulaci úrovně by byla porušována autorská práva, jak potom vysvětlí používání různých limiterů a expanderů signálu v přenosové cestě.Vždyť zvukaře, kteří nepřetržitě hlídali úroveň signálu už zrušili před mnoha lety. Stejné je to u rozhlasových stanic, které se předhánějí v tom kdo hlasitěji a víc. Zde žádná dynamika v signálu neexistuje. To by se s nimi mohli autoři soudit, jako na běžícím pásu. Tvrzení ČT je pouhá výmluva, proč nemohou upravovat úroveň signálu. Vždyť, kdyby se vše vysílalo podle normy, nemusely by tyto problémy vůbec nastávat
"Hlasitost je fyziologický vjem - pokud je blok reklam zařazen do hlasité pasáže programu, nikomu nevadí, naopak v tiché pasáži, kdy se ucho přizpůsobí nižší hladině zvuku, působí stejný reklamní blok značně rušivě,"
Aha. A proto je reklama mnohem hlasitejsi nez romanticka strilecka s vybuchujicimi auty a padajicimi domy.
Tak nevim. Nekdo tu je blb ale ja to nejsem.
Dobrý den!
Zvuk reklam je dobrý! Naopak běžné večerní a hlavně noční pořady jsou utlumeny tak, že musíme více zesilovat zvuk a pak při naskočení (v noci už hrubým způsobem bez vajíčka či rotace loga) reklamy je zvuk jak by měl být. Ten náraz zvuku asi nahrazuje znělku a ještě jedno fungující ucho si na to přeci ihned zvykne. Dokonce při superstar jsem musel dát hlasitost skoro až na doraz. Kdo má potom platit tu dimenzi? Myslím, že když se zvýší hlasitost, tím si zvýší spotřebu energie. Takže nejen SMS-kami se přispívá na rozvoj kultury a sportu.
Opět stejné kecy, zákazníkem TV (zejména těch komerčních) je zadavatel reklamy. Diváci jsou jen "assetem" který je třeba vhodnou reklamou vytěžit. Proto budou představitelé TV stanic vždy hájit zájmy zadavatlů a omílat dokola že prostě nejde přizpůsobit hlasitost.......
výrobcovia (aj platcovia) reklamy si dostatočne neuvedomujú, že hlučná (stejne ako lživá či prehnabná) reklama je kontraproduktívna. Ja, aj keby som driemal, ked na mňa ,,zareve,, reklama, tak stláčam mute a idem čúrať.
Relativně ideální by bylo, kdybych mohl nastavit maximální hlasitost, a při jejím překročení, by se zvuk ztlumil na mnou předem nastavenou úroveň, případně úplně vypnul. Abych se vyhnul lupancům, chtělo by to mít nastavené maximální úrovně dvě. Při překročení první by došlo jen k mírnému ztlumení. Pokud by i při tomto nastavení došlo k překročení opakovaně, tak by se zvuk ztlumil na předem nastavenou ještě nižší úroveň, nebo by se (podle nastavení) vypnul úplně.
Trpím reklamami, zvláště reklamami na vlastní stanici vysilatele, ať již v rozhlase či televizi, především při poslechu zpráv jsou jednotlivé vstupy oddělovány hlasitými a velmi nepříjemnými zvukovými efekty.
Jenom krátce k programu všech našich televizních stanic - filmy pouze pro pamětníky (Podle mne by mělo být povinné před začátkem vysílání uvést kolikátouže reprízu nám servírují - Domnívám se, že už to v některých případech jde do tisíců - Dává se pořád totéž dokolečka). A pak seriály, jeden horší než druhý a je jedno zda jde o firmu veřejnoprávní nebo komerční. Platíme si za všechny stejně.
Nedávno jsem si koupil telku a chtěl jsem ji reklamovat, protože když přišel čas reklamy, vypnul zvuk. Po skončení reklam, při návratu na pokračování filmu se zvuk opět zapnul. Zjistil jsem, že se mi to náramě líbí, takže reklamaci jsem si rozmyslel a reklamy už mě neděsí. Telka je od firmy LG
Na Slovensku jednoduse stejnou hlasitost reklam a jinych poradu podchytili zakonem (nebo vyhlaskou, uz nevim) a televize to proste museji dodrzovat. A taky bez problemu dodrzuji! Podivejte se na Markizu, JOJ, STV pres UPC. Jake technicke problemy? V clanku se panove jen vymlouvaji!!
99,9% reklam je totálně debilních. Nedá se na to dívat. Takže přepínám, ale než to přepnu tak mne ta nadměrná hlasitost ser..
Divím se, že ty firmy dávají za reklamy takové prachy, vždyť to nemůže fungovat. Nebo že bych měl o mentální úrovni obyvatel Česka tak přehnaně dobré mínění?
No, když se podíváte, kolik lidí v obchodech kupuje předraženou balenou vodu namísto tý z vodovodu, tak z toho vyplývá, že ta reklama asi přeci jen funguje.
Nejdebilnější jsou reklamy na prací prášky - nepamatuji se na nějakou vtipnou nebo alespoň trochu "normální".
Můžete se přidat k petici proti hlasité reklamě.
Nedělám si iluze o našich poslancích, ale třeba z nich některý pochopí, že by angažmá v té věci mohlo nahnat hlasy.
Někdo je ale musí postrčit.
Třeba se to těmto podaří, když jim my ostatní pomůžem. http://www.stophlasitereklame.cz/index.asp?modul=stranka&sek=4&id=2
Slávek
Já se domnívám, že nepřirozená a přešponovaná hlasitost reklamy slouží televizním společnostem k tomu, aby dokázala probudit diváky, kteří u jejich nudných pořadů usnou.
podľa mňa stupídne reklamy slúžia ako práčka špinavých peňazí, veď všetky súkromné TV vlastnia tzv.záujmové skupiny a zadávaním reklamy si legalizujú špinavé peniaze