Koncesionársky poplatok sa platí výhradne štátnej televízii. Súkromné televízie z toho nevidia ani korunu (a tak je to správne). Pokiaľ viem, ČT nesmie mať v reláciách a filmoch reklamy, iba medzi nimi.
Keď ti vadia reklamy, sťahuj filmy z netu a na telku sa vykašli.
Dobrý den,
já osobně nesnáším jakékoli reklamy kdekoli a kdykoli a nejvíce mi vadí, že teď jsou reklamy rozlezlé na všech programech a není proti tomu obrany (pokud nechci TV vypnout nebo rozbít kladivem. Když z programu, který trvá podle údajů např. v TV magazinu 35 minut, je ve skutečnosti 12 až 15 minut vesměs stupidních reklam neustále se opakujících, je otázka, za co vlastně platím tkzv. koncesionářský poplatek? Nehledě ke skutečnosti, že kvůli reklamám žádný TV program kromě zpráv nikdy nezačne v deklarovanou dobu a ukončí se také dřív pro týž důvod - reklamy! Ani si člověk nemůže něco nahrát, aniž by hlídal začátek a ukončení reklamních vstupů (civilizované televize na tohle přece vysílají příslušné signály, není-liž pravda?)
Tak se všichni mějte, lepší to už asi nebude!
Ono to samozřejmě udělat jde, stačí definovat, co to je "jedna hladina reklamy oproti pořadu či filmu", podle toho nastavit "dynamický" kompandér, a je to. Jenže toto nechtějí ani dodavatelé reklamních stop - pěkně by nadskakovali, kdyby jejich reklama nebyla "slyšet" - ani provozovatelé/majitelé televize - nač prudit dodavatele, který nás živí, že. No a jelikož hlasitost reklamy (prudění posluchače) má prakticky nulový význam na přelévání posluchačů v koláči sledovanosti (který je zase alfou a omegou pro dodavatele reklamy), tak reklama musí jet na plný kotel.
Můžete laikovy vysvětlit (pokud teda pracujete např. na Nově) k čemu je vlastně dobré to supr drahé digitální studio a mixážní pulty, když nejde udělat taková prkotina, jakým je dát do jedné hladiny reklamy oproti pořadu či filmu? Nerozumím .... Já, jen raději hluchý muzikant ;-)
Ano, na Primě jsou fakt delší. Kapitola sama o sobě jsou pak sponzorské vzkazy. Už jsem viděl snad 4 za sebou. Za chíli bude 10 sponzor. vzkazů, pak jingl oznamující reklamní blok, jeden reklamní spot, jingl oznamující konec reklamního bloku, pak zase 10 sponzor. vzkazů a pak bude pořad pokračovat :-). Podle mě je to obcházení zákona, zvlášť v případě ČT. Zadavatel normální reklamy je přece taky sponzor a reklama má být v jasně vyznačených blocích, tak jaké extra vzkazy, sakra? Nejvíc mě štvou reklamy vkládané přímo do obrazu pořadu, což provozuje např. ČT v pořadu "Den D" (a může to nazývat jak chce) a pak taky sponzorské vzkazy v časově vysloveně našponovaném ranním vysílání ČT (ty desítky sekund často zjevně chybějí, je z toho znát stres všech zůčastněných a po ránu nic moc nálada). Buď ať redakce vyhradí čas pro regulérní reklamu nebo ať ji tam prostě necpou. SPONZORING JE TAKY REKLAMA, NAVÍC O TO OTRAVNĚJŠÍ, ŽE JDE MIMO OZNAČENÉ REKLAMNÍ BLOKY!
Sorry, on psal o Nově i Primě. Chybička se vloudila. Ale pravda je, že Prima má skutečně reklamní bloky plus upoutávky na další pořady delší - cca těch 8 minut.
Doplneni. Jde o zakon 308/2000, konkretne: "Vysielaná reklama a telenákup nesmú byť vysielané takým spôsobom, že zvuková intenzita ich vysielania je vyššia ako zvuková intenzita zložiek programovej služby vysielaných v čase predchádzajúcom vysielaniu reklamy alebo telenákupu, ako aj v čase tesne nasledujúcom po ich odvysielaní."
A tady clanek k uplatnovani v praxi: http://spravy.pravda.sk/stale-sa-nevie-co-je-hlasna-reklama-drx-/sk_domace.asp?c=A070716_082537_sk_domace_p04
Dodatečně mě napadlo, že znám hodně Čechů, co se dívají na Jojku, ale nedívají se na Novu.
Dodatečně mě napadlo, že pokud nějaká společnost prodává shodné výrobky, jak na Slovensku, tak i v Česku, vyplatí se jí, reklama do Jojky, protože Češi ji uvidí stejně.
Dodatečně mne napadlo, že kultivovanst reklamy na Slovensku může být, nejen za úspěchem slovenských TV, ale také za současnou snahou, je z Česka vystrnadit.
V tomhle tu máte jistě všichni pravdu. Jistě, že je možné udělat taková technická opatření, aby reklama nepůsobila tak nepříjemně. I já reklamu většinou řeším přepnutím na jiný program nebo vypnutím zvuku. Postup TV a tvúrcú reklamy je tak kontraproduktivní. Mnoho lidí ji prostě ignoruje nebo přepne. Na jiné působí spíš odpudivě a pobuřuje.
Když na Nově či Primě začne reklamní blok, je jasné že je tak minimálně 8 minut čas na prosurfování ostatních programů, nebo odskočení si pro svačinku či tam kam musí i pan prezident ;-)
Je zajímavé, že po hlasitých pasážích filmů se mi ta reklama nezdá tišší. Jenomže je třeba upozornit zadavatele reklamy, že je-li příliž hlasitá reklama, tak si jí vypnu, přepnu na jiný kanál, prostě udělám něco, aby mne reklama neobtěžovala. Jestliže se dívám na Polskou televizi, tak reklamu nechávám být, protože neruší. Takže místo aby mne reklama zaujala, paradoxně působí jako antireklama.
v tom pripade bych mel navrh - definovat dvs udaje - napetovou spicku a energetickou hodnotu spotu (v jakych casovych intervalech, celkovy...). Mam za to ze dnes, kdy je stejne vse v elektronicke forme lze pocitacem zvladnout leccos. Aspon by se zadavatele reklamy konecne zacali chovat slusne k tem, kteri je plati.
A jaký by byl problém nastavit celkovou hlasitost reklam na nižší úroveň, než je dneska, aby byla úroveň té energie o které píšete někde mezi tichou romantickou scénou a střílečkou a ne vysoko nad střílečkou. Ono na subjektivní vnímání lidského se dá svést leccos, ale indikátory úrovní neoblafnete a když úroveň hlasitosti u reklamy poskočí o pěkných pád dB výše než v nejhlasitějších pasážích filmů, tak to svědčí jenom o tom, že pan Ferkl a ostatní prostě jenom lžou a hlasitost u reklam je takto nastavena zcela záměrně. V Anglii jsem u žádného filmu nezaznamenal takové rozdíly hlasitosti mezi reklamou a pořadem jako u nás. Musí se jenom chtít.
Souhlasím, výmluvy na tiché pasáže ve filmech jsou naprosto zcestné. Je to jen lhaní divákům do očí. Reklama je hlasitější než přestřelky a výbuchy ve filmech, o tom není sporu. Co se týká ČT, tak mě napadá o rčení o té samochvále. Ani na té ČT to není to pravé ořechové. Reklama prostě na sebe musí upoutat a televizím je zcela lhostejně, jakým to bude způsobem.
Zástupci televizí se častou vymlouvají na tiché pasáže v pořadech, jenže ono to řve i po "romantické stříleče" plné hlasitých explozí nebo řevu motorů. Je zajímavé, že na anglických televizích jsem takový výkyv v hlasitosti pořadu a reklamy nezaznamenal - a to je tam reklama častěji. Jestli ono to nebude jen o nevychovanosti některých zlatokopů...
Jenže ten zákon je o ničem. Pokud takový opravdu existuje pak nic neřeší. Správně to řekl pan Ferkl, pokud je reklamní blok zařazený do tiché pasáže filmu, pak adaptabilnost ucha vyhodnotí reklamu jinak než ten film. Jde totiž o to, že modulace signálu je technický parametr, který nelze překročit. Nejhlasitější pasáže filmu jsou stejně hlasité jako nejhlasitější pasáž reklamy. Pokud je ovšem reklama podložena hudbou, což je téměř vždy, pak se takováto pasáž jeví jako hlasitější než dialog ve filmu, protože hudba obsahuje větší spektrum zvuků a tím pádem také větší množství energie. To vše při zachování stejné výstupní úrovně modulace se pak jeví jako hlasitější. Jedná se tedy o problém fyziologie slyšení, nikoliv o technický problém. Jistě by bylo možné tento problém řešit technickými prostředky, to by ovšem znamenalo požívat dost drastický kompresor dynamiky, který ovšem znehodnotí dynamiku zvukového doprovodu. On je to opravdu dost složitý problém.
Nechci se mýlit a nevím jestli už platí nebo jak to dopadlo, ale nevydali si náhodou na Slovensku o tomhle zákon ? Že úroveň hlasitosti u reklam nesmí převyšovat úroveň hlasitosti toho v čem je zařazena ? Mám pocit, že o něčem takovém na Slovensku jednali.