Ano, podle mě by tohle stálo za hlubší rozbor... Něco na tento způsob jsem už psal do toho článku u kasa.cz - jsem prostě přesvědčen, že teorie o ceně jako absolutně dominujícím faktoru je trochu klišé, které tak docela neplatilo nikdy a jeho význam spíš dále klesá.
Proč třeba poměrně často nakupuji v Alza? Třeba proto, že je patrně jediným obchodem u kterého když v neděli ráno objednám zboží "skladem" a zaplatím kartou, tak mi je po obědě přiveze messenger do bytu. Tohle tedy platí jen pro Prahu, ale konkurence to prostě vesměs nenabízí. Velkou roli hraje i přehlednost webu, šířka sortimentu atd.
Tohle by opravdu stálo za článek s nějakým průzkumem a pokud možno detailnějším. Tedy ne jen že platebními kartami platí minimum lidí, ale taky se mrknout na to kolik utratí a jaké je to procento marže atd... Výsledky mohou být zajímavé - klidně je možné, že se ukáže, že je počet těch "náročnějších" opravdu extrémně malý, ale jistý bych si s tím nebyl.