Hlavní navigace

Vlákno názorů k článku Proč nemám rád (výměnné) reklamní systémy od Martin Kopta - Nerad to říkám zrovna já, ale od uživatele...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 5. 5. 2001 20:00

    Martin Kopta (neregistrovaný)
    Nerad to říkám zrovna já, ale od uživatele MSIE pod Win32 zvládne jméno a e-mailovou adresu vylákat každé nemehlo, a je zcela lhostejné, jestli je pak uloží do cookie, nebo je odešle na server s nějakým formulářem nebo jako querystring v URL.

    Z té ukázky je docela dobře patrné, že si o vás může system zjistit i natolik intimní informaci, kterou je velikost obrazovky. Samozřejmě pro statistické účely to udělat může, do rozporu se zákonem se dostává až ve chvíli, kdy tuto informaci bez vašeho výslovného, písemného svolení spojí s vaší identitou (nikoli rodným číslem, prostě s identitou, což znamená třeba i e-mail nebo IP adresu, pokud vás tímto způsobem je lze identifikovat).
  • 5. 5. 2001 16:33

    Ivo Guderna (neregistrovaný)
    Protoze nelze nepozorovane zjistit jmeno uzivatele, nejedna se o poruseni soukromi. Lze evidovat napr.:
    - IP adresu pocitace
    - prohlizec
    - hloubku barev graficke karty
    - nastavene rozliseni gr. karty
    - operacni system

    Tady je priklad scriptu z www.pocitadlo.org , ktery dovede toto sledovat:

    <SCRIPT language="javascript">
    document.write ('<'+'SCRIPT language="javascript"');
    document.write ('SRC="http://www.nejcena.cz/ivo/Pocitadlo/Pocitadlo1.asp?');
    document.write ('uzivatel=1295&width1='+ screen.width);
    document.write ('&ref='+ document.referrer+'&ref2='+escape(location.href));
    document.write ('&height1='+screen.height+'&colordepth1='+screen.colordepth+'">');
    document.write ('</'+'script>');
    </SCRIPT>
  • 5. 5. 2001 12:29

    Jindřich Gloser (neregistrovaný)
    Není toto v rozporu se zákonem na ochranu osobních údajů ???
  • 5. 5. 2001 12:12

    Pet (neregistrovaný)
    Dotaz nad databází s řádově desítkami milionů záznamů by neměl být problém vyřídit do několika milisekund ovšem za podmínek:
    1. správně navržená databáze
    2. správně navržený dotaz
    3. správně navržené indexy vzhledem k dotazu
    4. dotatečně výkoný server (v tomto případě je ovšem kritická hodnota zejména velikost paměti kvůli indexům a pokud ten systém běží jak předpokládám nad nějakou rozumější databází tak i pro inteligentní cache kladených dotazů)
  • 4. 5. 2001 19:07

    Aurum (neregistrovaný)
    Prave to asi bude odpoved na dotaz "proc ty vymenne systemy jsou tak svinsky pomale?"(moje formulace :-).

    Takze posilani banneru je pry "radove v milisekundach" (viz. prispevek vyse), ale prohrabovani "databaze uzivatelu z cele CR" musi chvili trvat... ted je mi jasne proc stranku mam nactenou za 10 sekund a na po...nej banner musim cekat jeste dalsi minutu a pul :-(((

    Moc hezke, to se mi fakt libi. A kdys ma clovek cookies zakazane tak vy mu ty svoje sracky radeji pro jistotu neposilate vubec a browser mu pak hlasi "404 Not found..."

    Doost dobry trik jak vynutit uzivatele nechat nekomu svuj profil... Dalsi DOBRY DUVOD mit cookies NADOBRO ZAKAZANE, diky moc za info...
  • 4. 5. 2001 13:45

    Ivo Guderna (neregistrovaný)
    Pomoci cookies je mozno identifikovat uzivatele. Napr na VUT jsou stovky lidi pripojeni pres nekolik malo IP adres. Na jednom pocitaci muze byt vice uzivatelu a kazdy muze mit svoje cookies. Protoze vetsina uzivatelu ani nevi ze cookies existuji nebo ze je lze vypnout nebo smazat, muze rozsireny vymeny system obsahovat databazi cookies o vetsine uzivatelich v CR. Lze pak danemu cloveku smerovat reklamu podle jeho zalib....
  • 4. 5. 2001 13:13

    Costra (neregistrovaný)
    Ano je to přesně tak, jak píše autor, mám úplně stejné pocity. Již dávno jsem přestal klikat na bannery s pěknými ženskými, protože banner stejně vedl na stránky s odlišnou tematikou. Taktéž neklikám na bannery, na kterých není uvedena url adresa či není alespoň vidět v url. Zvlaštním úkazem jsou pak bannery obchodu eva.cz, kde je sice většinou url adresa uvedena, ale většina jejich bannerů nemá s nakupováním žádnou souvislost.

    Sám používám IE 5.5 a "problémy" s cookies u výměnných bannerů mám velice často - nejspíš proto, při kliknutí na banner držím shift, aby se mi stránka objevila v novém okně. Zároveň nechápu, k čemu kvůli přesměrování potřebuje Linx cookies, protože id banneru se přenáší v url...