nesmysl
v tubusu nebude vakuum ale podtlak a na druhé straně za vozem přetlak. Protože bude stabilní a bude zde velmi nízké tření, bude docházet k permanentnímu zrychlení (Mimochodem - ani toto není nějaký nový vynález a už vůbec ne Muska, takovýhle tubus (byť pravda jen v délce několik set metrů) se používal před >100 lety v rakousku pro dopravu tuším uhlí. Problém tam byl s těsněním, které ohryzávali hlodavci a na slunci trouchnivělo)
Jednu bezpečnostní díru to má, tu přiznal Musk hned při úvodní prezentaci - kvůli vysoké rychlosti a nízkému tření nebude možné vozy rychle zabrzdit, budou potřebovat mnoho kilometrů, podobně to mají i klasické vlaky (kde je to dáno i jejich hmotností). Proto se počítá s tím, že vlaky budou jezdit v časových intervalech minimálně tuším 10 minut, aby stihly v případě nehody jednoho "vlaku" zabrzdit. Tedy váš příměr s letadly je naprosto zcestný.