Hlavní navigace

Názor k článku Proč nevěřím Elonu Muskovi a jeho cestám na Mars od krakonoš - Ta ,,zázračná" baterie, je sestavena z článků. používaných...

Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.

  • 17. 10. 2016 12:19

    krakonoš (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz

    Ta ,,zázračná" baterie, je sestavena z článků. používaných v noteboocích. Takže každý se může na vlastní kůži (a k vlastní škodě), přesvědčit, jak po pětistech cyklech nabití/vybití, dopadne. A nejsrandovnější je tvrzení, že elektronika zajistí nemožnost úplného vybití baterie! Když to auto bude s vybitou baterií stát měsíc v garáži, jak elektronika zajistí dobití, když majitel zapomene?!? Jenže kdyby hošánci přiznali po pravdě, jak to je doopravdy, penězovod by mohl vyschnout, takže se bude dál lhát a mlžit a mektat cosi o laboratorních podmínkách, které nemají s realitou všedního dne vůbec nic společného. A to už vůbec nemluvím o tom, že auto, které by mělo jezdit u nás potřebuje dost výkonné topení, (aspoň 8 - 10 kW) v zimě a klimatizaci v létě. Jenže v tu ránu se dojezd rapidně sníží a pokud v zimě baterka vystydne, spadne její kapacita o dalších až 50%. Čili: těch 400 km je pustá teorie. Takže pořiďte si elektromobil, (jakožo ekologicky uvažující lidé za něj čtyřnásobek ceny běžného auta jistě rádi dáte) a můžete si lebedit, ale jezdit jen na krátké vzdálenosti a opatrně, protože zůstat s vybitou baterií 20 km od nejbližší elektrické zásuvky = megaprůšvih. A počítejte s tím, že na baterii skončí záruka po šesti měsících a i když se o ni budete starat jak o kojence, nejdéle po pěti letech ji stejně budete muset vyměnit. (pokud budete jezdit, tak i mnohem dřív). Kolik to bude stát a co to bude obnášet, raději ani nechtějte vědět.