Hlavní navigace

Vlákno názorů k článku Proč nevěřím Elonu Muskovi a jeho cestám na Mars od * - "Jedná se o první privátní firmu podnikající lety...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 10. 10. 2016 10:35

    * (neregistrovaný)

    "Jedná se o první privátní firmu podnikající lety do vesmíru, první funkční koncept návratové (opakovaně použitelné) rakety a první využití téměř kompletní in-house produkce v kosmickém průmyslu. "

    Nikoli. Tohle všechno zde už dávno bylo, je a bude. V USA (NASA( to tak bylo vždy, v ESA stejně tak, a do značné míry dokonce i v Sovětském svazu. Pokaždé zde byla, je a bude nějaká soukromá firma (konsorcium, nebo dodavatel se subdodavateli), která plnila, zpočátku výhradně, později převážně, státní zakázky (zadané prostřednictvím státních agentur, jako je NASA. Jsou to firmy Rockeddyne, Boeing, Martin Marietta, Thiokol atd. Tyto firmy prováděly, dnes spolu s Muskovými firmami, provádí výzkum, vývoj, výrobu, servis, provoz a i... ekologickou likvidaci VŠEHO, co se v komonautice používalo a používá.

    Také není pravda, že se jedná o první "recyklační" dopravní prostředek. Například "Space Shuttle", tedy "americký raketoplán", je komplex provozovaný desítky let před Muskem (navržený v době Muskova narození (!)). Tedy návratová část, včetně hlavních motorů, a startovací motory (SRB), taktéž opakovaně používané. "Spotřební" je na celé věci jen nádrž.
    Nicméně koncept opakovaného použití raketové techniky se objeevil, a v velmi omezené míře byl i v praxi používán, již za 2. světové války v Německu.

  • 10. 10. 2016 10:43

    Ivan Nový (neregistrovaný)

    Podstatná není jen technologie, ale komercionalizace, aby využívání kosmu nebylo závislé na státu.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).