Hlavní navigace

Vlákno názorů k článku Proč nevěřím Elonu Muskovi a jeho cestám na Mars od Honza Mach - Tento článek je největší snůška nesmyslů a polopravd,...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 10. 10. 2016 13:53

    Honza Mach (neregistrovaný)

    Tento článek je největší snůška nesmyslů a polopravd, jaké jsem za poslední dobu četl. Nedostal jsem se dále, než za část o Tesle, protože už to na mě bylo příliš. Pokud si autor myslí, že by automobilky bez Tesly vyrukovaly s elektromobilem do pěti let, tak žije na obláčku v říši snů a vůbec netuší, jakým způsobem tato společnost funguje. Naprosto nic by se nezměnilo, automobilky by neměly důvod naprosto nic měnit a navíc jsou pod tlakem nadnárodních naftových společností. Pokud tomu autor nevěří, tak ať si zjistí osudy EV1, které v Americe vyráběl General Motors a který byl následně stažen z prodeje, násilně odebrán majitelům a do posledního kusu sešrotován (https://en.wikipedia.org/wiki/General_Motors_EV1). CO se týká inovací, tak Elon Musk nikdy netvrdil, že vynalezl něco převratného, elektromobily byly skutečně vynalezeny na začátku 20.století již v počátcích vývoje automobilů, a tehdy jich bylo dokonce více, než aut se spalovacími motory. Nicméně tehdy byl skutečně problém s bateriemi a výdrží a Henry Ford se svou výrobní linkou a inovacemi u spalovacích motorů elektroauta tehdy de-facto zabil. Elon Musk je ale první člověk po několika desetiletích, který má odvahu jít proti současnému statu-quo, proti nadnárodním ropným společnostem, i automobilkám, protože ti rozhodně nic měnit nebudou, budou udržovat stávající stav a hrabat peníze a to bez ohledu na hrůzný stav emisí, CO2, nevratné změny v ekosystému a globální oteplování (předpokládám, že autor si jistě myslí, že globální oteplování je hoax). Li-Ion baterie máme už dlouhou dobu, elektromobily mohla začít dělat kterákoliv z automobilek už dávno.

    Tímto způsobem bych mohl pokračovat ještě dlouho a to jsem stále ještě jen u, nicméně bych rád požádal autora, aby si příště problematiku více nastudoval a nešířil své polopravdy a bludy mezi čtenáře. Na čtenáře bych rád apeloval, aby si na základě tohoto článku nedělali obrázek o Elonu Muskovi. Přečtěte si o něm něco jinde a hlavně od autora který si problematiku důkladně nastuduje (http://waitbutwhy.com/2015/05/elon-musk-the-worlds-raddest-man.html).

    Článek této úrovně mě na Lupě velmi zklamal, už jen z první části čiší tak velké množství závisti, ignorance a zášti a to vůči téměř jedinému člověku na planetě, který se skutečně snaží změnit věci, které budou mít pozitivní dopad na celý svět.

    A jen tak mimochodem, kdyby se autor obtěžoval si o Elonu Muskovi něco přečíst ze zdrojů jiných, než jsou bulvární plátky, tak by zjistil, že peníze jsou to poslení, co ho zajímá. Ty on vydělává jen jakoby mimochodem, snaží se udělat svět lepší a při rozjezdu Tesly a SpaceX (a to tehdy v době krize) byl ochoten obětovat i poslední dolar, jen aby uspěl.

    Tento článek je naprostý ODPAD!!!!

  • 10. 10. 2016 22:27

    zipiik (neregistrovaný)

    Clanek je sice plny chyb a nepresnosti (clovek pristal na Mesici v roze 1969, ne 1968, astronauti nepristavaji v navrativsim se prvnim stupni rakety, uspesnostjeho navratu zpet je tezce nezajima), ale to vas prispevek take...akorat druhym smerem. Elektromobily nebyly vynalezeny zacatkem 20.stoleti, jak uvadite, ale uz prvni polovine 19.stoleti (uvadi se rok 1835) z jednoducheho duvodu, jsou konstrukcne daleko jednodussi nez automobily se spalovacim motorem, maji jen jednu slabinu...baterie.
    Automobilky experimentuji s alternativnimi zdroji energie pekne dlouho, pokud vezmu par prikladu z moderni automobilove historie - BMW v 90.letech a zacatkem tohoto stoleti experimentovalo s motory spalujicimi vodik (ostatne vodikove automobily tu mame, napr. VW Golf HyMotion), Honda a jeji pmodel elektromobilu s palivovymi clanky FCX, jehoz prvni seriovy vuz byl vyroben v roce 2002, nyni na nej navazuje model FCV. Ostatne i proflakla Toyota Prius, ktera odstartovala hybridni silenstvi, je z roku 1997. O alternative benzinu a nafty v podobe CNG ani nemluvim, ten sice neresi zavislost na fosilnich palivech, ale spalovani je mnohem cistsi. Jemne podotykam, ze Tesla Motors byla zalozena v roce 2003. Takze i bez Tesly tu vyzkum i jeho prevedeni do praxe bylo. Jedine, cim je Tesla inovativni, je ekonomicka stranka - jeji financni model pripomina letadlo. Tesla neprinesla zatim zadny technologicky pokrok, teda krom toho, ze naucila lidi zaplatit za jeste neexistujuci auto a pak na nej pokorne 4 roky cekat...tomu rikam husarsky kousek, ktery prekonava i Steva Jobse.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).