Jenze to jaksi nejde - a nejen u informaci, ktere musim vydat ze zakona. Na kazdem kroku vydavate o sobe nejake informace - vsude, kde platite kreditni kartou, pokazde kdyz telefonujete, pokud si nekde neco objednate. Ve vsech techto pripadech o sobe poskytujete, tu vice vedome a dobrovolne, to mene vedomne a dobrovolne, nejakou informaci. Tu informaci ale poskytujete protistrane k nejakemu ucelu. Jde tedy o to, aby informace byly vyuzivany prave a pouze k poskytnutemu ucelu. Mate sice plnou pravdu, ze ony informace jiz jsou v drzeni protistrany, neni ale pravda, ze jsou jeji. Tak jako, kdyz priteli pujcim auto, ocekavam, ze s nim bude jezdit, nikoli, ze ho proda. Stejne tak, kdyz do objednavky knih napisi svoji adresu ocekavam, ze mi na tu adresy prijdou knihy a ne agent pojistovny. A o tom to cele je ...
No, tak nejak tohle tedy v zakonu najit nemohu (pripoustim ale, ze nejsem pravnik). Naopak, zakon obsahuje specialni ustanoveni, ze (necituji) pro zasilani reklamnich materialu lze shromazdovat jmeno a adresu (aniz by bylo specifikovano o jaky typ adresy jde) - zda se tedy, ze udaje dostatecne pro zasilani reklam muze mit firma bez meho souhlasu - a nebyl-li souhlas potrebny, nemohu jej ani odvolat - a tedy reklamy budou chodit dal. Ani telephone-marketingu se nemohu branit - firma ma me telefonni cislo z radne zverejneneho seznamu, muj souhlas tedy nepotrebuje a ani tady jej tedy nema smysl odvolavat.
Zakon totiz nedava subjektu pravo pozadat o vyrazeni z databaze - lze nejvyse odejmout svuj souhlas se zarazenim. Na rozdil od autora clanku se tedy domnivam, ze na marketingove kampane bude mit zakon dopad prakticky nulovy ...