Hlavní navigace

Názor k článku Procházka digitální expozicí v Domažlicích od Pamětník - Je mi líto, že jste moji úvahu pochopil...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 18. 3. 2007 18:55

    Pamětník (neregistrovaný)
    Je mi líto, že jste moji úvahu pochopil tak, že vás hážu na jednu hromadu s hypermarkety, opak byl pravdou.
    Proti webu téměř nic nemám, ale mých několik zkušeností mne naučilo být u této formy prodeje velmi opatrný. Poměrně dost nakupuji internetově u Mironetu. Často je v jejich popisech věcná chyba, emajluji si s nimi a nakonec přiznají chybu a případně ji i na svých stránkách opraví. Největší "horor" jsem zažil při nákupu kamery jako dárek při narození dítěte na záznam od prvních dnů. Prodejce měl na webu obrázek jiné kamery, v technickém popisu uvedená data od dalšího typu. Při okamžité reklamaci po převzetí se ale vymlouval na to, že informační materiály mu dodal velkoobchod a tak vina je na něm, že při tak velkém sortimentu nemůže všechno vědět a snahu o odstoupení od smlouvy na 30dnů zablokoval reklamačním řízením. Svůj postup ospravedlňoval tvrzením, že "fikaní" zákazníci si u něj objednají kameru, natočí si svatbu a po týdnu kameru vrátí a on by měl vracet peníze. Nakonec po 2 měsících byl pod pohrůžkou ČOIky ochoten dodat jiný typ kamery s původně inzerovanými vlastnostmi. Jako "bonus" mi věnoval jeho firemní tričko! Co jsem s ním udělal si asi většina dovede představit. První dva měsíce života novorozence tedy zdokumentovány nejsou. To jsem se asi zbytečně rozepsal o trochu jiném tématu, ale tyto zkušenosti jsem si odnesl i do internetového nákupu DVB-T techniky.
    Vaše upozornění, že ve vaší branži je zneužíváno mimoverbální komunikace při prodeji, je z úst prodejce pozoruhodné. Z toho by mi vyšlo, že právě osobní komunikace s prodejcem je to nejriskantnější, co může nakupující udělat! Na druhé straně podle mne jeden kratší rozhovor asi nenahradí mnoho emajlů, byť si je mohu zadokumentovat a případně někomu "omlátit o hlavu". O invenci mnoha internetových obchodníků také svědčí dokola kopírované chyby v technických popisech, na písmenko shodných. Takže míra "oblbování" v kamenných obchodech a v e-shopech je hlavně závislá na obecné úrovni těchto služeb a jejich pracovníků.
    Vracím se k původnímu tématu, že si stále myslím, že opravdu "odborný" prodavač by mohl laikovi pomoci při nákupu DVB-T technologií. Laik totiž není schopen po emajlu klást rafinované otázky, když o této technice nic zatím neví. Kromě těch několika zmiňovaných bludů.