Hlavní navigace

Názor k článku Procházka digitální expozicí v Domažlicích od Radek Donát - Co na to rict? Vas nazor Vam samozrejme...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 18. 3. 2007 19:30

    Radek Donát (neregistrovaný)
    Co na to rict? Vas nazor Vam samozrejme neberu. Vzdy je ale dobre vedet na co jako zakaznik mam a na co nemam narok a podle toho se zaridit. Pokud mohu alespon trochu narovnat vliv pokrivenych reklamnich spotu SOS, ktere rikaji, ze vsichni prodejci jsou hajzlove s dlouhymi nosy a vsichni koncovi zakaznici jsou zcela bezelstni a maji pravo uplne na vsechno, urcite bude nedorozumeni mene. Tedy k veci:

    Internetova objednavka jeste neni uzavrenim spotrebitelske smlouvy. Tim je az jeji realizace, tedy de facto i iure prevzeti zbozi. Zalezi tedy na tom zda si zbozi prevezmete osobne, a tedy mate moznost (a narok) si zbozi (jeho identitu, pripadne parametry) jeste pred zaplacenim osobne overit ci nikoli. Od toho se odviji narok na vraceni zbozi do 14 dnu. Osobni prevzeti jednoznacne nema, postovni zasilka jednoznacne ma. Hrozba COI je i u nas pri sebemensi nespokojenosti pomerne bezna, ale nema se zakonnymi naroky nic spolecneho. Uznani zakonnych naroku spotrebitele v jednom konkretnim pripade totiz nemuze dosahnout COI, ale soud. Vas konkretni spor kontrola COI nevyresi, a v zasade ani nemuze. Z tohoto hlediska neni hrozba COI snahou o dosazeni spravedlnosti, ale proste pomstou. Ze si napr. pri silnicni konktrole sebevzornejsi ridic nemuze byt jist, ze mu treba zrovna nesviti jedno svetlo, je myslim vice nez zrejme. Rozumime si ;-).

    Pokud si myslite, ze osobne muzete klast rafinovane otazky, zatimco e-mailem nikoli, ja si myslim, ze je to presne naopak. Schopny prodavac Vas proste jednoduse ukeca a odvede Vasi pozornost uplne hrave jinam. To neni podvod, to je starodavne umeni osobniho prodeje. Proc myslite, ze jsou arabsti, vietnamsti, nebo i polsti trhovci povetsinou lepsimi obchodniky nez cesti? Myslite, ze maji horsi zbozi nebo nejak principialne spatny pristup k zakaznikovi? Nekteri ano, ale vetsinou jsou proste jen v tomto smeru naprosto neschopni (nerad generalizuji, ale je zrejme, ze zajem o zakaznika v ceskych obchodech oproti vietnamskym je i po 17 letech uceni se trznimu hospodarstvi stale jeste zanedbatelny).

    Mam tedy jednoduchy dotaz. Na co byste se jako zakaznik osobne zeptal lepe nez e-mailem? Myslite ze laik je schopen klast v kamennem obchode rafinovane otazky? A proc e-mailem ne?