Musím se přidat, autor zjevně nemá vůbec přehled o současném stavu věcí, po obsahové stránce je to katastrofa. Kdyby si takto stěžoval na JavaME/MIDP na "obyčejných" telefonech, tak bych to pochopil. Mimochodem ty "omezené" prostředky telefonů dnes klidně bývají na úrovní PC z doby před pár lety.
Nedá mi se nezeptat, která slušně napsaná aplikace postavená na HTML rozhraní tahá 10 000 položek pro zpracování na lokálním počítači?
Roztříštěnost mobilních platforem je 1 věc, druhou věcí je rozšiřující se podpora HTML5 na současných tahounech, takže jednodušší aplikace ala popisovaná webová rozhraní snad půjdou touto cestou, aby byly "všude" (včetně offline režimu pro HTML5).
Ad standard předpokládaného rozlišení - když už musím předpokládat, tak minimum by mělo být 240x320, ale snad píšu aplikace slušně a dynamicky se přizpůsobím rozlišení displaye a DPI? Např. v Androidu mohu přibalit obrázky pro jednotlivé varianty hustoty bodů - ldpi, mdpi, hdpi (...?), grafiku mohu škálovat na obrazovku, ...
pravdu díš
je to změť nesmyslů - od úvodu s vychvalováním T602 (hrozná záležitost, která zcela popírá základní vlastnost psaného textu - tedy, že "teče" - tam se pohybovalo po stránce kurzorem jakkoliv, takže sexkretářky si vyrovnávaly text a psaly kamkoliv cokoliv a následně tuto zhýralost očekávaly u normálních text-zpracujících aplikací), po závěry, že psát aplikace pro mobilní zařízení je 3x složitější, než pro "počítač", čímž zřejmě myslel Windows. Naprosto zřejmá analogie s psaním programů pro OSX, Win a Linux jakožto počítače, která přesně odpovídá adekvátním prostředím na mobilech mu zřejmě unikla.
Bohužel tento článek nejenže nic neřeší, ale i samotné téma uvádí zcela zmateně a nesmyslně.
T602 byl počeštěný WordStar. Bohuřel tehdy počeštili i klávesové zkratky. Jeho tisk na čemkoli a možnost jednoduše napsat definiční soubor tiskárny s jakkoli divným kódováním češtiny, byla úžasná. A přinejhorším to vzal tisk v grafickém režimu tiskárny - dnes se už jinak ani netiskne. Do WYSIWYG to mělo HODNĚ daleko. Ale běhalo to i bez disku na dvě diskety, které měly tehdy obrovskou kapacitu 360kB. Když jsme dostali první disk 20MB, divili jsme se, jak je možno tak obrovskou kapacitu zaplnit.
Dnes už bych se k T602 nevracel, ale hodně dlouho jsem ještě konvertoval texty z něj do wordu.
Proboha, proč tolik kritiky. Článek není pro programátory, ale snaží se nastínit problematiku pro běžné uživatele. Zkuste to na pár odstavcích. Jinak můj názor je, že všelék bude rozšiřování HTML + javascript. Už nyní lze pomocí této technologie například zjistit polohu mobilního uživatele, ukládat data lokálně pro offline použití, a v neposlední řadě vytvořit slušnou grafiku i komfortní ovládací prvky. Rozdíly prohlížečů ve zpracování se ztrácí velmi rychle, a navíc je většinou řeší už javascriptové frameworky.
Kultura diskuze je stejná, jako všude v internetu. Všechno označit za špatné, ale nic konkrétního nevyjádřit - to je stav dnešních diskusí.
Porov nání všech technologií není jednoduché - je to velmi rozsáhlá oblast.
Musím dát autorovi za pravdu, že stávající programy pro mobilní aplikace jsou horší na ovládání a použitelnost, než pro Windows aplikace.
Na druhou stranu existují aplikace, které se snaží vyřešit právě problém multiplatformity mobilních aplikací. Jejich 'trh' (většinou jsou zdarma) připomíná segment slevových serverů... tedy, že jich je spousty, mají mnoho nedostatků, soustavně vznikají a zanikají a trh si zatím nezvolil žádné stálice.
Když dá do vyhledávacího pole na githubu člověk slovo Android... první na něj vypadnou desítky podobných aplikací... akorát na Windows Phone se ve velkém kašle. Osobně mi přijdou nadějné ty aplikace ve kterých se programuje pomocí webových technologií a z výsledku pak snadno vytvoří mobilní aplikace pro různé platformy.
Aplikace pro mobilní telefony jsou většinou mizerné.
Fakt. Píšu to jako člověk, který je vyvíjí. Musím nicméně uznat, že na iPhone jsou ty mizerné aplikace aspoň hezké.
Pro ty, kdo mají problém s pochopením čteného textu, zdůrazňuji výše uvedené slovo "většinou". Výjimky samozřejmě existují, ale ve skoro miliónu mobilních a tabletových aplikací tvoří jen několik procent.
Programuji pro Android (Java) s tím, že 10 let jsem programoval pro klasické okenní aplikace. Proto si mzslím, že trošku o tom něco tuším. Mám pocit, že je to ještě horší, než se tu píše! Udělat dobrou aplikaci na Android je mnohom horší, než pro Android. Ošetřit komfortně vstup dat ... kapitola sama pro sebe .... atd.
Mě by hodně zajímalo porovnání vývoje Android - iOS. Má tu někdo zkušenost (myslím reálnou zkušenost) s obojím?
Aplikace pro firmy se v tom pochopitelně psát dají, akorát to chce o tom trochu přemýšlet a hlavně umět programovat (ne tahat myší komponenty s tím že stroj už si s tím nák poradí).
Článek má v jedom pravdu, některé programátorsko-manažerské univerzální "pravdy" se ukázaly jako ne tak univerzální. Ale znáte to, kdo chvíli stál, již stojí opodál.
Opak je pravdou. Doporucuji tenhle clanek (http://www.smashingmagazine.com/). V UK pracuji pro spolecnost, ktera se zabyva vyvojem a prevodem aplikaci (training school app) pro WebKit. A muzu Vam rict ze hlad po platforme HTML5 - CSS3 - JVsrctip je dnes neuveritelny. Rozhodne bude s rozsirujicimi se znalostmi vyvojaru - uzivatelu stale vice signifikantni. Uz dnes umi Kanvas (s HTML 5) s DOM nadherne, uzivatelky prijemna reseni.