Hlavní navigace

Názor k článku “Prosím, odsemenit.” Pohodička v ČT od Pamětník - Pane pepo nováku, nepřemýšlel jste nad tím, proč...

Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.

  • 15. 12. 2014 8:22

    Pamětník

    Pane pepo nováku, nepřemýšlel jste nad tím, proč možná většina Vašich oponentů se Vámi nedá přesvědčit citováním útržků, vytržených z kontextu, z učebnic ekonomie? A právě TV reklamy, pekelně drahé jen proto, že "možná" najednou osloví více kupujících, dokáží komerčním TV přinést ty potřebné miliardy na jejich provoz. A jen z kapes výrobců a prodejců? Kupující tím vždy ušetří? Je pravdou, že je daleko obtížnější globálně zmapovat toky peněz v rámci obchodu, než pouze vynásobit počet koncesionářů koncesionářským příspěvkem

    Jak sám píšete, výrobci a prodejci používají reklamu aby levněji vyrobili a efektivněji prodali své zboží (jak tedy jinak?) a to může platit jen potud, pokud cenu z reklamy zákazník chápe jako pro něj výhodnou, ale nemůže být najednou tato cena výhodná pro prodejce i kupujícího. To zkrátka kupeckým počtům - má dáti/dal odporuje.

    Za poslední blud považuji to, že kupující je z TV reklamy seznámen s tím, které zboží je pro něj nejvýhodnější. Je součástí klasické reklamy přímé srovnávání konkurenčního zboží? Zvyšuje se tím přehled o nabídce? Jsou "vycucaná z prstu" tvrzení typu, 9 z 10 zubařů doporučuje XY zubní pastu, to přínosné a pravdivé?

    Vzdejte to, pepo nováku a smiřte se s tím, že vlastnění přijímače s možností sledování televize z jakýchkoliv zdrojů, ne tedy jen ČT, je zatíženo speciální daní. :-)) A to platí i ve státech, kde zákony reklamy fungují déle a jak věřím, i dokonaleji, přesto se tam koncese také platí a často vyšší než u nás. Také přínos do rozpočtu veřejnoprávních TV ve větších a ekonomicky úspěšnějších státech je zákonitě větší, ale ceny za výrobu, nákup a vysílání TV pořadů se tam až tak moc, oproti ČT, neliší. Proto lze z vyššího rozpočtu vyrábět kvalitnější pořady, nakupovat atraktivnější filmy,....