Nejsem právník, ani člen RRTV. Proto si netroufnu hodnotit, zda jsou sponzorské spoty před pořady na ČT1 nezákonné? To nechám na jiných. Zatím jsem ale nezaregistroval na ČT1, že by byla série reklamních spotů přerušována kousky filmu, jak se to děje standardně na komerčních stanicích. Příjem z TV reklam se neustále zvyšuje, což jistě komerční stanice vítají, ale zadavatelům se nelíbí, že se pro ně zvyšuje cena reklamy. Osobně to vidím jako jejich problém a nerad bych jim pomáhal zavedením více povolené reklamy na ČT. Ty dosavadní 1/2% na ČT2 a ČT4 se dají ještě skousnout. Ale je možné, že zaplevelením ČT další reklamou by sice zvedlo její příjmy, ale mohlo by odradit ty diváky, kteří právě dávají přednost sledování pořadů bez reklam a sekundárně by se tím zvedla sledovanost komerčních stanic. Je otázkou, zda by tento příliv diváků vynahradil ztráty na reklamním zisku z důvodu konkurence na ČT a tedy možná snížení cen?