Hlavní navigace

readme.txt: Raketový Internet za pozemské ceny

4. 6. 2001
Doba čtení: 4 minuty

Sdílet

ČTÚ si pro prodej UMTS vybral firmy, které se samy přihlásily ˙ "Interstitials" si na českém Internetu začínají získávat oblibu ˙ Triviální nedostatky vyřadily pět ze šesti zájemců o Internet do škol ˙ Deutshe Telekom chystá "MikroMoney" ˙ Tomáš "Baldachýn" je hnůj (-jxd) ˙ TelSource prodá podíl v Českém Telecomu a zaplatí pokutu

Při prodeji licencí třetí generace mobilních sítí UMTS bude Českému telekomunikačnímu úřadu radit jedna ze čtyř oslovených firem. Ještě nedávno přitom zástupci úřadu tvrdili, že vypíší výběrové řízení. Poradce vzejde z firem Linklaters, United Talent Central Europe, CEA Investment a Central Europe Trust. Není bez zajímavosti, že vyjma první z nich, která je mezinárodní právnickou firmou, nejde o známé firmy z oboru poradenství. Tři zbývající byly zapsány do obchodního rejstříku až letos. Český telekomunikační úřad si totiž údajně vybral firmy, které za ním samy přišly. [Lupa]

Jihokorejci jsou nejaktivnější na Internetu – na jedno připojení tam stráví 42 minut, zatímco průměr je 31,5 minuty (Nielsen/NetRa­tings)

Nový reklamní formát s podivným anglickým názvem „Interstitials“ si na českém Internetu začíná získávat stále větší oblibu a k jeho používání se uchyluje podstatně více médií. Začátkem minulého týdne to byly především internetové servery Lupa, Peníze a Redbox s tajemnou reklamou, kterou čtenáři pojmenovali „rozžhavené vidle“, a koncem týdne následoval i původně nekomerční internetový weblog Kompost. Zatím není příliš zřejmé, kdo je oním štědrým inzerentem, nicméně rýsující se logotyp nápadně připomíná značku jednoho z předních světových výrobců automobilů (viz obrázky).

399

Původní středeční „Interstitial“ na serveru Lupa (vlevo) začal v pátek na weblogu Kompost (vpravo) nabývat konkrétnějších obrysů.

Nejpopulárnějším způsobem online placení zboží zůstává v ČR dobírka. Využívá ji 67,1 % aktivních uživatelů Internetu (TN Sofres)

Až triviální nedostatky vyřadily ve středu pět ze šesti zájemců o několikamili­ardovou zakázku ministerstva školství s názvem Internet do škol. Například firma Contactel byla vyloučena proto, že neměla zalepenou obálku se svojí nabídkou. Advokát Tomáš Sokol, který byl členem komise pro otevírání obálek, řekl, že ho „triviální chyby v nabídkách“ překvapily a neumí si je vysvětlit. Poslanec Vladimír Mlynář (US) výběrové řízení označil za frašku. Nezalepená obálka, nabídka v češtině i angličtině, chybějící cena bez DPH. Kvůli těmto chybám neprošlo ve středu pět ze šesti společností. [Lupa]

Vláda USA prodala po Internetu zboží za 3,6 miliardy dolarů, zatímco jednička v tomto oboru Amazon.com jen za 2,8 miliardy (Bloomberg)

Německý telekomunikační operátor Deutsche Telekom se rovněž chystá vkročit na horkou půdu placení po Internetu. Závěrem tohoto roku se v Německu začnou prodávat tzv. „MicroMoney“. Bude se jednat o standardní plastovou kartu (stejnou, jaká je určena pro volání z veřejných telefonních automatů), na níž bude uvedeno unikátní číslo a která by se měla prodávat běžně v trafikách nebo u benzínových čerpadel. Karta bude „nabita“ určitým obnosem peněz a do výše tohoto obnosu s ní budete moci platit po Internetu (a samozřejmě telefonovat). Největší zájem zřejmě projeví milovníci anonymní placené pornografie.

Do konce příštího roku by úřady v ČR měly lidem nabídnout možnost vyřídit si prostřednictvím Internetu nejméně 10 % správních úkonů (SIP)

Český Telecom nabídne uživatelům euroISDN čtyři cenové programy, určené pro připojení k Internetu – ušetříte údajně až 40 procent nákladů. Pomineme-li však značnou slevu za noční volání, jedná se o úpravu ryze kosmetickou. Podstatně zajímavější je leták s názvem Raketový Internet za pozemské ceny, který někteří zákazníci Českého Telecomu našli minulý týden ve schránce. Obsahuje následující rovnici: Rychlost běžné telefonní linky s modemem je 33,6 kbit/s (!), rychlost superlinky euroISDN2 je 2×64 kbit/s. Koupíte-li si superlinku euroISDN2, ušetříte 50 % nákladů za připojení k Internetu! [Lupa]

Hlavním terčem čínské cenzury jsou na Internetu stránky britské BBC, americké CNN a amerického deníku The New York Times (EFE)

Zajímavá přestřelka se odehrála tento týden mezi internetovým deníkem Svět namodro a weblogem Kompost. Vše začalo pohoršeným pondělním článkem Tomáš „Baldachýn“ Baldýnský je hnůj!, kterým oslavil svůj návrat do komunity internetový guru Jiří X. Doležal. (Doležal se pohoršuje nad tím, že si Baldýnský dělá legraci ze zmláceného mrzáka Jirky Ždára, toho času bytem na Hlavním nádraží – jehož fotografii přitom sám Reflex přičinlivě použil ve vlastní reklamní kampani.) Svět namodro začal na článek točit banner, načež Kompost po neúspěšné žádosti o jeho stažení kontroval bannerem vlastním (viz obrázky).

405

Oficiální banner serveru „Svět namodro“

406

Oficiální banner serveru „Kompost“

V letošním roce se předpokládá meziroční zvýšení prodeje mobilních zařízení o více než 20 % (ARC Group)

Stát se dohodl s TelSource, že společně prodají nadpoloviční podíl v Českém Telecomu. Výnos z prodeje 51 procent akcií si rozdělí. Třetinu dostane TelSource a zbytek stát. TelSource jako odcházející strategický partner se smířil i s tím, že zaplatí dvousetmilionovou pokutu za neplnění rozvojových cílů. Jedním z kandidátů na koupi je francouzská Vivendi a druhým španělská Telefonica. Ostatním, původně žhavým kandidátům a velkým evropským telekomunikačním firmám chybějí peníze, protože společnosti vykrvácely při získávání licencí na provoz mobilních sítí třetí generace UMTS. [Lupa]

Česká spořitelna očekává, že by služeb jejího online bankovnictví mohlo do konce roku využívat přibližně deset tisíc klientů (ČS)

Závěrem kódovaná zpráva pro příznivce Nové ekonomiky a věřitele Private Investors (cedule nebyla součástí původní expozice).

BRAND24

402

403

Celosvětový prodej mobilních telefonů dosáhl v prvním čtvrtletí letošního roku 96,7 milionu jednotek (Gartner Dataquest)

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Score => Lupa.cz => M&W => Advertures => McCann Prague => Leagas Delaney Hamburg / Prague => Dark Side => [?]

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).