Hlavní navigace

Názor k článku Řecku a Maďarsku už se v penetraci ADSL díváme na záda. Kdo bude další? od krakonoš - V 90. letech začal Telecom rekonstruovat sítě a...

Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.

  • 17. 5. 2007 22:23

    krakonoš (neregistrovaný)
    V 90. letech začal Telecom rekonstruovat sítě a svoji technologii, (Linky i ústředny) měl navrženou pro 6 milionů přípojek (plus/minus). Když se to postavilo, začaly mobily. Jenže Telecom, protože jeho vedení si nevidělo na špičku nosu, tehdy zvýšil paušály a málo telefonující účastníci mu začali utíkat. následovalo další zvýšení paušálů a další odliv pevných linek. Realita dneška je taková, že počet pevných linek je někde kolem dvou milionů a aktivních SIM karet je přes jedenáct milionů, což je při necelých deseti milionech obyvatel ČR pozoruhodné. Dráteníci se nyní octli ve slepé uličce. Síť je pro hlasové služby zbytečně veliká a tím pádem i nákladná, digitální technologie má mnohem větší odběry proudu, než voliče (pokud se netelefonovalo, brala voličová ústředna pro 10.000 účastníků kolem 80W) a navíc zrekonstruovaná síť má potíže s datovými přenosy, protože pro frekvenční pásma ADSL a ostatních podobných služeb použité komponenty příliš nevyhovují. Na další rekonstrukci sítě nejsou lidé, ani peníze a už vůbec ne potřebný čas! Položit optiku totiž, díky nutnosti úřadování, není levné, ani rychlé a metalické kabely, vhodné pro vf provoz se u nás nevyrábí. Takže rychlé ADSL max. 3 km, IPTV ještě o něco míň, Obsaditelnost kabelů datovými službami max. 8 - 20% (přeslechy a platí, že čím tlustší kabel, tím horší obsaditelnost) A nasazení repeaterů nehezky zvyšuje pingy. Navíc, díky nablblým managorům se pracovní podmínky u Telecomu a následně i vodoprdu zhoršily natolik, že i těch pár lidí, co tam zůstalo, absolutně nemá chuť dělat s větším, než minimálním nasazením. Výsledkem je pak to, že když si objednáte ADSL, je vám nabídnut (za paušál pevné linky) GSM telefon. Jediné, co zatím vodoprdy drží nad vodou, je firemní klientela, jenže co si počnou, až jejich největší klienti přeběhnou k VoIP a alternativním, tedy bezdrátovým technologiím?